بهترین گوشی‌ها برای تماشای فیلم و ویدیو (مرداد 96)

امروزه موبایل‌ها از جانمان عزیزترند و همیشه یار و یاور ما در شرایط گوناگون هستند. این‌ها (تقریبا) همه‌کار ما را انجام می‌دهند و خم‌به‌ابرو نمی‌آورند. یکی از کاربردهای این دیوایس‌ها٬ تماشای فیلم ویدیو است. با یکی از همین‌ها می‌توانید٬ یک فیلم را دانلود یا خریداری نمایید و سپس روی دستگاه‌تان به‌نمایش بگذارید. اما همه آن‌ها هم صلاحیت انجام این‌کار را ندارند.

ما اینجاییم تا کاری کنیم که بهترین‌ها در این زمینه را بشناسید و یکی از آن‌ها را بخرید. اگر می‌خواهید که با این مینی تلویزیون‌ها آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

نکته: این لیست برپایه قیمت طراحی شده و ترتیب آن نزولی است.


1- سونی اکسپریا XZ Premium

نوادگان سامورایی‌ها سال‌های نه‌چندان دور از رزولوشنی پایین استفاده می‌کردند. اما ناگهان به کیفیتی باورنکردنی روی آوردند که مشابه آن را در تی‌وی‌های بالا‌رده دیده بودیم. 4K؛ بلی! این رزولوشن درصفحه‌ 5.5 اینچی تراکمی حدود 800 پیکسل‌ در‌ هر‌ اینچ را فراهم می‌آورد. با نگاه‌کردن به این اعداد و ارقام در می‌باییم که این دیوایس خوش‌ساخت مخصوص تماشای فیلم و ویدیوهای باکیفیت است. لازم به‌ ذکر است که XZ Premium اولین اسمارت‌فون جهان است که به استاندارد 4K HDR Premium مجهز شده است. با این فن‌آوری طیف رنگ و روشنایی به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و شما می‌توانید محتوای سازگار با این تکنولوژی را در اینترنت پیدا کنید. اما این‌کار ساده نیست.

خود سونی هم مانند همیشه تکنولوژی‌های گوناگونی را در این صفحه‌نمایش به‌کار برده است. از جمله موتور X-Reality و Triluminos که سبب می‌شوند٬ تجربه نگاه‌کردن به این نمایشگر لذت‌بخش و فراموش‌ نشدنی باشد. ناگفته نماند که این پنل حداقل و حداکثر روشنایی بسیار خوبی دارد که کار با آن را در شرایط گوناگون آسان می‌سازد. سونی این دیسپلی را با فن‌آوری IPS LCD ساخته که با یک گوریلا گلس نسخه 5 به‌شدت محافظت می‌گردد. از قلم نیافتد که مشخصات دیگر این موبایل بسیار خوب هستند و درخور یک پرچمدار سال 2017 است.

اسپیکرهای استریو ZX پریمیوم هنگام تماشای ویدئو صدای متفاوتی را راهی گوش شما می‌کنند و از این لحاظ می‌توانید روی آن حساب کنید. خروجی صدای هدفون این محصول نیز بدون شک یکی از بهترین‌های بازار است.

حدود قیمت: دو میلیون و پانصد هزار تومان

بررسی اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی: تالار آینه!


2- سامسونگ گلکسی S7 Edge

بهترین گوشی‌ها برای تماشای فیلم

این اولین‌بار است که در لیست ما یک پرچمدار 2016 حاضر می‌شود. اما هنوز هم این موبایل تازه‌ نفس است و از نمایشگری نفس‌گیر بهره می‌گیرد. این پنل 5.5 اینچی با رزولوشن QHD روانه بازار شده و همچنین در هر اینچ آن تقریبا 530 پیکسل جا خوش کرده است. این دیسپلی حداقل و حداکثر روشنایی بسیار خوبی دارد و کنتراست آن غیرقابل اندازه‌گیری است. همان‌طور که می‌دانید٬ صفحه‌ نمایش‌های سوپر امولد رنگ‌ها را خیلی‌ جذاب نشان می‌دهند که چشمان کاربران را خیره می‌سازد!

نسخه 4 گوریلا گلس از این نمایشگر گران‌ قیمت نگهبانی کرده و کارش را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. ناگفته نماند که این صفحه‌نمایش در طرفین خمیدگی قابل توجهی دارد که تاثیر به سزایی در زیبایی گوشی گذاشته‌اند. چون این پنل اولد است٬ پس این قابلیت مصرف کمتری نسبت به رقیبان دارد و نباید زیاد نگران عمر باتری‌تان باشید.

از لحاظ صدا S7 Edge یکی از بهترین نمونه‌های بازار است و حتی اگر بخواهید با هدفون و در یک محیط تاریک مشغول تماشای ویدئو شوید، این گوشی یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

حدود قیمت: یک میلیون و هشتصد هزار تومان

بررسی سامسونگ گلکسی اس۷ اج (S7 Edge): آقای خاص!


1- ال‌جی G5

بهترین گوشی‌ها برای تماشای فیلم

انگار پرچمداران قدیمی آمده‌اند که در لیست ما حکم‌فرما شوند. این موبایل 2016 ال‌جی هم از امکانات و صدالبته صفحه‌نمایش جذابی برخوردار است. این اسمارت‌فون از پنلی 5.3 اینچی با رزولوشن QHD سود می‌برد و این اعداد و ارقام٬ موجب شده تا در هر اینچ این گوشی شاهد تقریبا 550 پیکسل‌ باشیم. محافظت از این صفحه‌نمایش را نسخه 4 گوریلا گلس برعهده دارد. این دیسپلی با تکنولوژی IPS LCD تولید گشته و می‌تواند تا به 10 لمس کاربر پاسخ بدهد. حداقل و حداکثر روشنایی این موبایل هم بسیار خوب است و نباید هیچ نگرانی از این نظر داشته باشید. ناگفته نماند که این پنل جذاب 2.5D است و همین موضوع سبب شده تا G5 بین رقبای قدیمی‌اش دلبری کند. البته قیمت هم بی‌تاثیر در محبوب شدن این محصول نیست. 

این مدل همچنین به یک اسپیکر خوب مجهز شده تا هنگام تماشای ویدئو مشکلی نداشته باشید.

حدود قیمت: یک میلیون و سیصد هزار تومان

بررسی تخصصی ال‌جی G5: یک پرچم‌دار دو چشم!

6 در مورد “بهترین گوشی‌ها برای تماشای فیلم و ویدیو (مرداد 96)”

    1. معلومه اصلا سامسونگ خوب نداشتی اچ تی سی عددی نیست بخواد جلوی سوپر امولد قد علم کنه هیچ صفحه نمایشی به سامسونگ نمی رسه

  1. فقط سامسونگ نمایشگرش عالیه حتی سری های قبلی هم خیلی خوبن من تا اس ۴ رو خودم تضمین مبکنم واسه فیلم عالیه نمایشگرش خیلی خوب وباکیفیته

  2. با اقا سعید موافقم
    ااجی جی ۵ مشکل سایه انداختن صفحه نمایش داره و به نظرم اصلا نباید تو این لیست قرار میگرفت!!!!

  3. قیمت xz premium
    ۲۳۰۰ هست با ۱۰۰تومن کارت هدیه
    Lg g5 هم بسیار گوشی مزخرفیه مخوصا کیفیت ساخت و صفحش
    نمیدونم چجور تو این لیست هست با وجود xz و u11
    بخدا وااااااقعا حیف پول که بدی ال جی
    هر سال بد ترین دوربین
    کیفیت صفحه افتضاح
    کیفیت ساخت که اصن نگو
    نرم افزار در حد بوت لود
    سخت افزار s821
    در عرض ۳ماه هم ۶۰۰تومن افت قیمت میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH