whatsapp

واتس‌آپ، محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا شناخته شد

پیام‌رسان واتس‌آپ (WhatsApp)، برپایه تازه‌ترین گزارش که در ماه می ٢٠١۶ منتشر شد، محبوب‌ترین پیام رسان در دنیا شناخته شد، به طوری‌که در ١٠٩ کشور یا به بیانی دیگر ۵۵.۶ درصد دنیا از آن استفاده می‌شود.
این گزارش نشان می‌دهد واتس‌آپ با داشتن یک بیلیون کاربر در جایگاه نخست قرار دارد و پیام‌رسان فیس‌بوک در رتبه بعدی این لیست و لاین (Line)، وی‌چت (WeChat)، تلگرام (Telegram)، وایبر(Viber) و پیام‌رسان بلک‌بری (BBM) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
کشورهایی همچون هند، برزیل، روسیه و بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند در حال حاضر، می‌توان به استفاده ٧٠ میلیون نفر در هند اشاره کرد.
شرکت فناوری اطلاعات سیمیلار‌وب (این شرکت سرویسی را برای آنالیز میزان ترافیک دیتا تحت وب و سرویس‌های گوشی‌های همراه ارایه می‌دهد) که شعبه اصلی آن در لندن قرار دارد، در ١٨٧ کشور آزمایشی انجام داد که برپایه آن واتس‌آپ جلودار برنامه‌های پیام‌رسان در ١٠٩ کشور شناخته شد.
گقتنی است پیام‌رسان فیس‌بوک در ۴٩ کشور مانند استرالیا، کانادا و آمریکا بیشترین استفاده را دارد و این درحالی است که وابیر تنها در ١٠ کشور به عنوان پیام‌رسان محبوب استفاده می‌شود. وایبر به عنوان پیام‌رسانی محبوب در اروپای شرقی، بلاروس، مولداوی و اکراین شناخته شده است و تا آوریل ٢٠١۶، وایبر روی ۶۵ درصد دستگاه‌های اندروید در اکراین نصب شده است.
لاین، وی‌چت و تلگرام، سه پیام رسانی هستند که در کشورهایی همچون چین، ایران و ژاپن به عنوان سرویس پیام‌رسان استفاده می‌شود.
همچنین پیام‌رسان بلک‌بری در حداقل یک کشور که آن هم کشور اندونزی است، استفاده بیشتری دارد و تا آوریل ٢٠١۶، این پیام ‌رسان روی ٨٧.۵ درصد دستگاه‌های اندروید در کشور یاد شده نصب شده است.
درباره استفاده پیام‌رسان بلک‌بری در کشورهای دیگر می‌توان به آمریکا اشاره کرد که نزدیک به ٠.۴٢ درصد دستگاه اندرویدی از پیام‌رسان بلک‌بری استفاده می‌کنند و در استرالیا و بریتانیا کمی بیشتراز این مقدار از این پیام‌رسان بهره می‌برند.

1 در مورد “واتس‌آپ، محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا شناخته شد”

  1. همه دارن از تلگرام استفاده میکنن
    کاراییش و سرعتش از واتس اپ خیلی بیشتره
    چطور واتس اپ اول شده ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH