اپ‌استور اپل با اضافه شدن ویژگی کمک مالی به‌روز می‌شود

در کنفرانس WWDC 2016 اپل که ۲۴ خرداد برگزار می‌شود، این شرکت قصد دارد تا شیوه تعامل کاربران و برنامه‌نویسان با اپ‌استور خود را کمی تغییر دهد. بر اساس اعلام فیل شیلر، رئیس بخش بازاریابی کمپانی اپل، آنها در حال تلاش هستند تا همه چیز، از مرور اپلیکیشن‌های در انتظار تأیید گرفته تا روند پردازش اطلاعات فروشگاه نرم‌افزاری خود را تغییر دهند. اما مهم‌ترین تغییری که می‌توان به آن اشاره کرد، اضافه شدن قابلیت کمک مالی است که روی تمامی اپلیکیشن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

در حال حاضر، اپل میزان سود حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها در فروشگاه نرم‌افزاری خود را به میزان ۷۰ به ۳۰ تقسیم می‌کند. یعنی از فروش اپلیکیشن‌های ۱ دلاری، ۷۰ سنت به برنامه‌نویس و ۳۰ سنت نیز به اپل تعلق می‌گیرد. اما با تغییرات اشاره شده، اگر اپلیکیشن‌ها بتوانند کاربران خود را برای یک سال راضی نگه داشته و بعد از گذشت این زمان، آنها همچنان از آن اپلیکیشن استفاده نمایند، این میزان به ۸۵ به ۱۵ تغییر پیدا خواهد کرد. مسئولان اپل طبق اعلام فیل شیلر، قصد دارند این روند را روی تمامی اپلیکیشن‌ها، حتی بازی‌ها که یه دسته بزرگ به شمار می‌آید، اجرا نمایند.

برنامه‌نویسان می‌توانند گزینه مورد نیاز خود را از میان ۲۰۰ مورد موجود برای کمک مالی از سمت کاربران خود انتخاب نمایند. همچنین آنها می‌توانند بر اساس موقعیت مکانی خود نیز گزینه‌های جدیدی را به این لیست اضافه نمایند. اگر برنامه‌نویسان درخواست افزایش هزینه کمک مالی برای اپلیکیشن‌های خود نمایند، کاربران آنها می‌توانند مجددا برای عضو شدن در این سیستم اقدام کرده و در صورت عدم تمایل، عضویت خود در این سیستم را لغو نمایند. این سیستم روی تمامی اپلیکیشن‌های حال حاضر که دارای سیستم عضو‌گیری هستند نیز تأثیر خواهد گذاشت.

این روند می‌تواند مزیت خوبی برای برنامه‌نویسان به حساب آید. چرا که آنها در حال حاضر، تنها مبلغی را به صورت مادام‌العمر برای اپلیکیشن‌های خود دریافت می‌کنند. اما با این روش، برنامه‌نویسان می‌توانند مبلغی را به صورت ماهیانه از کاربران خود دریافت کنند و سود آن از سمت دیگر نیز نصیب شرکت اپل خواهد شد.

همچنین طبق اعلام فیل شیلر، اپل قصد دارد تا برای اولین بار در صفحه جستجوی فروشگاه نرم‌افزاری خود نیز تبلیغاتی را درج نماید. وی می‌گوید که این روش هم به نفع برنامه نویسان خواهد بود و هم به نفع کاربران.

در زمینه مرور اپلیکیشن‌های در حال انتظار برای تأیید نیز تغییراتی رخ خواهد داد و روند آن به حداقل زمان ممکن کاهش خواهد یافت. طبق صحبت‌هایی که فیل شیلر در این زمینه انجام داده است، نیمی از اپلیکیشن‌ها در ۲۴ ساعت اول در صورت رعایت قوانین و شرایط لازم، تأیید شده و روند پذیرش ۹۰ درصد آنها نیز طی ۲ روز انجام خواهد شد.

در نهایت شیلر قصد دارد تا با این سیستم، ترافیک حضور کاربران در اپ‌استور اپل را افزایش داده و کاری کند که کاربران حداقل روزی یک بار به این فروشگاه نرم‌افزاری سر بزنند. یکی از کارهایی که در این زمینه صورت خواهد گرفت، اضافه شدن قابلیت لمس سه‌بعدی برای اپلیکیشن‌ها و قرار گرفتن گزینه به‌اشتراک‌گذاری در آن است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلف را به آسانی با دیگران به اشتراک گذاشته و لینک دانلود آنها را برای اشخاص دیگر ارسال نمایند.

1 در مورد “اپ‌استور اپل با اضافه شدن ویژگی کمک مالی به‌روز می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH