۶ روش پیشنهادی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل

شاید برای شما هم پیش بیاید که نیاز به اینترنت داشته باشید ولی شبکه Wi-Fi در اطراف‌تان نباشد. خوب تنها یک راه برای اتصال به اینترنت باقی می‌ماند و آن هم استفاده از اینترنت همراه سیمکارت شماست. شما می‌توانید با چند روش ساده، حجم مصرفی اینترنت خود را در زمان اتصال به شبکه موبایل کاهش دهید تا به این روش هم سرعت استفاده از اینترنت را بالا ببرید و هم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. ما ۶ روش پیشنهادی را برایتان آماده کرده‌ایم که در این امر به شما کمک خواهد کرد.

۱-حالت ذخیره کروم

مرورگر گوگل کروم، قابلیتی برای مدیریت استفاده حجم دارد که با فعال سازی آن،کروم به صورت کلی حجم عکس‌ها یا وبسایت‌هایی که بر روی موبایل شما باز می‌شود را کاهش می‌دهد. برای فعالسازی این بخش، به قسمت تنظیمات بروید. روی گزینه Data Saver رفته و آن را فعال کنید. همچنین این امکان را دارید که میزان کاهش مصرف خود پس از فعال سازی و پیش از آن را مشاهده کنید.

save-data-android-6

۲-کاهش کیفیت فایل‌های دریافتی

نتفلیکس، گوگل‌پلی‌موزیک و اسنپ‌چت، هرکدام امکانی را برای کاهش میزان حجم مصرفی فراهم می‌کنند. در اسنپ‌چت حالت مسافرت (Travel Mode) تاثیر چندانی در کیفیت فایل‌ها ندارد، فقط این محدودیت را ایجاد می‌کند که فایل‌های ناخواسته دانلود نشوند و به این روش شما در مصرف حجم خود صرفه جویی کرده‌اید. این قابلیت‌ها فقط به سه نرم افزار نام برده ختم نمی‌شود و شما می‌توانید در قسمت تنظیمات برنامه‌های دیگری مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و یا توییتر گزینه‌هایی را پیدا کنید که در کار کاهش حجم مصرفی به شما کمک می‌کنند.

save-data-android-4

۳-استفاده نکردن از برنامه فیس‌بوک

فکر کنم دیگر وقت آن رسیده است که اپلیکیشن فیس‌بوک را دور بیاندازیم. استفاده از وب‌سایت فیس‌بوک این امکان را به شما می‌دهد که مقدار زیادی در حجم مصرفی اینترنت خود صرفه جویی کنید، بدون اینکه نرم افزار اضافی در گوشی شما باشد که هم حافظه را اشغال کند و هم عملکرد گوشی شما را به تاخیر بیاندازد. همچنین شما از همه اعلانات فیس‌بوک مانند جدیدترین پست‌ها و نظرات باخبر خواهید شد.

save-data-android-1 (1)

۴-مدیریت سیستم‌های همگام سازی

وقتی حساب کاربری گوگل را بر روی دستگاه خود ثبت می‌کنید، این حساب شروع به ثبت اطلاعات حساب شما در دیگر سرویس‌های گوگل مانند Google Keep و یا Google Fit می‌کند و اطلاعات شما را در اختیار آن سرویس‌ها می‌گذارد.

شما می‌توانید با مدیریت این حساب و همگام سازی آن با سایر سرویس‌های گوگل، به میزان قابل توجهی حجم مصرف شده را کاهش دهید.

با رفتن به قسمت تنظیمات، وارد بخش حساب‌ها شوید و با انتخاب حساب کاربری گوگل، لیست سرویس‌های گوگل که به حساب شما دسترسی دارند را مشاهده کنید. از بین سرویس‌های نمایش داده شده در لیست، هر کدام را که استفاده چندانی از آن نمی‌کنید، غیر فعال کنید.

save-data-android-2

۵-محدود کردن برنامه‌هایی که در پس‌زمینه از اینترنت استفاده می‌کنند

می‌توانید برخی از برنامه‌ها مانند ایمیل یا صفحات اجتماعی را از دسترسی به اینترنت و آپدیت اعلانات در زمانی که صفحه گوشی شما قفل است، منع کنید. با وارد شدن به تنظیمات گوشی، بخش مدیریت داده (ِData Usage) را انتخاب و با رفتن به بالای صفحه، گزینه Restrict background data را فعال کنید. با انتخاب این گزینه، برنامه‌های شما، فقط در هنگامی که در حال کار با گوشی هستید و یا در زمانی که به Wi-Fi وصل هستید، اجازه دسترسی به اینترنت را خواهند داشت. البته در برخی شرایط، شما نیازمند به استفاده از گوشی و اتصال به شبکه Wi-Fi به صورت همزمان هستید. همچنین این قابلیت در قسمت Data Usage وجود دارد که شما میزان حجم مصرفی برنامه‌های خود را مشاهده کنید و می‌توانید تنظیم کنید که در صورت استفاده بیشتر از یک حجم مشخص، به شما اخطار دهد.

save-data-android-3

۶-ذخیره عکس و ویدیو و تماشای آن به صورت آفلاین

برخی برنامه‌ها، علاوه بر امکان استفاده آنلاین، می‌توانند به صورت آفلاین هم سرویس‌دهی کنند. به عنوان مثال برنامه Google Maps این قابلیت را دارد که برخی از نقشه‌ها را برای استفاده آفلاین در دستگاه ذخیره کند. شما همچنین می‌توانید موزیک‌ها یا ویدیو‌هایی که در اینترنت جستجو می‌کنید را بر روی دستگاه خود ذخیره سازی کنید تا در دفعات بعدی برای دسترسی به آن‌ها، نیازی به استفاده از اینترنت نداشته باشید.

save-data-android-5

2 در مورد “۶ روش پیشنهادی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH