گوگل و ساخت ساعت هوشمند با برند نکسوس

شرکت گوگل همواره هوشمندانه عمل می‌کند و با درخواست از تولیدکنندگان دیگر برای تولید محصولی با برند زیر نظر این کمپانی، سعی می‌کند تا نام خود را در این بازار و رسانه‌ها وارد کند. این بدین معنی که قسمت ساخت و تولید محصولات، هیچگونه هزینه‌ای برای این شرکت در پی نخواهد داشت و نیازی نیست که گوگل حتی یک سنت در این مورد پرداخت کند. ما تا به امروز دیده‌ایم که گوگل از تولیدکنندگان دیگر درخواست کرده تا تلفن‌های هوشمندی تحت برند نکسوس طراحی و تولید کنند و ظاهرا ازین پس، باید منتظر ساعت‌های هوشمند با برند نکسوس نیز باشیم.

طبق گزارشی که توسط Android Police منتشر شده است، شرکت گوگل قصد دارد تا ساعت هوشمندی با سیستم عامل Android Wear را تحت برند نکسوس تا آخر سال جاری عرضه نماید. این گزارش حاکی از آن است که شرکت گوگل در حال طراحی و تولید این محصول است و بر خلاف تلفن‌های هوشمند نکسوس که به سفارش گوگل و توسط شرکت‌های دیگر تولید شده است، باید منتظر دیوایسی با برند گوگل باشیم.

دو دیوایسی که به آنها اشاره شد و در چرخه تولید قرار دارند، با کدهای Angelfish و Swordfish نام‌گذاری شده‌اند. مدل اول با نام Angelfish کمی بزرگتر بوده و از فناوری LTE که در Moto 360 و نسل دوم Urbane ال‌جی استفاده شده بود، بهره می‌برد. با توجه به استفاده از LTE در این محصول، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این ساعت هوشمند، دارای ضخامت حداقل ۱۴ میلیمتر خواهد بود.

مدل دیگر با نام Swordfish کوچکتر از مدل پیشین بوده و از قابلیت‌های کمتری نیز بهره می‌برد. به عنوان مثال سنسور تپش قلب، GPS و LTE در این مدل دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که Swordfish یک ساعت هوشمند ارزان قیمت بوده و مخصوص کسانی است که تمایل به داشتن ساعت هوشمند داشته، اما تمامی قابلیت‌های آن را نیاز ندارند.

در کنار این خبر، اخیرا نیز شنیده شده است که گوگل قصد دارد تا تلفن هوشمندی را به تنهایی تولید کرده و تا اواخر سال جاری، آن را در بازار عرضه نماید. به این ترتیب، باید شاهد استراتژی جدیدی از سوی این کمپانی باشیم.

LG-Watch-Urbane-2-edition

1 در مورد “گوگل و ساخت ساعت هوشمند با برند نکسوس”

  1. به نظر من تمام گوشی های هوشمندی که با برند نکسوس هستند باید توسط خود گوگل تولید شه. نه کمپانی های دیگه. اون وقت مثل ایفون ها سخت افزار و نرم افزار هماهنگ میشه و یک اندروید روان را شاهد هستیم. همچنین گوشی ها اندروید باید یکپارچه شوند. یعنی تمام شرکت ها (سامسونگ الجی هواوی سونی …) گوشی هایشان از پایین رده گرفته تا پرچمدار را با اندروید خام تولید کنند. این طوری تمام دستگاه ها اپدیت های امنیتی را همزمان دریافت می کنند و دیگر شاهد حفره های امنیتی و بد افزار ها در سیستم عامل اندروید نیستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH