اجرای سیستم عامل اندروید روی گوشی آیفون

اجرای سیستم عامل اندروید برروی آیفون! (به همراه ویدئو)

گاهی اوقات ممکن است علاقه داشته باشید که بخشی از یک نرم افزار را روی یک قطعه سخت افزاری که از ابتدا برای آن طراحی نشده است، اجرا کنید. برای برخی از افرادی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، اجرای سیستم عامل اندروید بر روی سخت افزار اپل ممکن است یک ایده جالب و یک تجربه هیجان‌انگیز باشد. در حال حاضر، یک توسعه دهنده با همکاری یک طراح، این رویا را به واقعیت تبدیل کرده‌ است.

نام این توسعه دهنده، نیک لی است و برای Tendigi (یک کمپانی طراحی و توسعه موبایل) کار می‌کند. لی یک قاب چاپ شده به وسیله پرینتر سه بعدی ساخته است که به مالکان آیفون اجازه می‌دهد اندروید مارشمالو ۶.۰.۱ را بر روی گوشی خود اجرا کنند. وی از پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) روی یک برد کامپیوتری مجزا استفاده و سپس این برد را درون یک قاب چاپ شده به وسیله پرینتر سه بعدی جاسازی کرده است.

androidoniphone2-630x310

این قاب از یک باتری ۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی برای راه‌اندازی کامپیوتر کوچک درون خود بهره برده و گوشی آیفون نیز سیستم عامل iOS نسخه ۹.۳.۲ را اجرا می‌کند. با قرار دادن گوشی آیفون درون قاب، اتصال آن به کابل USB و سپس اجرای اپلیکیشن Tendigi، رابط کاربری اندروید بر روی آیفون راه‌اندازی خواهد شد. البته پس از راه‌اندازی، پاسخگویی لمسی صفحه نمایش چندان دلچسب نبوده و در بالا و پایین آن دو نوار بزرگ سیاه رنگ مشاهده می‌شوند، اما با تمام این نواقص، این سیستم ماجراجویانه واقعا کار می‌کند.

لی در ادامه، قاب چاپ شده توسط پرینت سه بعدی را با ابعاد کوچک‌تری ساخته، طوری که درست به اندازه یک قاب باتری استاندارد است. این قاب حتی از پورت‌های USB و HDMI برخوردار بوده و دارای یک شیار کارت حافظه microSD نیز هست.

2 در مورد “اجرای سیستم عامل اندروید برروی آیفون! (به همراه ویدئو)”

  1. از ایفون به عنوان نمایشگر استفاده کردن،
    کیس پشت هم مینی pc
    فکر نکنم کاربرد زیادی داشته باشه 😐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH