انگلستان پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل دنیا را دارد

این هفته شاید هفته خوبی برای انگلستان نبود. اما از یک جهت شاید انگلستان باید خوشحال باشد. اینترنت موبایل این کشور بیشترین سرعت را در دنیا دارد. بر طبق آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی آکامی، متوسط سرعت موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ در انگلستان ۲۷.۹ مگابیت بر ثانیه است. این میزان، تقریبا ۱۰ مگابیت بر ثانیه از بقیه اروپا و ۲۰ مگابیت بر ثانیه از آمریکا بیشتر است.

متوسط سرعت اینترنت موبایل در آمریکا ۵.۱ مگابیت بر ثانیه بوده است که این میزان از ترکیه، کنیا،‌ پاراگوئه کمتر و تقریبا با تایلند برابر است. بیشتر کشورهای اروپایی از آمریکا سرعت بیشتری داشته‌اند. اسلواکی، فرانسه و آلمان به ترتیب سرعت‌های ۱۳.۳، ۱۱.۵ و ۱۵.۷ مگابیت بر ثانیه داشته‌اند. الجزایر با ۲.۲ مگابیت سرعت، پایین‌ترین سرعت را داشته است.

نکته عجیب اینجاست که در این گزارش سرعت متوسط اینترنت موبایل سنگاپور ۶.۷ مگابیت بر ثانیه بوده که از دیگر کشورهایی که اینترنت خوبی نداشته‌اند، مانند روسیه، آنگولا و پرو نیز کمتر است.

با همه این‌ها پیشرفت اینترنت معمولی مناسب بوده است. سرعت متوسط اینترنت با ۱۲ درصد افزایش از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۶، به ۶.۳ مگابیت بر ثانیه رسیده و متوسط اوج سرعت با ۱۴ درصد افزایش سالیانه، به ۳۴.۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. مصرف داده موبایل از ۳۵۰۰ پتابایت در فصل اول سال ۲۰۱۵ به ۵۵۰۰ پتابایت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ رسیده است.

akamai-graph.0

1 در مورد “انگلستان پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل دنیا را دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH