مقایسه ال‌جی G5 با نکسوس ۶P: قدرت و اصالت!

امیدواریم که تا اینجای کار از این سری مسابقات جذاب و هیجان انگیز آی‌تی‌رسان کاپ لذت کافی را برده باشید. خب فعلا در مرحله مقدماتی هستیم و هنوز تیم‌ها یا ببخشید گوشی‌ها شاید نتوانسته باشند خیلی قابلیت‌های خودشان را به رخ حریفان بکشند.

این مسابقه از گروه C و بین دو گوشی قدرتمند از دو کمپانی صاحب نام برگزار خواهد شد. آخرین پرچم‌دار کمپانی ال‌جی با نام G5 در مقابل یکی از محصولات مشترک گوگل و هواوی یعنی نکسوس ۶P قرار گرفته است. باید دید که این مسابقه در چه سطحی برگزار خواهد شد.

 loGo

 

۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

داور مسابقه سوت آغاز بازی را به صدا در می‌آورد. خب در اینجا ما با دو کمپانی خاص روبه‌رو هستیم که هر یک برای خود در تولیداتشان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این میان البته هوآوی را شاید بتوان کمی جدیدتر دانست. شاید در سری مسابقات آی‌تی‌رسان کاپ قبلی تا این حد کمپانی هوآوی هنوز محبوب و البته معروف نشده بود.

ال‌جی برای اولین بار محصولی با بدنه‌ای فلزی را به این دوره از رقابت‌ها فرستاده است. اتفاقی که خیلی از هواداران این کمپانی برای رقابت با رقیب هم‌وطنشان یعنی سامسونگ منتظرش بودند. خب G5 در میانه میدان در حال خودنمایی است؛ اما بیایید ببینیم که این بار ال‌جی برای ما چه دارد.

بدنه فلزی و رنگ زیبای G5 در ابتدا همه را مسحور خود می‌کند. ظاهر جلویی گوشی حرف زیادی برای گفتن ندارد و درست شبیه سایر تیم‌های این مسابقه است! حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین نمایشگر کمی حواس ما را پرت می‌کند؛ اما این حاشیه در اطراف کم بوده و باعث می‌شود تا خیالمان کمی راحت‌تر شود. این محصول ۵.۳ اینچی البته آن‌قدرها هم بزرگ به نظر نمی‌رسد.

front-2

پرچم‌داران گذشته ال‌جی یعنی G2 ،G3 و G4 همگی از زبان طراحی خاص این کمپانی بهره برده و هیچ دکمه‌ای بر روی بدنه یا اطراف خود نداشتند؛ اما این بار قضیه فرق می‌کند! ال‌جی برای اینکه بتواند ساختار اسمارت فون خود را فلزی کند، مجبور شده تا بازهم راه قدیمی را در پیش گرفته و کلیدهای افزایش و کاهش صدا را به کناره‌های گوشی هدایت کند! سمت راست این محصول، تنها فضای مربوط به سیم کارت و رم دیده می‌شود و سمت چپ نیز میزبان یار قدیمی‌اش یعنی کلیدهای ولوم است. البته با کمی دقت می‌بینیم که در قسمت چپ و پایینی دستگاه، دکمه‌ای به‌صورت نامحسوس حضور دارد!

side

اما سری به پشت گوشی می‌زنیم، شاید این قسمت نتواند از لحاظ ظاهری و طراحی همانند محصولات پیشین سری G دل کاربران را برده و آنان را عاشق خود کند! تولید این گوشی با بدنه فلزی کمی کار این کمپانی را برای طراحی زیبا، سخت‌تر کرده است. دو لنز دوربین در کنار فلش‌ها و یک حسگر اثر انگشت که حکم دکمه پاور را نیز داشته، نشان از یک طراحی ساده و کاربردی دارد.

back

در قسمت فوقانی، ال‌جی از یک جک استاندارد و سنسور مادون قرمز استفاده کرده است که چند وقتی بود بر روی محصولات روز دنیا دیده نمی‌شد.

نهایتا در قسمت پایین نیز پورت USB تایپ C و سوراخ‌های مربوط به اسپیکر دیده می‌شود. تا اینجا که ال‌جی G5 نتوانسته حرکت خارق العاده‌ای در طراحی انجام دهد و محصول نسبتا ساده‌ای را به میدان فرستاده است.

down

اما بگذارید به سراغ آن‌سوی میدان یعنی اولین نکسوس هوآوی برویم. باید دید که سازنده چه‌کاری کرده است که گوگل برای تولید گوشی خاصش یعنی نکسوس به این کمپانی چینی اعتماد کرده است.

در ابتدا باید بگوییم که با یک اسمارت‌فون غول پیکر روبرو هستیم. هواوی، نکسوس ۶P را با نمایشگر ۵.۷ اینچی روانه بازار کرده است؛ اما حاشیه بالا و پایین نمایشگر آن‌قدر بزرگ است که انگار با یک محصول خیلی بزرگ‌تر از این حرف‌ها روبرو هستیم.

برای هواوی تولید اسمارت فون فلزی اصلا سخت نیست و این روزها به صورت یکی در میان محصولاتش فلزی است. سمت راست این گوشی کلیدهای پاور و ولوم قرار داشته و سمت چپ نیز میزبان سیم کارت خواهد بود.

به پشت گوشی می‌رویم، در ابتدا نواری سیاه رنگ، در بالا توجه همه تماشاگران را به خود جلب می‌کند. به گفته گوگل این نوار محل قرار گیری سنسورهای گوشی است! کمی پایین‌تر سنسور اثر انگشت حضور داشته و نهایتا نام نکسوس که به بزرگی هرچه تمام‌تر در وسط قاب فلزی حک شده است.

up

پورت USB تایپ C و جک استاندارد ۳.۵ میلی‌متری نیز از دیگر قسمت‌های این محصول است.

به طور کلی در قسمت طراحی و ظاهر باید بگوییم که این دو اسمارت فون پایاپای جلو رفته و هیچ یک آن‌چنان بر هم برتری زیادی ندارند. شاید اگر جای G5 پرچم‌دار قبلی ال‌جی یعنی G4 در اینجا حضور داشت، می‌توانستیم برتری را به محصول ال‌جی تقدیم کنیم! اما خب تا اینجای کار همه چیز مساوی است.

دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

وقتی به سراغ اسمارت فونی فلزی می‌روید، قطعا باید توقع وزن بیشتری نسبت به محصولات پلاستیکی داشته باشید؛ اما بیایید تا بازهم کمی ابعاد این محصولات را یادآور بشویم.

ال‌جی جی۵ با ابعاد ۷.۷×۷۳.۹×۱۴۹.۴ میلی‌متر و وزن ۱۵۹ گرمی روانه بازارهای جهانی شده است. این ابعاد برای یک محصول ۵.۳ اینچی تقریبا مناسب بوده و وزن بالایی نیز محسوب نمی‌شود. در واقع می‌توان گفت جی۵ یک گوشی خوش هیکل و بدن ساز است!

اما در مقابل همان‌طور که گفته شد ما با یک محصول غول پیکر مواجهیم! نکسوس با ابعاد ۷.۳×۷۷.۸×۱۵۹.۳ میلی‌متر و وزن ۱۷۸ گرم کمی بیش از حد قد بلند و البته دارای اضافه وزن است. در واقع در این حوزه برتری کامل با اسمارت‌فون ال‌جی یعنی G5 است و این نکسوس نمی‌تواند جای او را بگیرد.

اما بگذارید تا به کیفیت ساخت هم نگاهی داشته باشیم. محصولات ال‌جی همیشه به کیفیت ساخت بالای خود معروف بوده‌اند. این بار نیز این قضیه رعایت شده و شما با یک محصول فلزی خوش ساخت و باکیفیت ساخت کره جنوبی روبرو هستید. به شخصه وقتی نام کره را به جای چین بر روی یک گوشی می‌بینیم، بسیار خوشحال می‌شوم!

display

اما نکسوس ۶P نیز محصول بی کیفیتی نیست! قاعدتا وقتی گوگل برای ساخت محصولش به سراغ شرکتی می‌رود، حتما از کیفیت ساخت آن مطمئن است. هوآوی در حوزه کیفیت ساخت سال‌هاست که پیشرفت‌های چشمگیری داشته و محصولاتی بی‌نظیر را روانه بازارهای جهانی می‌سازد.

دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

وارد دقیقه بیستم از نیمه اول مسابقه‌ این دو گوشی می‌شویم. تا اینجا که مسابقه‌ای پایاپای را شاهد بودیم و تنها در یک بخش ال‌جی توانست شوتی به سمت دروازه حریف بزند که با برخورد به تیرک به اوت رفت! اما نمایشگر قسمتی است که می‌تواند حرف‌های زیادی برای خود داشته باشد. هر دو گوشی مورد نظر به سمت آخرین وضوح ممکن یعنی QHD رفته‌اند و در این قسمت بازی کاملا به صورت برابر پیش می‌رود. اما خب این تمام داستان نیست.

گوگل از پنل AMOLED و ال‌جی از پنل با کیفیت IPS بهره برده است. با توجه به اینکه سایز نمایشگر نکسوس کمی بزرگ‌تر است، باید دید چگالی پیکسلی این دو چقدر با یکدیگر تفاوت دارد. چگالی پیکسلی نمایشگر ۵.۳ اینچی ال‌جی برابر ۵۵۴ پیکسل در هر اینچ است که دیدن آن، همه تماشاگران را مبهوت می‌کند! نکسوس با همین وضوح برای نمایشگر ۵.۷ اینچی‌اش چگالی ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ را در نظر گرفته است که البته در نوع خود جالب و کافی است.

هر دو محصول از محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۴ بهره می‌برند. خب همه چیز برابر بود تا اینکه جی۵ در یک ضد حمله عجیب با بهره‌گیری از فناوری Always-On Display توانست یک گل زیبا به نکسوس ۶پی بزند!

با هم تصاویر مقایسه نمایشگرهای این دو محصول شرقی را می‌بینیم:

compare-1 copare-2

compare-6 compare-5 compare-4 Compare-3

پیش از اینکه وارد بخش بعدی مسابقه شویم، بگذارید تا عکسی نیز از نمایشگر این دو تیم زیر آفتاب نگاه کنیم

Sun

همان گونه که در عکس هم پیداست، خوانایی نمایشگر گوگل برتری زیادی نسبت به G5 دارد تا در این بخش نکسوس بتواند گل خورده را به‌راحتی جبران کرده و بازی را به تساوی بکشاند.

دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

با این یک گل بازی کمی جذاب‌تر شده است. کم کم به پایان نیمه اول بازی می‌رسیم؛ جایی که هر کدام از گوشی‌ها می‌توانند حرف‌های زیادی برای یکدیگر داشته باشند.

در این بخش ال‌جی در حرکتی عجیب، سیستم کلی رابط کاربری‌اش را تغییر داده و آن را چیزی شبیه به گوشی‌های هواوی کرده است!

یعنی دیگر از آن گزینه خاص منوها خبری نیست و همه چیز بر روی صفحه اصلی پخش شده است. خب شاید سازگاری با این مورد برای افرادی که پیش از این از محصولات ال‌جی استفاده می‌کرده‌اند، کمی سخت باشد.

ال‌جی جی۵ با اندروید ۶.۰.۱ پا به بازارهای جهانی گذاشته است و رابط کاربری‌اش هم به کل دچار تغییرات شده است؛ اما صورت کلی آن همان رابط کاربری قدیم و جذاب ال‌جی است.

بهره‌گیری از نرم افزارهایی چون Capture+ ،LG Health ،LG Friends manager و … این رابط کاربری را بیش از پیش جذاب می‌کند؛ اما در اینجا هوآوی قصد دارد تا در پایان نیمه اول کمی بازی را به نفع خود برگرداند. وقتی نام نکسوس بر روی گوشی شما نقش می‌بندد، یعنی مطمئن هستید که حداقل از لحاظ نرم افزاری ساپورت کامل می‌شوید!

همین کافی بود تا نکسوس ۶پی تلاش کند با اندروید N نتیجه را مساوی کند، اما این شوت با واکنش فوق‌العاده دروازه بان ال‌جی به کرنر می‌رود! در واقع اندروید خام امکان جالب و خاصی را به شما عرضه نمی‌کند! به همین دلیل به هیچ وجه نمی‌تواند با رابط کاربری قدرتمند ال‌جی مبارزه کند و شاید نکته اصلی در برتری آن، آپدیت‌های به روز و سریعش باشد.

UI

دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت افزار

حال نوبت به سخت افزار این دو محصول می‌رسد. جایی که هر دو تیم اگر بتوانند ضربه سختی به حریف وارد سازند، دیگر بلند شدن طرف مقابل غیر ممکن خواهد بود! اما خب چون این دو محصول هر کدام به نوعی پرچم‌دار برند خود هستند، پس هر دو از چیپست‌های خاصی بهره‌مند شده‌اند.

ابتدا به سراغ نکسوس می‌رویم؛ کانفیگ نکسوس‌ها همیشه یکی از حساس‌ترین قسمت‌های این سری بوده و گوگل بر روی انتخاب آن بسیار وقت می‌گذارد! اما خب شاید این بار کمی عجله کرده و یا اینکه نیت دیگری داشته است.

گوگل به سراغ کمپانی کوالکام رفته است، اما خب انتخاب آن برای پردازنده شاید به خوبی رقیبش نباشد! هوآوی قلب تپنده محصول مشترکش را اسنپدراگون ۸۱۰ به عنوان یکی از پر سر و صداترین و البته داغ‌ترین پردازنده‌های کوالکام انتخاب کرده است. این چیست با بهره‌گیری از ۴ هسته Cortex-A53 و چهار هسته Cortex-A57 با معماری ۶۴ بیتی و فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز از قدرت خوبی برخوردار است.

رابط گرافیکی این پردازنده Aderno 430 بوده و میزان رم در نظر گرفته شده برای آن نیز ۳ گیگابایت است که البته در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بدون قابلیت افزایش حافظه، مناسب و قابل قبول به شمار می‌رود. البته اگر عدم پشتیبانی از کارت حافظه را فاکتور بگیریم.

حتما پیش از این شنیده‌اید که اسنپدراگون ۸۱۰ دارای مشکل بزرگی چون تولید گرمای بیش از حد است و همین باعث می‌شود تا هوآوی نکسوس ۶پی در میانه‌های زمین از گرما خسته شده و برای نوشیدن آب به کنار میدان برود.

اما در مقابل ال‌جی جی۵ که البته کمی دیرتر از این محصول روانه بازار شده است، قبل تپنده‌ای دارد که خودش به تنهایی ۳ گل می‌ارزد! غول عجیب کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ با ۴ هسته Kyro، معماری ۶۴ بیتی و ۲.۲ گیگاهرتز فرکانس یک موتور عجیب و غریب برای G5 به شمار می‌رود.

این چیپست در کنار رابط گرافیکی Aderno 530 و البته ۴ گیگابایت رم با یک شوت محکم، یک گل زیبا را درون دروازه نکسوس ۶پی می‌کارد! باید اشاره کنیم که حافظه داخلی جی ۵، ۳۲ گیگ بوده که کاربر می‌تواند با بهره‌گیری از رم میکرو اس دی آن را تا ۲۰۰ گیگابایت دیگر افزایش دهد!

با توجه به اطلاعات ذکر شده، هیچ یک از دو گوشی فوق مشکلی در اجرای بازی‌های سنگین، هنگ کردن و یا لگ زدن ندارند و از این جهت کاربر می‌تواند با خیال راحت برنامه‌های متعدد را باهم باز کرده و از آن‌ها نهایت استفاده را ببرد.

با توجه به اینکه هر دو محصول از پردازنده‌های قدرتمندی بهره گرفته‌اند، اما خب باید بپذیریم که قلب تپنده پرچم‌دار ال‌جی یک سر و گردن از چیپست نکسوس قوی‌تر بوده و این یک گل برتری کاملا حق اوست!

خب، آی‌تی‌رسان هست و بنچمارک‌هایش! بیایید تا نتیجه تست‌ها را نیز کمی مرور کنیم. اول به سراغ انتوتو میرویم؛ نتیجه خودش یک گل لایی به سود ال‌جی است!

Antutu

ببینیم Bonsai چه می‌گوید؟ نتیجه بسیار نزدیک است.

Bonsai

و GeekBench را به عنوان آخرین تست انتخاب میکنیم:

Geekbench

البته سخت‌افزار گوشی‌ها به اندازه‌ای توانمند است که بتوان تمام بازی‌ها و برنامه‌های روز را به‌خوبی بر رویشان اجرا کرد. در ادامه یک ویدئو از بازی‌کردن با گوشی‌ها گرفته‌ایم که می‌توانید روان بودن هر دو در اجرای آن را به‌خوبی مشاهده کنید.


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

به میانه‌های بازی می‌رسیم و رقابت پایاپای دقایق اولیه بازی کمی به سود محصول ال‌جی در حال تغییر است. بخش جذاب دیگر این بازی هیجان انگیز دوربین است. جایی که هر دو کمپانی می‌توانند بازهم یکدیگر را محک بزنند و صحنه‌های جذابی را برای تماشاگران خلق کنند.

این بار حمله از سوی ال‌جی آغاز می‌شود! اما این حمله کمی با دیگر حمله‌ها فرق دارد! جی۵ با دو نیروی ویژه به سمت نکسوس حمله‌ور شده است. دوربین ال‌جی جی۵ دارای دو لنز قدرتمند است که با مشخصات فوق‌العاده‌اش، بعید است بگذارد نکسوس نفسی در میدان بکشد.

Camera

جی۵ با دو لنز دوربین عرضه شده است، یکی با قدرت ۱۶ مگاپیکسل، دیافراگم فوق العاده f/1.8 و دیگری لنزی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4! این دو دوربین با فلش‌های LED، سیستم فوکوس لیزری خودکار، بهره‌گیری از لرزش‌گیر اپتیکال سه محوره و انبوهی از امکانات نرم افزاری، بلایی بر سر نکسوس می‌آورد که مشخص نیست گوگل بتواند آن را جبران کند!

البته ال‌جی به این حمله کفایت نکرده و با دوربین سلفی با قدرت ۸ مگاپیکسل همراه با دیافراگم f/2.0 و فیلم برداری با وضوح Full HD حمله خود را تکمیل می‌کند. پیش از اینکه حمله تمام شود باید بگوییم فیلم‌برداری دوربین اصلی ال‌جی با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌گیرد. البته فیلم‌برداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با وضوح فول اچ‌دی نیز برای دوربین G5 کاری ندارد.

خب نکسوس سعی می‌کند تا گل خورده‌اش در حوزه دوربین را جبران کند. این محصول با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و فلش دوگانه ال‌ای‌دی تا میانه‌های زمین ال‌جی جلو می‌رود اما هنوز نتوانسته راهی برای حمله پیدا کند.

این دوربین با بهره‌گیری از سیستم فوکوس لیزری خودکار و دیافراگم f/2.0، همچنین ثبت تصاویری با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۵۵ میکرون سعی دارد تا در دفاع قدرتمند ال‌جی نفوذ کند؛ اما خب هنوز تا رسیدن به دروازه آن فاصله دارد.

نکسوس با یک دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی که می‌تواند با وضوح HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند، تقریبا از حمله دست خواهد کشید. البته فیلم‌برداری دوربین اصلی این محصول با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نمی‌تواند آن‌چنان قدرت نمایی کند؛ اما سورپرایز هوآوی برای این بخش فیلم برداری با وضوح HD و سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه است که کمی تماشاگرانش را دل‌خوش می‌کند؛ اما خب این آپشن نمی‌تواند حکم گل را برای نکسوس ۶پی داشته باشد.

به طور کلی، در قسمت دوربین با اینکه هوآوی دوربین خوب و کارآمدی دارد اما ال‌جی با بهره‌گیری از سیستم جدید Duo Camera و قابلیت‌های ویژه دیگر، نکسوس ۶P را حسابی به چالش می‌کشد!

ابتدا به تصاویر ثبت شده با نکسوس می‌نگریم:

final-nexus-3
همراه با فلش

final-nexus-1 final-nexus-2 final-seilfie

بگذارید تا هنر ال‌جی را هم تماشا کنیم:

FINAL-flash
همراه با فلش

final-1 final-2 selfie

دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چندرسانه‌ای

حال که از شدت حملات دو تیم کمی کاسته شده است، به سراغ پخش چند رسانه‌ای می‌رویم. در این حوزه به نظر می‌رسد که نکسوس با تجدید قوا در نظر دارد تا باز هم به بازی برگردد. در قسمت پخش چند رسانه‌ای ابتدا نمایشگر و وضوح آن را باید مورد بررسی قرار دهیم. خب در این حوزه هر دو محصول کاملا مساوی در حال طی مسیر هستند و نمی‌توان هیچ یک را بر دیگری برتری داد.

اما به سراغ صدا و سایز نمایشگر می‌رویم. ال‌جی همچون گذشته با تک اسپیکر مونوی خود پا به زمین گذاشته و کمی هوادارانش را نا امید می‌کند، در مقابل نکسوس با دو اسپیکر استریو و محل قرارگیری عالی اسپیکرها در یک ضد حمله جذاب توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. شاید این موضوع پاشنه آشیل ال‌جی و محصولاتش باشد که باید هرچه سریع‌تر آن را حل و فصل کند.

display-2

اگر اهل فیلم و سریال هستید پس قطعا سایز نمایشگر اسمارت فون همراه شما برایتان مهم و حیاتی است. خب، پر واضح است که یک محصول ۵.۷ اینچی می‌تواند یار و همراه بهتری برای دیدن فیلم و سریال باشد. ال‌جی در این قسمت نیز با سایز متوسط خود یعنی ۵.۳ اینچ نمی‌تواند آن‌چنان همراه خوبی برای شما باشد؛ البته این حمله نکسوس نمی‌تواند در حد یک گل برای آن‌ها ارزشمند باشد.

البته باید ذکر کنیم که هر چه در این حوزه ال‌جی عقب افتاده است اما در حوزه پلیر پیش فرض همه شرکت‌ها را جای گذاشته است. در این حوزه نیز شما باید حتما برای دیدن فیلم و سریال مورد نظر بر روی نکسوس ۶پی یک پلیر حرفه‌ای را نصب کرده و از آن استفاده کنید، اما ال‌جی با قرار دادن یک پلیر خوب و مناسب شما را از داشتن نرم افزارهای اضافی بی نیاز می‌کند!

دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

به پایان مسابقه نزدیک می‌شویم و انرژی هر دو گوشی رو به تحلیل است. این روزها خرید یک اسمارت فون باید حتما با خرید یک پاور بانک همراه باشد تا ناگهان میان مهمانی و خیابان بی گوشی نشوید!

نکسوس ۶پی با یک باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپری عرضه شده که البته نسبت به سایز نمایشگر خود متوسط به نظر می‌رسد. در این حوزه نکسوس با توجه به سبک‌تر بودن از لحاظ نرم افزاری، قادر است تا ۴۴۰ ساعت در حالت استندبای روشن بوده و همچنین تا ۳۲ ساعت نیز در شبکه ۳G فعالیت کند. البته برای یک استفاده عادی و معمولی بهتر است که اواخر شب دنبال پریز برق بگردید!

lg-g5 nexus-6p

اما در مقابل ال‌جی هم همین وضع و حتی کمی بدتر را دارد! این پرچم‌دار کره‌ای با یک باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپری وارد بازار شده است. شاید برای یک پرچم‌دار ماژولار واقعا باتری قدرتمندتری انتظار می‌رفت. از لحاظ تئوری این محصول نیز می‌تواند تا ۴۰۰ ساعت در حالت استندبای و ۲۰ ساعت در شبکه ۳G دوام بیاورد؛ اما اینکه آخر شب به دنبال پریز برق باید بگردید موضوع کاملا ساده‌ای‌ست که برای این محصول نیز باید رعایت کنید.

در کل میزان دوام باتری نکسوس ۶P کمی برتری دارد اما محصول ال‌جی به‌خاطر قابلیت دسترسی به باتری و تعویض آن توسط کاربر، یک برگ برنده را در جیب خودش پنهان کرده است.

دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

به پایان مسابقه نزدیک می‌شویم و هر دو گوشی مسابقه خسته و درمانده در حال دفاع هستند تا بازی هرچه سریع‌تر تمام شود! به قسمت سایر امکانات گوشی‌ها می‌رسیم!

ابتدا از محصول غول پیکر نکسوس شروع می‌کنیم؛ این گوشی با حسگر اثر انگشت وارد بازار شده است که این روزها دیگر در حال تبدیل شدن به یکی از امکانات عادی گوشی‌هاست. این محصول که با پورت USB Type-C نسخه ۲ عرضه شده، مجهز به فناوری Fast Charging نیز هست. از دیگر امکانات عادی این محصول می‌توان به وای‌فای، بلوتوث نسخه ۴.۲، فناوری NFC و … اشاره داشت. نکسوس ۶پی در رنگ‌های آلومینیومی، گرافیتی و طلایی عرضه شده است.

Lgo-2

اما در مقابل ال‌جی در حوزه سایر امکانات، توانی دارد که شاید به منزله یک حمله محکم و گل زده‌ای دیگر تلقی شود!

ال‌جی جی۵ همراه با سنسور اثر انگشت و طیف کاملی از سنسورهای موجود اعم از قطب نما، شتاب سنج، مجاورت، فشار سنج، ژیروسکوپ و طیف رنگ عرضه شده است. این محصول که با کانکتور USB Type-C نسخه ۳.۰ عرضه شده، علاوه بر پشتیبانی از OTG از سیستم Quick Charge 3.0 نیز بهره‌مند است. با این فناوری کاربر می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه، تا ۸۳ درصد باتری خود را شارژ نماید.

اما این پایان امکانات جی ۵ نیست، بهره‌گیری از وای فای، بلوتوث نسخه ۴.۲، جی‌پی‌اس، فناوری NFC و پورت مادون قرمز را باید به آن‌ها اضافه کرد که به غیر از گزینه آخر، نکسوس نیز از سایر آن‌ها بهره‌مند است.

اما گل طلایی جی۵ را باید در قسمت ماژولار آن دید. جایی که شما می‌توانید به راحتی با فشردن دکمه‌ای که در ابتدا به آن اشاره شد، باتری را از جای خود خارج کرده و به راحتی افزونه‌های دیگر مخصوص ال‌جی را به گوشی خود اضافه کنید.

وقت اضافه: قیمت

اما داور مسابقه چند دقیقه وقت اضافه را هم برای این بازی منظور کرده است. بیایید در این قسمت به قیمت این دو گوشی اشاره‌ای داشته باشیم، هم اکنون در بازار هوآوی نکسوس ۶پی با قیمتی حدود ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در مقابل ال‌جی نیز با گارانتی ۲ ساله قیمتی در حدود ۱ میلیون و هشتصد هزار تومان دارد که رقم معقولی برای یک پرچم‌دار تازه وارد محسوب می‌شود.

در این لحظه داور سوت پایان مسابقه را به صدا در می‌آورد! دو تیم به آرامی به سمت رخت‌کن‌های خود می‌روند و امید به رای شما برای پیروزی در نبردشان دارند.

banner-charkhan-2

[totalpoll id=”130233″]

54 در مورد “مقایسه ال‌جی G5 با نکسوس ۶P: قدرت و اصالت!”

  1. salar.mohammadalizadeh

    به نظرم رقابت بین این دو گوشی زیاد عادلانه نبود….گوشی ها دو نسل متفاوت بودن….همچنین نصف این ۱۶ تا گوشی هم همین وضعیتو دارن….ولی در کل جی ۵ با اختلاف بهتر بود

  2. به شخصه طرفدار پروپاقرص برند ال جی هستم و بجز ال جی از گوشی های اندرویدی استفاده نمیکنم ولی متاسفانه آخرین پرچمدار این شرکت منو نا امید کرد.نه از ظاهر،نه از باتری و نه از صفحه نمایش این گوشی راضی نیستم،نو آوریش واقعا جای تحسین داره ولی برای من کاربردی نیست و به نظرم پشتیبانی نکسوس و فیلمبرداری ۲۴۰ fps برای من قابلیت های جذابتری هستند

  3. جانم الجی …… خوب از اولم مشخص بود کی میبره ! آخه الجی کجا اون بچه کوچولو کجا !
    خدا قوت جناب بهمنی! ممنون از این ببرسی بی طرفانه و خاص.

  4. هر دو گوشی از کیفیت خوبی برخوردارن اما الجی با توجه به اینکه ابداعانه دوباره پای به عرصه گذاشته بنظرم برتره …

  5. امکانات و کارایی نکسوس بهتره.اما باز هم طرفدارهای ال جی ببشتر از سری نکسوس هستن و ال جی رای میاره

  6. لطفا از “ویدئو های” بیشتر و عکس هایی با کیفیت بالاتر برای نشان دادن مقایسه ها استفاده کنید

  7. من خودم V10 رو به G5 ترجیح میدم توی گوشی های ال جی ، ولی اینجا رای دادن به برتری یک گوشی از بین این دو تا سخته، اما با در نظر گرفتن تمامی جوانب به نظرم خیلی خیلی اندک برتری با ال جی باشه

  8. الجی نواوری زیادی در گوشی خود بکار برده ولی گوشی خوش دستی نیست و در حین گرفتن در دست حس بدی به کاربر القا می شود.ولی در عوض نکسوس از این لحاظ بهتره.و اما سخت افزار و عملکرد که تفاوت چندانی زیادی را با هم ندارند.ولی میتوان نکسوس را بهتر از الجی دانست.

  9. ولی شخصا الجی G5 را ازتمام زوایا نسبت به نکسوس بهتر میدونم ومورد پسندتر هست شاید درصدی کم وکاستی داشته باشد ولی گوشی خوبی هست .

  10. ســـــــــــــــــــام

    جفتشون طراحیشون غیرعادی حساب میشه

    منتها ال‌جی G5 دیگه خیلی سرتر هستش خدایش قابل قیاس نیست به نظر من

    من که اصلا تاحالا دست کسی نکسوس ندیدم

    1. دوست عزیز کاربران نکسوس معمولا توسعه دهنده هستند من تو شرکت برنامه نویسی کار میکنم نصفمون نکسوس داریم من خودم motorola nexus 6 دارم دست خیلیا هم دیدم تو شرکت حتی nexus one htc رو هم دیدم
      درکل درست میفرمایید الجی همه پسند تره ولی نکسوس اگر بیشتر نگاه کنید برتره

  11. هر دو رقابتی نزدیکی داشتند اما ال جی یک پله بالاتر از رقیبش بود
    cpu و دوربین بهتر + کیفیت صفحه نمایش

  12. سلام
    به نظر من نکسوس بجز صفحه نمایش بزرگ و اسپیکر های دوگانش چیز دیگه ای نداشت
    الجی واقعا بهتر بود
    از بررسی آقا ی بهمنی هم بدون اقرار بگم خیلی خوشم اومد از همه ی بررسی های کاپ تا حالا بهتر بوه فقط یه مشکلی داشت اونم اینکه کاشکی عکس هارو دو به دو میزاشتین
    بازم ممنون برای همه ی آیتی رسانی ها آرزوی موفقیت دارم.
    ممنون خداحافظ

  13. به نظر من همه دارن ال جی رو از لحاظ سخت افزاری قوی میدونن اما نکسوس از نظر نرم افزاری خیلی خیلی قوی تره همه چیزو باید دید و نباید کور کورانه نظر داد و اینکه بند کنیم به یه قسمت خاص از یک گوشی و باید کلیت رو در نظر گرفت….

  14. g5 با اینکه گوشیه خیلی خوبیه منتها تو طراحی امسال کلا خراب کرد .کلا گوشی با کلاسی نیست از لحاظ طراحی منتها تو بقیه قسمتها واقعا پرچمدار قدرتمند و شایسته ایه

  15. g5 با اینکه گوشیه خیلی خوبیه منتها تو طراحی امسال کلا خراب کرد .کلا گوشی با کلاسی نیست از لحاظ راحی منتها تو بقیه قسمتها واقعا پرچمدار شایسته ایه

  16. فک میکنم در مورد جی ۵ یکم بی انصافی شده گوشی با سخت افزار عالی با دوربین دوگانه و امکانات ماژولار حقش بیشتر از اینا بود

  17. ماژول؟ رابط کاربری؟ برند lg?
    اندروید خام بده؟
    بنده با پوزش از زحمات داوران اعتبار این مسابقه را بسیار پایین میدونم و مقایسه کاملا جهت دار بود یا اینکه داور واقعا یوزر عادی و بسیار ناشیه
    برگ برنده نکسوس در نرن افزارشه و شما میتونید لگ و کندی رو بعد از چند ماه حتی حتی روی s7 مشاهده کنید lg که جای خود دارد
    نکسوس ماژول نرم افزاری داره یعنی شدت ارادت توسعه دهندگان انقدر بالاست که تا هرجا سخت افزار بکشه براش اپدیت میدن و خود گوگل هم اولین اپدیت رو برای مدت طولانی برای نکسوس میده
    دوربین برابری میکرد دیزاین نکسوس بهتر بود باتریش خیلی بهتر بود سخت افزار اونقدر اختلاف نداشت صفحه نکسوس بهتر بود نرم افزار نکسوس خییییییییییلی بهتر بود
    من از خدمات الجی نخوام استفاده کنم باید کیو ببینم؟ نخوام بلوتور تحمل کنم باید کیو ببینم ؟
    از مردم میخوام تا درست رای بدند
    ببخشید طولانی شد

  18. با اینکه LG G5 امسال با نوآوری های بسیاری معرفی شده اما سری نکسوس به خاطر آپدیت ها برتری نسبی داره

    1. جواب شما مثل جکه اولا nexus خود گوگل امریکا پشتشه اکر دست هواوی بود کایرین روش مینداخت دوما کشور سازنده در رابطه با کیفیت گوشی هیچ ربطی نداره
      خواهشا نحوه تفکر خودتونو اصلاح کنید

  19. شکست ال جی ۵کلی هست نه در مقابل نکسوس فکر کنم در مقابل نکسوس برتری داره و این کهالجی گارانتی خوبیتو ایران داره

  20. من که طرفدار ال جی هستم هر چه قدر هم بد باشه ولی در این رقابت باز به نظر من برتری به نفع ال جی هست

  21. مبارزه خیلی نزدیک و پایاپایی بود . جی ۵ یه گوشی خاص هست و از طرفی نکسوس ۶ پی طراحی خوبی داره و ادم نمیدونه به کدوم رای بده !!

  22. سلام و خسته نباشید به همه ی دوستان و کارشناسان آی تی رسان.مبارزه جالبی بود و به نظر منLG G5بهتر بود.مدیران و کارشناسان گرامی آی تی رسان اگر امکان جایگزین کردن نماینده های شرکت ها وجود داره لطفا یا به جای ایسوس شرکت دیگه ای رو بزارید ویا نماینده ی ایسوس یعنیAsus ZenFone Zoom رو با Asus ZenFone2 Deluxe جایگزین کنید.

  23. نکسوس بخاطر پشتیبانی فوق العاده و روونی بسیار خوبی که سیستم عاملش داره گزینه انتخابیه منه

  24. شکست در فروش و اخراج مدیران ال جی به خاطر طراحی LG G5 خود نماینگر ضعف G5 هست من خودم طرفدار ال جی هستم ولی با کمال احترام نکسوس رو انتخاب میکنم

  25. جی۵ به نظرم هم دوربین خوب هم پرچم دار جدید،قدرت بیشتر ابعاد بهتر،البته من نکسوس رو فقط به خاطر اسنپ ۸۱۰ و داشتن اندروید خام(سلیقه ایه) دوست ندارم.

  26. هر دو خوب هستند از بعضی جاها ال جی بهتر بود سخت افزار بهتر و از بعضی جا ها نکسوس بهتر بود صحفه نمایش بهتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH