تکنولوژی نانو سیلور موجب انعطاف‌پذیر شدن آیفون‌های آینده می‌شود!

گزارشی که دوشنبه منتشر شده است، نشان می‌دهد که اپل قصد دارد از نانووایرهای نقره استفاده کند. این تکنولوزی را TPK یکی از تولیدکنندگان اپل تهیه می‌کند. شرکت تایوانی TPK یکی از تولیدکنندگان اپل است و فناوری تاچ سه‌بعدی را برای این شرکت می‌سازد. سپتامبر گذشته، وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که فناوری تاچ سه‌بعدی اپل نیازمند ترکیب لایه‌های مختلف با استفاده از دما و فشار است. این کار باعث شده است که General Interface Solution Ltd و TPK در مرکز توجهات قرار بگیرند.

حالا دوباره اخبار حاکی از آن است که TPK قصد دارد از تکنولوژی جدیدی در محصولات اپل استفاده کند که ممکن است تغییردهنده بازی باشد. مایکل چونگ، رئیس و مدیرعامل TPK می‌گوید‌:

پنل‌های لمسی در محصولات قابل حمل در حال گذر از مدل‌های سخت به مدل‌های منعطف یا تکنولوژی نانو سیلور هستند. TPK برای ساخت این پنل‌ها خود را آماده کرده است. TPK حق استفاده از نزدیک به ۲۰۰ پتنت را در این زمینه بدست آورده و موادی یافته است که جایگزین مواد فعلی یعنی اکسید قلع ایندیوم بشوند. انتظار می‌رود که پنل‌هی لمسی مبتنی بر نقره، حداکثر در ۳ تا ۵ سال آینده فراگیر شوند. TPK انتظار دارد که مشتریانش در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ شروع به استفاده از این تکنولوژی کنند.

خب این تکنولوژی چه چیزی به گزینه‌های روی میز اپل اضافه می‌کند؟ این تکنولوژی، دوام و قابلیت حمل را به‌شدت افزایش می‌دهد و همچنین تقریبا پتانسیل بی‌نهایت برای طراحی محصولات منعطف دارد. نمایشگرهای لمسی منعطف منجر به ارگونومیک منعطف می‌شود. تصور کنید که زمانی که گوشی شما از دست شما بیفتد، به جای شکستن، خم شده و به حالت اول برگردد! یا تصور کنید که اسمارت فون شما هم گوشی باشد و هم بتوانید آن را به عنوان دستبند هوشمند استفاده کنید!

به مرور زمان که نمایشگرهای مبتنی بر نانووایرهای نقره فراگیر شوند، شاهد محصولاتی با طراحی‌های عالی خواهیم بود. تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، باریک‌تر و باریک‌تر می‌شوند و حتی نمایشگرها ممکن است از نظر زیبا شناختی، بسیار بهبود یابند. علاوه بر زیبایی، دوام این محصولات نیز بیشتر می‌شود. انعطاف نانو وایرهای نقره آنها را به عنصری مهم در عصر لمسی تبدیل می‌کند. نسل‌های جدید نمایشگرهای لمسی باید بسیار حساس باشند و قابلیت استفاده در هر نوع نوری را داشته باشند. این نیاز به مواد هادی شفاف با قابلیت حمل بالا دارد و نانو وایرهای سیلور تمام این ویژگی‌ها را دارند.

اگر این خبر را در نظر بگیریم که اپل ممکن است که آیفون سال ۲۰۱۷ را به صورت تمام شیشه‌ای عرضه کند، منطقی بنظر می‌رسد که اپل از چنین تکنولوژی استفاده کند، بخصوص که آیفون تمام شیشه‌ای بسیار شکننده خواهد بود.

بنظر می‌رسد که اپل بجز TPK از تولیدکنندگان دیگر نیز برای تامین تکنولوژی خود استفاده کند. شرکت دوم ممکن است، AgNW باشد. البته جدول زمانی اپل برای استفاده از این تکنولوژی معلوم نیست، اما یک چیز مسلم است و آن این است که این تکنولوژی به جانی آیو و تیمش انعطاف زیادی در طراحی محصولات می‌دهد.

2 در مورد “تکنولوژی نانو سیلور موجب انعطاف‌پذیر شدن آیفون‌های آینده می‌شود!”

  1. فکر نمی کنم به این زودی ها شاهد صفحات خمیده تو آیفون باشیم. مگر اینکه با این شاعاتی که هر روز داره زیادتر هم میشه اپل بخواد واسه آیفون در سال دیگه که ده ساله میشه یه حرکتی بزنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH