نینتندو می‌خواهد از مناسب بودن واقعیت مجازی برای کودکان مطمئن شود

در خبرها و شایعاتی که ظرف یک ماه گذشته منتشر شد، داشتیم که شرکت نینتدو قصد ورود به دنیای واقعیت مجازی را دارد. اما این موضوع بدین معنا نیست که آنها قصد رونمایی از محصولی در این زمینه دارند. کمپانی نینتندو در حال انجام تحقیقاتی در این زمینه است و مطمئنا این شرکت، این فرصت را از دست نخواهد داد.

یکی از نگرانی‌هایی که نینتندو در این زمینه دارد، در مورد کودکان است. آنها به این موضوع فکر می‌کنند که آیا واقعیت مجازی و تکنولوژی‌های وابسته به آن، از امنیت مناسب کودکان برخوردار است؟ طبق ملاقاتی که مسئولان نینتدو داشتند، آقای Shigerdu Miyamoto در این زمینه گفت:

هر کاری که ما در زمینه واقعیت مجازی بخواهیم انجام دهیم، در ابتدا باید مطمئن شویم که این تکنولوژی برای کودکان مناسب است یا خیر. ما به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم از بازی‌های کوتاه مدت به وسیله واقعیت مجازی، تجربه خوب و با‌ارزشی برای کودکان رقم بزنیم. از طرفی دیگر نیز نگران استفاده طولانی مدت از این محصول هستیم. همچنین به دنبال این هستیم تا خیال والدین را از این بابت راحت کنیم که استفاده کودکان از واقعیت مجازی درون منزل، هیچ خطری برای آنها نخواهد داشت.

ما نمی‌دانیم که مسئولان شرکت نینتندو چگونه می‌خواهند فضای واقعیت مجازی را برای کودکان امن سازند. احتمالا آنها قصد دارند تا جلوی ورود بازی‌های ترسناک به این قسمت را بگیرند یا اجازه دسترسی به مواردی که مناسب سن آنها نیست را به کودکان ندهند. به نظر می‌رسد که شرکت نینتندو تحقیقات بسیار گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرده است و باید منتظر نتایج خوبی در این زمینه باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH