پیتر چو، مدیر عامل سابق و از موسسان اچ‌تی‌سی از این شرکت جدا شد!

Peter Chou به همراه Cher Wang کمپانی اچ‌تی‌سی را تاسیس کردند، اما حالا آقای چو در حال ترک شرکتی است که خود بنا کرده بود! او برای مدتی طولانی به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می‌کرد. این شرکت در ابتدا یک سازنده قراردادی بود که محصولاتی مانند اکسپریا X1، نکسوس One و T-Mobile G1 را به سفارش شرکت‌های سونی، گوگل و T-Mobile تولید می‌کرد. اما در سال ۲۰۰۸ شروع به تولید محصولاتی با برند خود نمود که اولین آن‌ها اچ‌تی‌سی Touch Diamond و اچ‌تی‌سی Touch Pro بود. هر دو این گوشی‌ها از ویندوز موبایل به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کردند و بسیاری از امکاناتی که در آیفون یافت می‌شد را داشتند و حتی برخی ویژگی‌های آن‌ها در آیفون هم موجود نبود. مدل تاچ پرو یک کیبورد QWERTY فیزیکی هم داشت.

این شرکت در اکتبر ۲۰۰۸ اولین دستگاه اندرویدی را معرفی کرد که G1 نام داشت و پس از آن به سرعت گوشی‌هایی مانند اچ‌تی‌سی دروید Incredible، اچ‌تی‌سی EV0 4G و اچ‌تی‌سی ThunderBolt را معرفی کرد. در آوریل سال ۲۰۱۱، هر سهم اچ‌تی‌سی در بورس تایوان ارزشی برابر ۴۰.۳۷ دلار پیدا کرد.

با توجه به عدم موفقیت سری One X، اچ‌تی‌سی طراحی جدیدی را به دنیا معرفی کرد. در فوریه ۲۰۱۳ آقای چو طی مراسمی محصول جدیدی را معرفی کرد. بر خلاف ظاهر خیره کننده One M7 و نسل بعدی یعنی همان M8 (که شباهت بسیاری به M7 داشت)، اچ‌تی‌سی در سراشیبی سقوط قرار گرفت. فروش در حدی که چو انتظار داشت پیش نرفت و این موضوع آسیب بسیاری بر پیکر اچ‌تی‌سی وارد کرد. این شرکت ۱۲ میلیون دلار هزینه کرد (بهتر است بگوییم هدر داد) تا ربات بازیگری به نام Downey Jr را در یک کمپین تبلیغاتی ناموفق به کار بگیرد. اما نتیجه این شد که سال گذشته آقای چو عطای مدیر عاملی را به لقایش بخشید و همه چیز را به همکارش خانم وانگ سپرد تا خودش بتواند بر روی نوآوری تمرکز کند.

در حالی که اچ‌تی‌سی سال گذشته را هم به خاطر پرچم‌دارش، One M9، با تلخی پشت سر گذاشت، امسال سعی کرد با ارایه یک مدل بهبود یافته و جدید با نام جدید HTC 10 اوضاع را رو به راه کند اما تا به این لحظه باز هم نتوانسته به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند و سامسونگ با معرفی گلکسی S7 توانسته نبض بازار اندروید را در دست بگیرد. بنابراین، این بار پیتر چو برای همیشه شرکتی را که خودش پایه گذاری کرده ترک می‌کند، این در حالی است که هر سهم اچ‌تی‌سی در بورس تایوان تنها ۲.۹۳ دلار ارزش گذاری شده است!

HTC-CEO-Peter-Chou-Cher-Wang

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH