Caltech از اپل به دلیل نقض قانون کپی‌رایت شکایت کرد!

کلتک (Caltech) از اپل و Broadcom به دلیل استفاده بدون اجازه از تکنولوژی‌های مرتبط با وای‌فای این دانشگاه شکایت کرد.

پتنت‌های کلتک که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ به ثبت رسیده است، دارای جزییات فنی بسیار بالا است و به کدهای IRA/LDPC مرتبط است که باعث بهترشدن انتقال داده می‌شود. این تکنولوژی‌ها در استانداردهای وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و ۸۰۲.۱۱ac بکار رفته است که در بسیاری از محصولات اپل استفاده شده است.

کلتک در شکایتی که به دادگاه ارایه داده،‌ می‌گوید:

اپل محصولات وای‌فای با انکودر و دیکودر‌های IRA/LDPC را می‌سازد، می‌‌فروشد و یا استفاده می‌کند و به این ترتیب این پتنت‌ها را نقض کرده است. محصولات اپل که پتنت IRA/LDPC را نقض می‌کنند، شامل موارد زیر هستند: آیفون ۶، آیفون ۵، آیپد ایر، اپل واچ، آیپد پرو، آیپد مینی ۴ و ۳ و ۲، مک‌بوک ایر و … البته محصولات دیگری را نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد!

Broadcom که یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان اپل است مورد اتهام قرار گرفته است. اپل در حال حاضر از چیپ‌های Broadcom در اپل واچ، آیفون و آیپد و مک‌بوک‌هایی که دارای تکنولوژی ۸۰۲.۱۱ac هستند، استفاده می‌کند. شکایت کلتک بیان می‌کند که:

اپل یکی از بزرگترین مشتریان Broadcom است. در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ فروش به اپل به ترتیب ۱۴.۶ درصد، ۱۳.۳ درصد و ۱۴ درصد درآمد Broadcom را تشکیل می‌داده است. در این بازه زمانی، محصولات Broadcom که پتنت IRA/LDPC را نقض کرده است، در محصولات اصلی اپل مانند آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک به‌کار رفته است. Broadcom و اپل، هم به طور مجزا و هم بطور منفرد، پتنت‌های نام‌ برده را نقض کرده‌اند.

کلتک نه تنها خواهان محاکمه اپل و Broadcom شده، بلکه خواهان منع فروش مقدماتی و دائم محصولات ناقض پتنت در ایالات متحده شده است. همچنین کلتک خواهان پرداخت جریمه کافی و مناسب شده است، اما عدد خاصی را ذکر نکرده است.

دانشگاه‌ها معمولا ادعاهای درستی درباره پتنت‌ها دارند و به‌ندرت پیش می‌آید که ادعای دانشگاهی اشتباه باشد. پس می‌توان گفت که به احتمال زیاد، ادعای کلتک نیز درست است. این اولین باری نیست که اپل، با شکایت دانشگاه‌ها مواجه می‌شود. در سال ۲۰۱۵، دادگاهی در ایالات متحده اپل را به پرداخت ۲۳۴ میلیون دلار جریمه به دانشگاه ویسکانسین در مدیسون محکوم کرد. این پتنت مرتبط با پردازنده‌های A7، A8 و A8X اپل بود که از تکنولوژی‌ها بهینه‌سازی پروفسور گوریندار سوهی و سه تن از دانشجویانش استفاده کرده بودند.

2 در مورد “Caltech از اپل به دلیل نقض قانون کپی‌رایت شکایت کرد!”

  1. دنیا دنیای شکایت و شکایت بازیه… این روزا همه دارن از هم شکایت می کنن. کسی از من شاکی نیست آیا؟ ?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH