گجت‌ها آسیبی به مغز فرزندان شما وارد نمی‌کنند!

آیا تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند مغز خردسالان و کودکان را تحت تأثیر قرار داده و باعث آسیب به آنها می‌شوند؟! بر اساس تحقیقات جدیدی که به عمل آمده است، پاسخ خیر است! این قبیل دستگاه‌ها بر حسب نوع استفاده از آنها، باعث عوض‌شدن طرز فکر کودکان خواهند شد. این موضوع کاملا بستگی به استفاده کودکان از این گجت‌ها دارد و از طرف دیگر، باید این را در نظر بگیریم که برنامه‌نویسان برای طراحی اپلیکیشن‌ها، تا چه اندازه به فکر و ذهن کودکان توجه می‌کنند.

برنامه‌نویسان معمولا موفقیت اپلیکیشن‌های خود را در استفاده طولانی مدت کاربران از آن می‌بینند. اما این موضوع می‌تواند برای قشر کم سن و سال جامعه، موضوع نامناسبی به حساب بیاید. آقای Dimitri Christakis که رئیس مرکز سلامت و رفتار کودکان موسسه تحقیقاتی شهر سیاتل آمریکا است در این باره می‌گوید:

لذتی که کودکان از لمس صفحه نمایش و اتفاقی که پس از آن می‌افتد می‌برند، اعتیاد‌آور است.

این بدین معنی است که این اپلیکیشن‌ها و تمرکز بر روی آنها می‌تواند روی زندگی کودکان تأثیر بگذارد. پس به عنوان جواب نهایی، باید بگوییم که مهم‌ترین مسئله در این مورد، مدیریت است. اپلیکیشن‌ها یا گجت‌های جدید نمی‌توانند به مغز کودکان آسیب وارد کنند، اما استفاده از آنها به مدت طولانی (به عنوان مثال خیره‌شدن کودکان به مدت ۶ ساعت به صفحه نمایش گجت‌ها برای بازی یا موارد دیگر) می‌تواند باعث غافل‌شدن آنها از محیط پیرامون خود گردد.

2 در مورد “گجت‌ها آسیبی به مغز فرزندان شما وارد نمی‌کنند!”

  1. ماکه از ۳ یا ۴ سال پیش گوشی دستمون افتاد معتادش شدیم
    چه برسه به این بچه ها که با اینا بزرگ می شن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH