حساب کاربری بنیان‌گذار توییتر هک شد!

شاید تصور کنید تنها کاربران عادی شبکه‌های اجتماعی قربانی مشکلات امنیتی و هکرها می‌شوند اما برخلاف انتظار این بار سران شبکه‌های اجتماعی نیز اسیر این مشکل شده‌اند و طبق اخبار منتشرشده حساب کاربری توییتر جک دورسی مدیرعامل توییتر نیز هک شده است. توییتر سابقه زیادی در فاش شدن اطلاعات و هک شدن کاربرانش دارد اما این بار خود سران این شبکه اجتماعی اسیر هکرها شده‌اند.

حساب کاربری جک دورسی به این صورت هک شده که در ابتدا دو تصویر متفاوت از طریق این حساب کاربری منتشر شد و پس‌ از آن حوالی ساعت ۳ بامداد توییت بدین شرح از حساب کاربری این مدیرعامل ارسال شد:

سلام. اسم من OurMine هست و در حال آزمایش سطح امنیت شما هستم!

در کنار این توییت لینک یک ویدئو نیز قرار داشت. پس از ارسال این توییت بازهم به فواصل مختلف توییت‌های مشابهی از این حساب ارسال شد و مشخص شد که حساب کاربری مدیرعامل توییتر هک شده است. پس از گذشت یک ساعت توییت منتشر شده پاک شد تا مشخص شود که حساب کاربری در کنترل دورسی قرارگرفته است.

download

هرچند که هک شدن حساب‌های کاربری افراد مشهور و سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی چندان تازگی ندارد و پیش‌ازاین نیز حساب کاربری افرادی همچون کیتی پری، مارک زاکربرگ، ساندار پیچای و… در شبکه‌های اجتماعی مختلف هک شده است اما این اولین باری است که حساب کاربری مالک و مدیرعامل همان شبکه اجتماعی مورد هجوم هکرها قرار گرفته است.

درمجموع هیچ‌کس نمی‌تواند از شر هکرها در امان بماند اما کارشناسان و متخصصان امنیت اطلاعات برای حفظ امنیت اطلاعات و حساب‌های کاربری افراد پیشنهاد کرده‌اند که:

  • مطمئن شوید که پسوردهای مختلفی برای هر حساب کاربری خود استفاده کرده‌اید.
  • از اطلاعات مربوط به بازیابی و تماس در حساب‌های کاربری خود مطمئن شوید.
  • قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای را در سیستم‌ها و شبکه‌های اجتماعی که امکان تایید دو مرحله‌ای ورود شما به‌حساب کاربری‌تان را دارند، فعال کنید.
  • و در پایان لیست اپلیکیشن‌های متصل به وب‌سایت‌ها و حساب‌های کاربری مختلف‌تان را چک کنید.

1 در مورد “حساب کاربری بنیان‌گذار توییتر هک شد!”

  1. رضا وارسته

    هر شرکتی معتبر دیگر مانند ماکروسافت و .. ضعف امنیتی دارند و به نسبت پیشرفت این ضعفها هم بیشتر میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH