تراشه جدید در ساخت ساعت‌های هوشمند

شرکت کوالکام (Qualcomm)، در نظر دارد نوع جدیدی از تراشه به نام Snapdragon Wear 1100، برای استفاده در ساعت‌های هوشمند ویژه کودکان را طراحی کند.
ساعت‌های هوشمند ویژه کودکان پیش از این در شماری از کشورهای آسیایی همچون کره عرضه شده است تا با استفاده از آن پدر ومادرها بتوانند پیگیر کودکان خود، زمانی که بیرون از خانه هستند، باشند.
کوالکام امیدواراست تراشه جدیدش Snapdragon Wear 1100، بتواند به صورت یک پدیده در دنیا شناخته شود. همچنین شرکت یاد شده با چند شریک دیگر که برای عرضه این مدل تا سال آینده طرح‌هایی دارند، در حال همکاری است.
این تراشه از جی‌پی‌اس (GPS) برای ردیابی و از شبکه مخابراتی LTE جهت برقراری تماس بهره می‌برد.
پانکاج کدیا (Pankaj Kedia)، مدیر بخش ساعت‌های هوشمند کوالکام می‌‌گوید: با استفاده از این دستگاه همیشه آگاه هستید که دختر ٧ ساله شما اکنون کجاست و در ضمن او همیشه می‌تواند با شما در تماس باشد و چنان‌چه مدرسه را ترک کرد و قرار نیست به منزل بیاید، از مکان وی اطلاع دارید.
گفتنی است این نوع تراشه جدید فقط برای دستگاه‌های ویژه کودکان ساخته نشده و به گفته کوالکام این نوع تراشه توانایی قرارگیری در هر دستگاهی با هر قابلیتی را داراست که می‌توان به ساعت هوشمند ویژه افراد مسن، همراه با قابلیت اندازه‌گیری تناسب اندام و هدفون‌های هوشمند اشاره کرد.
به گفته مدیر بخش ساعت‌های هوشمند کوالکام، داشتن قابلیت ٢، ٣ و ۵ کاربَری‌ این دستگاه‌ها، سبب شده تا آن‌ها در جایگاه خوبی قرار گیرند.
در ضمن این تراشه، برپایه نخستین تراشه Wear 2100 (ساخت کوالکام) که در ماه فوریه معرفی شد و ویژه دستگاه‌های پوشیدنی بود، ساخته شد و تحت سیستم عامل‌های اندروید، اندروید ویر (Android Wear) و دیگر سیستم عامل‌های سطح بالا می تواند کار کند. این درحالی است که تراشه ۱۱۰۰ تنها تحت سیستم عامل لینوکس و RTOS اجرا می‌شود.
همچنین این تراشه جدید دارای اجزای کمتری نسبت به مدل ۲۱۰۰ است که باعث شده تا این تراشه کوچک‌تر و ارزان‌تر ارایه شود. برای نمونه سنسور ردیابی حرکت ندارد.
به گفته کوالکام، دستگاه می‌تواند یک هفته بدون شارژ، در حالت آماده به‌کار (standby) باشد و به شبکه مخابراتی (LTE) هم وصل شود.
یک سازنده کره‌ای به‌ نام (Infomark)، طرحی دارد تا از تراشه ۱۱۰۰ استفاده کند. این درحالی است که سازنده یاد شده، ساعت هوشمند ویژه کودکان به نام جون (Joon) را ساخته که در آن از تراشه قدیمی‌تر شرکت کوالکام به نام ۳G Qualcomm استفاده کرده است و با قیمتی ١٠٠-١۵٠ دلاری در کره به فروش می‌رسد.
این شرکت کره‌ای در نظر دارد تا پایان امسال، دستگاه‌های جدیدی با بهره بردن از تراشه ۱۱۰۰ را ارایه کند.
گفتنی است چند شریک دیگر کوالکام هم یادآور شدند، آن‌ها هم در نظر دارند طرح‌هایی برای تولیدات ویژه کودکان ارایه کنند که از آن جمله شرکت‌ها می‌توان به سرفیس‌اینک (SurfaceInk) و اریسنت (Aricent)اشاره کرد.
به گفته کوالکام، محصولاتی که از هر دو تراشه ۱۱۰۰ و۲۱۰۰ در آن‌ها استفاده شده است، تا نیمه دوم امسال به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH