اچ‌تی‌سی امسال تنها ۱۳ میلیون اسمارت‌فون می‌فروشد؛ اوپو و ویوو در حال رشد هستند!

تولید جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه سوم امسال به دلیل فصل تولید، یارانه اپراتورهای چینی و فصل آغاز مدرسه، به اوج می‌رسد. این تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، باعث رشد بازار اجزای گوشی نیز می‌شود و بازار حافظه، پنل، چیپست و دیگر اجزای کلیدی بسیار مستحکم خواهد بود.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی TrendForce، تولیدکنندگان چینی رشد قابل توجهی در سال ۲۰۱۶ دارند و رشد متوسط آنها به ۱۱ درصد می‌رسد. هواوی، اوپو و ویوو حضور قدرتمندی در بازار خواهند داشت. LeEco که سال گذشته، رشد قابل توجهی داشت، کماکان به رشد خود ادامه می‌دهد. هواوی که در تولید خود پسروی کرده، اما LeEco به رشد ۳۰۰ درصدی سالانه دست یافته است. آوریل وو، تحلیلگر گوشی هوشمند TrendForce، می‌گوید:

بازار چین همیشه در حال تغییر است. بازه عمر کوتاه و رقابت لگام گسیخته، باعث شده است که رتبه تولیدکنندگان داخلی مدام تغییر کند. لنوو و شیائومی در سال ۲۰۱۴ رتبه اول را در چین به خود اختصاص داده بودند، اما هواوی در سال ۲۰۱۵ با تولید بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی جایگاه اول را به خود اختصاص داد. اما امسال، اوپو و ویوو مورد توجه همگان قرار گرفته‌اند.

عملکرد هواوی پس از اینکه در سال ۲۰۱۵ رتبه اول را به خود اختصاص داد، کمی کساد شده است. فروش پرچمدار جدید هواوی یعنی P9، نتوانست انتظارها را برآورده کند،‌ حتی با اینکه دارای دوربین Leica به عنوان عامل متمایزکننده بود. بر عکس، پرچمداران اوپو و ویوو که تقریبا همزمان ارایه شده‌اند، به دلیل طراحی بدنه شیک و براق و قابلیت شارژ سریع، مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند. TrendForce پیش‌بینی خود از تولید هواوی در سال ۲۰۱۶ را به ۱۱۹ میلیون واحد کاهش داده است، اما با همین حال هم، رشد سالانه هواوی ۱۰.۲ درصد است. تولید اوپو و ویوو در سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۷۸ و ۶۶ میلیون واحد است که رشد سالانه ۴۰ درصد را نشان می‌دهد.

برندی که توجه زیادی به خود جلب کرد، برند جدید و رو به رشد LeEco است. LeEco که توسط یک کمپانی که هم پول دارد و هم محتوا، پشتیبانی می‌شود، به طور تهاجمی به بازار سخت‌افزار از تلویزیون اینترنتی تا اسمارت‌فون، وارد شده است. تولید اسمارت‌فون LeEco در سال گذشته به ۵ میلیون واحد رسید، اما امسال به ۲۰ میلیون واحد می‌رسد که این به معنای رشد ۳۰۰ درصدی سالیانه است. به علاوه، LeEco اخیرا به بزرگترین سهامدار Coolpad یکی دیگر از سازندگان موبایل، تبدیل شده است. زمانی که این دو شرکت کاملا با یکدیگر هماهنگ شوند، LeEco می‌تواند گوشی‌های خود را که اکنون فقط به صورت آنلاین به فروش می‌رسد، در فروشگاه‌های Coolpad عرضه کند. TrendForce پیش‌بینی می‌کند که LeEco دوباره افزایش تولید زیادی داشته باشد.

۳۳۹۷۵۵۰۰۱۴۶۷۲۸۳۳۲۴

در برندهای تایوانی، ایسوس که سه سال پیش با گوشی‌های گرانقیمت به بازار اسمارت‌فون وارد شد، رشد خوبی داشته است. ایسوس برای اینکه بتواند فروش خود را افزایش دهد، تصمیم گرفت به جای چیپست‌های اینتل از کوالکام استفاده کند که عملکرد بهتری دارند و گرمای کمتری به بیرون می‌دهند. ایسوس در حال حاضر برترین تولیدکننده تایوانی است و تولید این شرکت با رشد ۳۴ درصد از ۱۶ میلیون در سال ۲۰۱۵ به ۲۱ میلیون در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

دیگر برند مشهور تایوانی، اچ‌تی‌سی است که بیشتر تمرکز خود را بر روی واقعیت مجازی قرار داده است، اما اسمارت‌فون هنوز هم هسته اصلی اچ‌تی‌سی را تشکیل می‌دهد. به دلیل رقابت شدید سازندگان چینی، اچ‌تی‌سی ۱۰ می‌تواند تنها یک میلیون واحد فروش داشته باشد. این سازنده به دلیل سفارش نکسوس از طرف گوگل، تولید اسمارت‌فون بیشتری خواهد داشت. به هر حال، تولید کلی گوشی این شرکت، با ۲۷ درصد کاهش از ۱۸ میلیون واحد به ۱۳ میلیون واحد می‌رسد. تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد که اگر سازنده‌ای بخواهد در بین ۱۰ تولیدکننده برتر باشد، باید تولیدی بیشتر از ۴۰ میلیون واحد داشته باشد. با این فرض، بسیار غیر محتمل بنظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی بتواند افتخار گذشته خود را به عنوان تولید کننده برتر بازگرداند.

۲۶۵۷۲۷۰۰۱۴۶۷۲۸۳۳۵۶

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH