رسوایی جدید برای سامسونگ: گلکسی S7 اکتیو ضدآب نیست!

می‌توان تیتر این مقاله را به عنوان یک اتفاق یا یک اشتباه از سوی سامسونگ فرض کرد. Consumer Reports نام یک مجله و رسانه آمریکایی است که انواع تست‌ها را بر روی همه تولیدات مصرفی انجام ‌می‌دهد.

سامسونگ گلکسی S7 اکتیو که یکی از مدل‌های سری S7 محسوب می‌شود، قادر است در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت کند. Consumer Reports بر روی گلکسی S7 Edge ،S7 و S7 اکتیو تست آب را با توجه به شرایط بالا انجام داده‌ است.

این مجله، گوشی‌های موردنظر را در یک مخزن آب با فشار ۲.۱۲PSI (حدود ۱۴.۶ کیلوپاسکال) به مدت ۳۰ دقیقه قرار داده که نتیجه آن ایجاد آسیب بر روی گلکسی S7 اکتیو بوده است. آب به درون آن نفوذ کرده و باعث ایجاد مه در دوربین جلو و پشت و صفحه نمایش آن شده، بطوریکه صفحه نمایش کارایی خود را از دست می‌دهد. آب حتی به سینی سیمکارت هم وارد شده است.

تصور این رسانه بر این بوده که دستگاه مورد آزمایش دارای نقص فنی است، بنابراین دوباره این آزمایش را بر روی یک نمونه دیگر انجام داد ولی متاسفانه نتیجه با دستگاه اولی یکسان بود و آب به درون آن نیز وارد شد.

این اتفاق به سامسونگ گزارش شد و این سازنده در حال بررسی دلایل احتمالی آن است، البته این اتفاق می‌تواند چند دلیل داشته باشد. Consumer Reports این آزمایش را به صورت موفقیت‌آمیز بر روی گلکسی S7 و S7 Edge انجام داد، پس قادر به تشخیص مقصر نیستیم، پس بیایید دلایل احتمالی آن را حدس بزنیم.
چندین ماه از انجام این آزمایش بر روی گلکسی S7 و S7 Edge می‌گذرد، بنابراین ممکن است در آزمایش جدید فشارسنج به‌طور دقیق تنظیم نشده باشد و یا افزایش فشار سریع بوده و گوشی را از کار انداخته است.

شاید تقصیری متوجه Consumer Reports نباشد، شاید آبی که در گلکسی S7 اکتیو پیدا شده از طریق بارومتر (فشارسنج) آن نفوذ کرده باشد (شاید دلیل عدم آسیب‌پذیری دو مدل دیگر نداشتن این ویژگی در آن‌هاست). شاید قطعه‌ای که برای سنجش فشار هوا در گلکسی S7 اکتیو بکار رفته در برابر نفوذ آب مقاوم نباشد، یا این احتمال کوچک وجود دارد که هر دو دستگاه آزمایش شده دچار نقص فنی بوده‌اند.

این مجله خرید گوشی سامسونگ گلکسی S7 اکتیو را به علت عدم مقاومت در برابر آب پیشنهاد نمی‌کند.

S7 Active

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

2 در مورد “رسوایی جدید برای سامسونگ: گلکسی S7 اکتیو ضدآب نیست!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH