Dell برای تمرکز بر تبلت‌های ویندوزی و هیبریدی، بخش تبلت‌های اندرویدی را تعطیل می‌کند

در طول چند سال گذشته Dell یکی از معدود شرکت‌هایی بوده که نتوانسته رابطه خوبی با سیستم عامل اندروید برقرار کند. Streak (که با نام‌های Streak 5 و Mini Streak هم شناخته می‌شود) اولین فبلت این شرکت بود که در زمان خود از سخت افزاری قدرتمند و صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی (که البته در آن زمان بزرگ بود) بهره می‌برد. اما ناگهان تولید این دستگاه‌ها متوقف شد و کمپانی Dell تبلت‌های Venue را جایگزین آن کرد. متاسفانه امروز خبر رسید که خط تولید تبلت‌های اندرویدی این کمپانی، از جمله سری Venue 8 7000 که با بدنه باریک و پنل AMOLED توجه همه را جلب کرده بود، متوقف خواهد شد.

Dell در بلاگ خود علت این تغییر استراتژی را تمرکز بر روی محصولات ویندوزی ۲ در ۱ اعلام کرد. یکی از سخنگویان این شرکت اعلام کرده که Dell باور دارد دستگاه‌های ۲ در ۱  یا همان هیبریدی برای کاربران بهتر هستند، چون کاربران مجذوب این محصولات شده و به دنبال عملکردی با قدرت PC و در اندازه‌ای کوچک، در قالب یک تبلت هستند. همچنین در بلاگ این شرکت از محصولات هیبریدی با اندازه‌های ۱۰ تا ۱۳ اینچ به عنوان مناسب‌ترین گزینه یاد شده که تجربه قدرت یک لپ‌تاپ و قابلیت حمل آسان یک تبلت را به کاربران ارایه می‌دهد. Kirk Schell، میر ارشد تجاری شرکت هم تاکید کرده که این بخش همان بخشی است که کاربران از ما درخواست سرمایه گذاری و نوآوری در آن را دارند. علاوه بر این، Dell فروش دستگاه Wyse Cloud Connect که یک کامپیوتر بند انگشتی بر پایه اندروید است را متوقف می‌کند. در حال حاضر اندروید دستگاه‌های قدرتمندی ندارد که از کیبورد فیزیکی هم پشتیبانی کند و در حالی که امید می‌رود در آینده این وضعیت بهتر شود،‌ فعلا بهترین گزینه‌های موجود محصولات مبتنی بر ویندوز و سیستم عامل Chrome هستند که به خوبی از کیبورد فیزیکی هم پشتیبانی می‌کنند.

البته Dell همچنان به پشتیبانی و خدمات پس از فروش تبلت‌های اندرویدی خود ادامه می‌دهد ولی خبری از ارایه به روز رسانی‌های اندروید برای محصولاتش نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH