آمادگی شیائومی برای ورود به بازارهای جهانی!

شرکت چینی شیائومی به تازگی حدود ۱۵۰۰ عدد از پتنت‌های کمپانی مایکروسافت را خریداری کرده است. این دو شرکت همچنین قراردادی با یکدیگر به امضا رسانده‌اند که طی آن، در محصولات آینده شیائومی می‌توانید شاهد وجود نرم افزار‌های آفیس و اسکایپ به صورت پیش‌فرض باشید.

خرید پتنت‌های مایکروسافت می‌تواند به معنی ورود این شرکت به بازارهای غربی باشد. کمپانی شیائومی در حال حاضر ریشه‌های خود را در کشور چین دوانده، اما تا به‌حال پای به قاره آمریکا و اروپا نگذاشته است. بر اساس فشارهایی که سایر شرکت‌های چینی بر شیائومی وارد می‌کنند، این کمپانی مجبور شده تا فکر بازار کشورهای دیگر را نیز در سر خود بپروراند.

در حال حاضر، مسئولان شیائومی برای ورود به بازار آمریکا و اروپا دچار نگرانی هستند. چرا که پتنت‌های ثبت شده توسط این شرکت بسیار محدود بوده و امکان کشیدن کار این کمپانی به دادگاه وجود دارد.

از طرفی دیگر نیز فروش سه ماهه محصولات شیائومی نسبت به سال گذشته، با کاهش ۹ درصدی روبه‌رو شده است و پیش‌بینی می‌شود که برای سه ماهه دوم، این مقدار به ۱۲ درصد برسد. بزرگترین دلیل این اتفاق را می‌توان وجود محصولات هوآوی، اوپو، ویوو و سامسونگ دانست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH