گوشی‌های هواوی P9 و P9‌ پلاس به‌صورت رسمی وارد ایران شد

ظهر امروز و در مراسمی که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، هواوی از جدیدترین پرچم‌داران خودش یعنی گوشی‌های P9 و P9‌ پلاس در ایران رونمایی کرد.
برای آنکه بهتر در حال و هوای این مراسم قرار بگیرید، کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای زیر را که به‌صورت اختصاصی برای شما تهیه کرده‌ایم، تماشا کنید.

 

در ابتدای این مراسم، الهه طاهری، مدیر روابط عمومی هواوی بر روی صحنه آمد و ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین، از رِی یائو، مدیرعامل هواوی در ایران دعوت کرد تا برای سخنرانی بر روی صحنه بیاید.

Huawei P9 Seminar 5

RAY YAO صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: خدمت میهمانان عزیز، خبرنگاران محترم، عکاسان و شخصیت‌های تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی، عرض سلام و خیر مقدم دارم. من از ابتدای امسال به عنوان مدیر کشوری هواوی در دفتر ایران مشعول به کار شدم و بسیار هیجان زده و مفتخرم که در این مراسم برای نخستین بار در بین شما هستم.

از آنجا که ایران یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه به حساب می‌آید، همیشه دوست داشتم در این منطقه با چنین بازار بزرگ و دوست‌دار فناوری ایفای نقش کنم.

از سوی دیگر بسیار خوشحالم که مدیا در ایران به صورت تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند و به کاربران و مصرف کنندگان ایرانی به طور صحیح و مناسبی اطلاع رسانی می‌کند.

امروز ما اینجا هستیم تا از یک محصول انقلابی در عرصه گوشی‌های هوشمند پرده برداریم، اما قبل از آن لازم است من شما را با مسیری که هواوی طی کرده و در پیش رو دارد، همراه کنم.

ما به شکل کاملا متفاوتی خود را سازمان بخشیده‌ایم. با همکاری هم قادر هستیم که یک نتیجه خاص و متفاوت ایجاد کنیم. این یک ماموریت جمعی و جهانی است که نتیجه آن تولید بهترین محصول برای مشتریان‌مان است. کاملا منصفانه است اگر بگوییم تا امروز هواوی به صورت یک معما دیده شده است.

Huawei P9 Seminar 4

اما امروز می‌خواهیم به شما دنیایمان را نشان دهیم و در مورد سفرمان بگوییم. یک سفر جهانی به دنبال بهترین تلفن هوشمند. ما هم اکنون در زمینه تلفن‌های هوشمند یک رهبر هستیم با محصولاتی کاملا رقابتی در دنیا.

میزان توزیع محصولات در چند سال اخیر به سرعت رو به افزایش بوده است. در ۳ فصل اول این سال، توزیع محصولات ما به ۷۵ میلیون رسیده است، درست به اندازه حجم سال گذشته. ۵۰ درصد افزایش سالانه تا رسیدن به ۱۰۰ میلیون دستگاه، برنامه آینده ماست. برند ما در یک سفر بسیار بزرگ است و در حالی‌که ما بزرگ و بزرگ‌تر می‌شویم، دنیا بیشتر متوجه ما می‌شود.

ما در طی ۵ سال گذشته به یکی از ۱۰۰ برند برتر دنیا تبدیل شده‌ایم و فقط در عرض ۲ سال رتبه ما ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

سفر ما در کنار هم تازه شروع شده است. هواوی بیشتر از یک تلفن هوشمند است. تمرکز اصلی ما در فراهم آوردن چشم اندازی است که در آن ما تکنولوژی را می‌بینیم و از آن استفاده می‌کنیم.

پس از رِی یائو، نوبت به بنیامین دارمی، مدیر ارشد مارکتینگ هواوی در ایران رسید تا درباره محصول جدیدشان صحبت کند: امروز دور هم جمع شدیم تا پرچم‌دار و محصول جدید هواوی را معرفی کنیم.

در سال ۲۰۱۳ گوشی P6 معرفی شد، سال ۲۰۱۴ مدل P7 و در سال ۲۰۱۵ اسمارت‌فون P8 عرضه شد که همگی موفق به دریافت بهترین جایزه از سمت ایزا شدند. هواوی پی۶ با یک طراحی بسیار نازک این امکان را به کاربر می‌داد تا یک عکاسی ماکرو داشته باشد. پی۷ اوج لذت عکاسی با DSLR را با یک طراحی بسیار عالی ۷ لایه ارایه می‌داد و پی۸ اولین گوشی بود که سنسور RGBW داشت و باعث حساسیت بهتر در عکاسی باکیفیت‌تر برای مصرف کننده می‌شد.

Huawei P9 Seminar 6

همکاری دو شرکت هواوی و لایکا باعث شده محصولی به‌وجود بیاید به‌نام P9 و برای آنکه در حق این محصول جفا نکنیم، معرفی را به سه بخش تقسیم کردیم. ابتدا درباره طراحی منحصر به‌ُفرد آن صحبت می‌کنیم، سپس به سراغ عکاسی می‌رویم و در بخش سوم درباره تکنولوژی که در گوشی به‌کار رفته است، بحث می‌کنیم.

بدنه این گوشی به‌صورت کاملا یک‌پارچه است، به‌نحوی که از اعضای داخلی هم می‌تواند محافظت کند. گوشی دارای نمایشگر ۵.۲ اینچ است که به‌ٌصورت بسیار جمع و جور طراحی شده است. به‌دلیل حاشیه بسیار باریک، شما فکر می‌کنید هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد.

در مقایسه با رقبای ما، این گوشی نازک‌تر بوده و زیر ۷ میلی‌متر است. اکثرا در پشت گوشی‌های پرچم‌دار امروزی مقداری برجستگی وجود دارد که یک دل‌نگرانی به‌وجود می‌آورد که مبادا خط و خشی بر روی لنز بیفتد اما پشت این گوشی تماما با لنز یکنواخت است و هیچ‌گونه برآمدگی وجود ندارد.

ما با لایکا یک همکاری تنگاتنگ را در زمینه مهندسی داشته و تنوع رنگ هم در این گوشی بسیار زیاد است و این انتخاب را به مصرف کننده می‌دهد تا رنگ مورد علاقه خودش را انتخاب کند.

من اعتراف می‌کنم که عکاس خوبی نیستم اما می‌دانم دو مشکل اساسی در عکاسی هست، اول اینکه در شرایطی که نور به سوژه از پشت می‌تابد، کار را دشوار می‌کند. دوم هم در شرایط نوری کم که عکاسی مجددا بسیار سخت است. آیا راه‌حلی برای این موضوع وجود دارد؟

لایکا یک برندی است که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و وقتی در کنار یک شرکت تکنولوژی بیس مثل هواوی قرار می‌گیرد، قرار است اتفاق خوبی برای کاربر بیفتد و همین امر سبب می‌شود تا مشکلات گفته شده برطرف شود.

دو لنز در پشت گوشی قرار دارد که یکی عکاسی سیاه و سفید کرده و دیگری رنگی است. این مدل دارای یک پتنت است که فقط لایکا برای P9 می‌تواند استفاده کند.

هرچقدر میزان مگاپیکسل بالاتر می‌رود، قرار نیست که کیفیت عکاسی بهتر شود و اندازه پیکسل هرچه بیشتر شود، باعث بهتر شدن کیفیت عکس خواهد شد که در اینجا به‌مراتب از قبل و رقبا بیشتر است. اجماع این موارد سبب می‌شود تا دو مشکل تاریک بودن محیط و همچنین تابش شدید از نور برطرف شود.

یک نقاش وقتی می‌خواهد قرمز ملایمی داشته باشد، آن را با سفید مخلوط می‌کند و یا اگر بخواهد قرمز تیره داشته باشد، آن را با مشکی ترکیب می‌کند. حال این کار را دوربین با دو لنزش انجام می‌دهد که یکی کاملا سیاه و سفید گرفته و دیگری تصویر رنگی می‌اندازد.

Huawei P9 Seminar 7

یکی از چالش‌های ما در دوربین‌های موبایل، فوکوس‌های مختفی است که انجام می‌شود. در این گوشی، ۳ مدل فوکوس استفاده شده است. شما در هنگام عکاسی و یا حتی پس از آن هم قادر هستید که میزان تاری و فوکوس عکس را تغییر دهید.

در هنگام عکاسی سیاه و سفید، دوربین RGB کاملا خاموش می‌شود و در واقع عکس کامل سیاه و سفید را عرضه می‌کند که این امر با دوربینی که تصویر را به صورت نرم‌افزاری سیاه و سفید می‌کند، کاملا متفاوت است.

لایکا برای عکاسی حرفه‌ای‌ها است و برای همین مودی در گوشی قرار داده شده که افراد به صورت حرفه‌ای می‌توانند در آن عکاسی کنند. همچنین منو، فونت‌ها و حتی صدای شاتر نیز مانند دوربین‌های لایکا است.

حسگر اثر انگشت یا ۳D Finger Print به صورت سه‌بعدی اثر انگشت کاربر را می‌گیرد و امکانات جالبی به‌جز قفل و باز کردن می‌دهد. مثلا با آن می‌توانید عکس‌ها را در گالری رد کنید، تماس تلفن را پاسخ دهید و یا آلارم گوشی را قطع نمایید. شما با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، یا می‌توانید یک گوشی تک سیم‌کارته با مموری کارت داشته باشید و یا به صورت دو سیم کارته استفاده کنید.

تمام این آیتم‌ها برای بالا بردن کیفیت مصرف کننده آمده است. شما اینترنت دارید ولی فرستادن و دریافت اطلاعات در گوشی‌تان خوب انجام نمی‌شود. بسیاری از اوقات پیش آمده که با دور شدن از کانکشن قبلی، قادر به دریافت و ارسال اطلاعات نباشید. حال این گوشی کاری می‌کند که اگر سیگنال قوی‌تری دریافت کنید، قبلی را قطع و به جدید وصل شوید. همچنین برای بهبود باتری، این گوشی وقتی که شما از منزل خارج می‌شوید هیچ سرچی برای پیدا کردن مجدد وای‌فای انجام نمی‌دهد و در صورتی‌که به منزل بازگشتید، دوباره تشخیص داده و متصل می‌شود.

بارها اتفاق افتاده است که سیگنال گوشی در یک مکان ثابت کم و زیاد شود. برای اولین بار، سه آنتن در این گوشی تعبیه شده است و برای همین اگر دست شما یکی از آنتن‌ها را بلاک کند، دیگری به‌راحتی سیگنال را دریافت می‌کند.

این گوشی یک باتری ۳هزار میلی‌آمپری دارد که امکان ۱۲ ساعت ضبط ویدئوی اچ‌دی دارد و ۸ ساعت می‌توانید با آن در اینترنت به گشت و گذار بپردازید. این گوشی برای شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد تنها در حدود ۲۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

هواوی پی۹ پلاس شش برجستگی نسبت به پی۹ دارد. یکی صفحه نمایش است، دیگری باتری، صدا و موسیقی، سلفی، تاچ و ریموت بودنش است.

این گوشی سایز ۵.۵ اینچ با وضوح فول اچ‌دی دارد. در اینجا ضخامت زیر ۷ میلی‌متر باقی مانده که باعث یک طراحی زیبا شده است. باتری از ۳۰۰۰ میلی‌آمپر به ۳۴۰۰ افزایش یافته است. این گوشی دارای اسپیکرهای استریو است که وقتی آن را به صورت افقی در دست می‌گیرید، صدای استریو را می‌توانید گوش دهید. دوربین جلویی مثل پی۹ دارای وضوح ۸ مگاپیکسلی بوده اما دارای فوکوس است. همچنین ویژگی پرس تاچ دارد که به فشار حساس بوده و ۱۸ اپلیکیشن از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

این گوشی اینفرارد دارد و هر دستگاهی که دارای دریافت کننده مادون قرمز باشد، با آن کار می‌کند. همچنین دارای رنگ‌بندی‌ بسیار متنوعی است.

Huawei P9 Seminar 8

دارمی درباره مارکتینگ هواوی در سطح جهانی گفت: هواوی از دو چهره بسیار شاخص در تبلیغات خودش استفاده می‌کند (اسکارلت جوهانسون و هنری کاویل) که از گوشی‌های هواوی استفاده می‌کنند. همچنین افرادی چون دیوید از نشریه نشنال جئوگرافیک از این گوشی استفاده کرده است و یا خانم ماری از خود لایکا که عکس‌های جالبی با آن گرفته‌اند.

یک سری اتفاقات هم در ایران افتاده است، مثلا برای تهرانی‌ها و کسانی که پی۹ را خریداری می‌کنند، اگر خدایی ناکرده گوشی دارای مشکل شود، از درب منزل آن را تحویل می‌گیرند و تحویل وی می‌دهند و کسانی که پی۹ دارند، از ۳ ماه گارانتی بیشتر به‌خاطر اطمینانی که ما به آن داریم، استفاده می‌کنند.

پس از آن، نتیجه نظرسنجی بین ۴ عکسی که با گوشی هواوی پی۹ گرفته شده بود، اعلام شد و هدی رستمی برنده این جایزه شد که تصویری از یک دختر کُرد را شکار کرده بود. وی در ارتباط با استفاده از این گوشی گفت: اول در فکر بودم به کسانی‌که سوال می‌پرسند کیفیت آن (هواوی P9) چگونه بود، چه جوابی بدهم، اما الان خوشحالم چون می‌توانم بگویم که کیفیت بسیار خوبی داشت. به‌خصوص به‌خاطر امکانات زیادی که در عکاسی آن بود، مانند تنظیم ایزو که کمک زیادی می‌کرد.Huawei P9 Seminar 9

پس از این صحبت‌ها، گوشی‌های جدید به همراه برخی از لوازم جانبی هواوی در معرض دید خبرنگاران قرار گرفت.

Huawei P9 Seminar 11 Huawei P9 Seminar 12 Huawei P9 Seminar 10 Huawei P9 Seminar 2 Huawei P9 Seminar 3

11 در مورد “گوشی‌های هواوی P9 و P9‌ پلاس به‌صورت رسمی وارد ایران شد”

  1. شرکت هوواوی بینهایت در ایران در حال رشده و مدیریت خوبی رو در پیش گرفته برا معرفی برندش خصوصا مدل p9 . از نظرسنجی و کمپین oo و مسابقه عکاسی و مسابقه رادیویی و بنر و…
    از نظر کیفیت هم عالیه. یعنی اگر فردی از من بخواد سه تا گوشی خوب معرفی کنم حتما یکی از اونها مدلهای هوواوی خواهد بود.

  2. سلام اقای گل کار.که ی برسی این دو گوشی بخصوص دوربینشون رو انجام میدید.قیمت پلاس حدود چند میشه؟
    ممنون

  3. از من به اقای گلکار!!!!!!! چه زمانی هواپیمای پی۹ ۷۴۷ اجازه ورود به ازمایشگاه را دارد؟!!!!!

  4. مگه اقای بنیامین دارمی مدیربخش فروش گوشی های ال جی نبودند؟
    خیلی تعجب کردم ایشون مدیر مارکتینگ هواوی شدن !!!!!!

  5. فقط میتونم بگم این گوشی p9 خیلی خوبه!!
    اون تیزر ۶۰ ثانیه ایه اول هم عااااالی بود!! ادم حس میکنه در خود مراسم هست!! لطفا برای همه گزارشاتون بزارین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH