نگاهی به لپ‌تاپ لنوو ThinkPad Yoga 460: زیبا و گران!

خط تولید مدل‌های Yoga از شرکت لنوو همیشه دارای تنوع خاص خود بوده، اما ThinkPad Yoga 460 احتمالا سازگارترین لپ‌تاپ موجود تا به امروز بوده‌ است. این مدل مجهز به نمایشگری است که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد و دارای قلم دیجیتایزر است. لپ‌تاپ تجاری لنوو را می‌توان به عنوان لپ‌تاپ یا تبلت به کار برد و قادر است همه عملیات مربوط به این دو ابزار را انجام دهد. باتری آن دارای طول عمر بالایی است و این تضمین را می‌دهد که کاربران می‌توانند حتی در زمانی که دسترسی به پریز برق ندارند به کار خود ادامه دهند.

لپ‌تاپ ThinkPad Yoga 460 لنوو به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای تجهیز شده‌ است، اما با توجه به قیمت‌گذاری انجام‌‌شده باید نزدیک به هزار دلار (۹۹۷ دلار در زمان بررسی) برای آن بپردازید که قیمت تندی به نظر می‌رسد. سخت‌افزار این نوت‌بوک شامل پردازنده  Intel Core i5-6200U با فرکانس ۲.۳GHz و کارت گرافیک Intel HD Graphics 520 است. بنابراین Yoga 460 عملکرد مناسبی را ارایه می‌دهد، اما قابل رقابت با سایر لپ‌تاپ‌های تجاری نیست.

طراحی و ساخت

۳بدنه Yoga 460 با رنگ نقره‌ای جدیدی پوشیده شده‌ است (هرچند که می‌توانید نسخه سیاه‌رنگ آن را نیز سفارش‌ دهید). علاوه بر رنگ‌های قابل تغییر، Yoga 460 قسمت‌های مختلفی را از طراحی خانواده ThinkPad به ارث برده‌ است. بدنه آن از جنس فیبر کربن بوده و مخصوصا در بخش درب صفحه‌نمایش حس خوبی را القا می‌کند. گوشه‌های لپ‌تاپ لبه‌های گرد دارند، که چهره براقی را برای آن ایجاد کرده‌ است. پد‌های پلاستیکی کوچکی در امتداد لبه‌های بالا و پایین قسمت زیرین و جلوی لپ‌تاپ جای گرفته‌اند. این پدها به گو‌نه‌ای طراحی شده‌اند که موجب قرارگیری لپ‌تاپ در حالت‌های مختلف مثل ایستاده و تبلت می‌گردند.۷

ابعاد آن در اندازه ۱۳.۳x9.3×0.7 اینچ و وزن آن ۱.۹ کیلوگرم است و قطعا  فشار زیادی را به کمر شما وارد نمی‌کند، اما نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های تجاری از قابلیت‌ حمل پایین‌تری بهره می‌برد. ۲

Yoga 460 فوق‌العاده با دوام است. روی این لپ‌تاپ آزمایش MIL-STD 810G برای بررسی مقاومت آن در برابر لرزش، رطوبت، ضربه و حرارت شدید صورت گرفته و گزینه ایده‌آلی را برای مسافرانی که در جاده‌های مختلف سفر می‌کنند، ایجاد کرده‌ است. البته صفحه‌کلید آن در برابر مایعات مقاوم بوده و اطمینان بیشتری را از این بابت به شما می‌دهد.

پورت‌ها و ویژگی‌های جانبی۵ ۴

Yoga 460 لنوو از اتصالات بسیار عالی و گسترده‌ای استفاده می‌کند. در سمت چپ دستگاه رابط برق، اتصال داک به‌علاوه OneLInk، یک پورت USB 3.0، جک صوتی هدفون/میکروفون و همچنین درگاه SD card قرار گرفته‌ است. سمت راست آن مجهز به قفل امنیتی، رابط HDMI، پورت کوچک DisplayPort، و دو پورت USB 3.0 است.

قلم  دیجیتال

یکی از عواملی که واقعا Yoga 460 را در جایگاه مناسبی قرار می‌دهد قلم دیجیتال آن است. قلم ۵ اینچی آن در بخش پایینی سمت چپ بدنه سوار شد‌ه‌ است که به عنوان یک شارژر مضاعف برای‌ آن عمل می‌کند. برخی از افراد ممکن است قلم‌های دیجیتالی باتری‌خور را ترجیح دهند، اما این شارژر فوق‌العاده سریع است و در عرض ۱۰ ثانیه شارژ کردن باعث می‌شود تا قلم به مدت ۳ ساعت کار کند.۶

قلم دیجیتال از قلم‌های استاندارد کمی باریک‌تر است، بنابراین ممکن ‌است در ابتدای کار احساس خوبی را نداشته‌ باشید. با این حال، پس از چند دقیقه استفاده با آن راحت خواهید بود.

در یک سوم بالایی بدنه قلم ۲ دکمه قابل تنظیم قرار گرفته‌ است. دکمه‌ها می‌توانند برای انجام تابع یا اجرای نرم‌افزار خاصی برنامه‌ریزی بشوند. علاوه بر این Yoga 460 همراه با برنامه WRITEit عرضه شده‌‌ است. این برنامه این امکان را به شما می‌دهد تا هرچیزی را که بر روی صفحه ظاهر می‌شود علامت‌گذاری کنید. این نرم‌افزار مناسب آماده شدن برای جلسات یا ارایه تحقیقات است.

عملکرد

یکی از قسمت‌هایی که Yoga 460 را نسبت به هم‌رده‌های خود عقب نگه‌می‌دارد عملکرد دستگاه است. این دستگاه از پردازنده Intel Core i5-6200U با فرکانس ۲.۳GHz، هشت گیگابایت رم DDR3، کارت گرافیک داخلی Intel HD Graphics 520 و یک SSD با ظرفیت ۱۹۲GB استفاده می‌کند. Yoga 460 لپ‌تاپ کم‌توانی نیست، اما با توجه به قیمت ۱۰۰۰ دلاری آن کارایی چشم‌گیری را شاهد نیستیم.

امتیازات بالای کسب‌شده از آزمایش عملکرد GeekBench 3 و PCMark 8 نشان از این دارد که این لپ‌تاپ قادر است از پس اکثر وظایف سنگین بر بیاید.

عمر باتری

برای تست طول عمر باتری  Yoga 460، از معیار سنجش PowerMark در حالت متعادل استفاده شده‌ است. این آزمایش شامل ترکیبی از عملیات مشاهده خودکار صفحات وب، پردازش متن، بازی و پخش ویدیو است. این آزمایش به مراتب شدیدتر از مرور صفحات معمولی است و عملکرد دستگاه را تحت یک‌سری از وظایف سنگین مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا شبیه‌سازی بهتری را در استفاده‌های پر تنش داشته‌ باشد.

آزمایش انجام‌شده برای ارزیابی عمر باتری توسط Powermark (امتیاز بالاتر نشان‌دهنده عمر باتری طولانی‌تر است):۱

در آزمایشات دیگری که بر اساس استفاده‌ بیشتر نسبت به حالت عادی بود، Yoga 460 توانست تا ۵ ساعت و ۲۱ دقیقه پیش از خاموش‌شدن دوام بیاورد. البته در صورت استفاده معمول از این دستگاه تا ۸ ساعت انرژی خود را نگه می‌‌دارد.

نتیجه‌گیری

تنها چند نمونه از لپ‌تاپ‌ها وجود دارند که قابل رقابت با ابزارهای ThinkPad Yoga 460 لنوو هستند. با داشتن قلم مستحکم، نمایشگر با کیفیت ۳۶۰ درجه‌ای و کیفیت ساخت با دوام، Yoga 460 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری است. این را هم اضافه کنید که Yoga 460 از نرم‌افزارهای مفید و کیبورد تاکتیکی استفاده می‌کند و می‌توانید با داشتن ۲ دستگاه در کنار هم آن را به شکل‌های گوناگونی مورد استفاده قرار دهید.

با این حال، در صورت تمایل می‌توانید با صرف هزینه اندک صاحب مدل X1 Carbon لنوو یا MacBook Pro اپل شوید. هر دو مدل قدرت بیشتری را به همراه کارایی گرافیکی بهتری ارایه می‌کنند و به طور قابل توجهی  از آن سبک‌تر هستند.

نقاط قوت

عمر باتری مناسب

طراحی با دوام

صفحه‌کلید با کیفیت

استفاده از قلم دیجیتال

نقاط ضعف

عملکرد متوسط

صفحه‌نمایش براق

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH