امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ گجت‌ها در یونان

علی‌رغم امکانات زیادی که تلفن‌های هوشمند در اختیار انسان‌ها می‌گذارند، اما مصرف باطری این دیوایس‌ها همواره از مشکلات کاربران به شمار می‌رود. در حالی که موبایل‌های قدیمی اغلب بین چند روز تا یک هفته در حالت استندبای روشن می‌ماندند، اما تلفن‌های هوشمند امروزی به لطف صفحه نمایش بزرگ و امکان ارتباط Cellular، از این نعمت بی‌بهره هستند و در نهایت می‌توانند یک روز دوام آورند.

به همین دلیل و در صورت دور بودن از منابع الکتریکی برای شارژ دستگاه، مشکلات زیادی برای افراد پیش می‌آید. افرادی که از پاور‌بانک‌ها استفاده می‌کنند، معمولا تا حدودی می‌توانند در مقابل این معضل مصون بمانند.

مهاجرانی که به کشور یونان سفر می‌کنند معمولا با این مشکل مواجه هستند. چرا که کمپ‌های اختصاص داده شده برای این افراد، معمولا شلوغ بوده و زمان کافی برای شارژ دیوایس‌های تمامی مهاجران وجود ندارد. برخی از کافه‌ها، در قبال دریافت هزینه، اجازه استفاده از پریزهای برق و شارژ دستگاه را به اینگونه افراد می‌دهند. برخی دیگر از مهاجرین با دستکاری سیستم‌های الکتریکی شهری و به خطر انداختن جان خود و سایر افراد، سعی در شارژ کردن دیوایس خود دارند.

برای حل این مشکل، دو دانشجوی دانشگاه Edinburgh به نام‌های Alexandros Angelopoulos و Samuel Kellerhals با کار بر روی پروژه‌ای به نام Elpis و با استفاده از انرژی رایگان خورشیدی، سعی دارند این معضل را حل کنند. به کمک شرکتی به نام Entec که در زمینه انرژی‌های خورشیدی فعالیت دارد، دو جایگاه که از انرژی خورشیدی بهره می‌برند در حال ساخت و راه‌اندازی هستند. هر کدام از این جایگاه‌ها، می‌توانند در مدت یک ساعت به طور همزمان، ۱۲ خروجی به کاربران تحویل دهند. به این ترتیب ۲۴۰ نفر می‌توانند به صورت رایگان از انرژی خورشیدی برای شارژ دستگاه خود استفاده نمایند.

1 در مورد “امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ گجت‌ها در یونان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH