ابزارهای پوشیدنی می‌توانند رمز بانکی شما را افشا کنند!

ساعت هوشمند و دست‌بندهای سلامتی و یا هر ابزار دیگری که سلامتی شما را پیگیری می‌کند می‌تواند رمز عبور بانکی شما را در اختیار هکرها قرار دهد. در تحقیقات جدید دانشمندان در دانشگاه بینگام‌تون و انستیتو فناوری استیونز در آمریکا توانستند از سنسورهای موجود در ابزارهای پوشیدنی اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند و الگوربتمی را استفاده کردند که رمز عبور وارد شده توسط کاربران را بیابد.

اطلاعات سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس گجت می‌توانند برای ردیابی حرکت مچ دست شما در هنگام زدن هر یک از کلیدها برای وارد کردن رمز کارت بانکی، حساب شبکه‌های اجتماعی و یا گوشی شما، استفاده شوند. راه‌های زیادی برای سو استفاده از ابزارهای پوشیدنی شما و به خطر افتادن اطلاعات شخصی وجود دارد. محققین برای بار اول توانستند ۸۰ درصد به موفقیت برسند و پس از سه بار تلاش ۹۰ درصد موفق شدند.

یان وانگ، استادیار رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه بینگام‌تون می‌گوید:

تهدید جدی است، اگرچه مسیر و روش پیچیده است. دو سناریو برای حمله موجود است: حمله داخلی و Sniffing.

در حمله داخلی یک بد افزار در گجت پوشیدنی نصب می‌شود و اطلاعات را برای هکر می‌فرستد تا پین یا رمز عبور را بدست آورد. در سوی دیگر روش Sniffing قرار دارد که در آن از یک سنسور وایرلس نصب شده در محل استفاده می‌شود که اطلاعات را از طریق بلوتوث بین ابزار روی مچ شما و یک گوشی هوشمند منتقل می‌کند.

در حال حاضر محققین مشغول روی این پروژه، تنها راه پیشنهادی برای مقابله با این مشکل را رمز نگاری بهتر ابزارهای پوشیدنی می‌دانند. البته شاید بد نباشد هنگام وارد کردن کدها و رمزهای خود از دست دیگری که این ابزارها دور آن بسته نشده استفاده نمایید تا احتمال این حملات کاهش یابد.

Asus ZenWatch 2 Review (15)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH