E3، نمایشگاهی برای تمام دوران (قسمت دوم)

سه شنبه – روز دوم

روز دوم E3 2012  به صورت کلی در سایه کنفرانس نینتندو قرار گرفته بود، این شرکت با توجه به نمایش شرکت‌های رقیب در روز گذشته اقبال بسیاری برای جذب مخاطب داشت و البته با توجه به ترافیک کاری فوق‌العاده بالای روز نخست (گزارش روز نخست را از اینجا بخوانید) نمایشگاه، انتظار شرکت کنندگان بالاتر رفته بود و موضوع مقایسه بین شرکت‌ها نیز در این روز قوت بیشتری یافته بود. نینتندو تنها شرکتی بود که به صورت رسمی بخش زیادی از زمان خود را به سیستم‌های سخت افزاری اختصاص داده و کنسول در آستانه عرضه wiiU  قسمت عمده مباحث نینتندو  در این دوره از E3 را شامل می‌شد.

در نخستین گام دو بازی اختصاصی شرکت نینتندو به نمایش در آمدند که مطابق معمول بازی‌هایی شاد و از نظر بصری رنگین و چشم نواز بودند تا نینتندو به رسالت چند سال اخیر خود در عرضه بازی‌های مناسب برای همگان پایبند باشد. بازی نخست عنوان PiKmin 3 بود که با بازخورد بسیار خوبی در سالن روبرو شد و با توجه به ساختار ویژه گرافیکی خود توجه‌های بسیاری را به جلب نمود، عنوان دوم نیز یک بازی جدید از سری لِگو بود که Lego City Undercover نام داشت و مطابق روال سایر بازی‌های لِگو چندان موضوعات جدی را دنبال نمی‌کرد.

در ادامه شرکت نینتندو از پروژه سری چند وقت اخیر خود با نام P-100 پرده برداری نمود. این پروژه که به همراهی شرکت پلاتینیوم (سازنده بازی محبوب بایونتا) ساخته شده بود شامل یک بازی منحصر به فرد بود که شامل مقاومت عده‌ای از مردم کره زمین در برابر بیگانگان فانتزی این بازی می‌شد. به صورت کلی ساختار شکل پذیری موجودات بازی و سرعت و ضرب آهنگ بالای آن برای بیشتر مخاطبین بسیار جذاب به نظر می‌رسید. البته نوع کنترل این بازی نیز کمی دشوار بوده و بخشی از معرفی بر روی این پیچیدگی تاکید داشت.

پس از معرفی P-100 شرکت نینتندو برای ایجاد تنوع در محتوای خود به سراغ بخش سخت افزاری رفته و به معرفی دسته‌های کنترل کنسول جدید خود یعنی WiiU پرداخت. این دسته‌ها با طراحی منحصر به فرد خود به خوبی توان ایجاد شرایط راحت برای قرارگیری انگشتان و استفاده از دکمه‌ها را داشته و البته از نظر فرم ظاهری به شدت به دسته‌های کنسول XBOX 360 شباهت داشت ولی بنا به ادعای مسئولان نینتندو این دسته‌ها قرار است حساسیت بسیار بالاتری نسبت به تمامی رقیبان خود داشته باشند. همچنین این شرکت اعلام کرد که کنسول WiiU به صورت استاندارد دارای قابلیت پشتیبانی از دو دسته همزمان را خواهد داشت.

مورد بعدی مطرح شده در این کنفرانس بررسی و معرفی شبکه اجتماعی ویژه نینتندو بود که با تمامی کنسول‌های حال حاضر و نسل آینده این شرکت هم‌خوانی خواهد داشت، این سیستم به کاربران کنسول‌های این شرکت امکان برقراری ارتباط متنی، اشتراک گذاری متن و عکس و فیلم، اشتراک گذاری داده‌‌های ویژه مانند فایل ذخیره بازی‌ها و … را خواهد داد تا کاربران این دست از کنسول‌ها به رها کردن کنسول خود برای رفتن به سراغ شبکه‌های اجتماعی کمتر فکر کنند و تمامی امکانات را در کنسول دستی خود در اختیار داشته باشند.

محصولات بعدی شرکت نینتندو دو بازی حرکتی ویژه بودند که باز هم حال و هوای رنگین غالب بر محصولات این شرکت را به همراه می‌کشیدند، ابتدا بازی Theme Park به عنوان یک پارک سرگرمی مجازی به حاضرین در سالن معرفی گردید که همان‌طور که از اسم آن بر می‌آید شامل ایجاد بازی‌های گوناگون و نسبتا ساده برای سرگرمی دسته جمعی افراد خانواده خواهد بود، پس از آن نیز عنوان Sing به نمایش در آمد که یک بازی ویژه برای علاقه مندان به خوانندگی محسوب می‌شود؛ به کمک این بازی می‌توان با استفاده از یک میکروفون در کنسول‌های این شرکت برای ضبط موسیقی با صدای گیمر اقدام نمود که با توجه به پیشینه شرکت در زمینه بازی‌های حرکتی انتظار زیادی از این مورد می‌رود.

کم کم تمامی حاضرین به این نتیجه رسیده بودند که این کنفرانس تنها به عناوین شاد و خوش رنگ و لعاب اختصاص خواهد داشت ولی آخرین محصول نمایش داده شده در مراسم نینتندو علاقه‌مندان بازی‌های اکشن را نیز راضی نگاه داشت، بازی جدید سری جنگ ستارگان با نام StarWars 1313 به خوبی توانسته بود تا با حفظ المان‌های اصلی این سری به نوآوری در ساختار نیز دست یابد که البته با توجه به ساختار گرافیکی زیبای این بازی امید به موفقیت آن بیشتر نیز گردید، به صورت کلی این بازی در نقطه‌ای میان نسل فعلی و نسل آینده بازی‌های کامپیوتری قرار داشت که تا زمان عرضه خود محک واقعی نخواهد خورد و باید منتظر دیدن محصول نهایی ماند.

گزارش روز اول

گزارش روز سوم و چهارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH