بررسی اپلیکیشن Swarm: مکان‌هایی که می‌روید را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید!

شاید شما هم جز آن دسته از افراد باشید که علاقه دارید مکان‌هایی که می‌روید را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و تجربیات خود در مورد رستوران‌ها یا مکان‌های تفریحی که قبلا رفته‌اید را در اختیار سایرین قرار بدهید. Foursquare را دیگر خیلی از ما می‌شناسیم. یک برنامه کامل که به ما کمک می‌کند مکان‌هایی که در آن‌ها قرار داریم را ثبت کنیم و در موردشان، نکاتی که توجه ما را به خودشان جلب کرده، مطرح سازیم تا سایر افرادی که قصد سفر به آن جا را دارند، از تجربیات ما استفاده کنند.

یکی از قابلیت‌هایی که نرم افزار فوراسکوئر داشت، این بود کاربر می‌توانست هر مکانی که می‌رود را ثبت کرده یا به اصطلاح این برنامه چک‌این (Check-in) کند و با دوستانش به اشتراک قرار دهد. بعد از گذشت ۴سال، فوراسکوئر تصمیم گرفت که تمرکز اصلی خود را تنها بر روی مکان‌ها و اطلاعات آن‌ها بگذارد و این ویژگی جالب چک‌این را به نرم افزار دیگری به نام Swarm منتقل کند.

با نصب کردن این برنامه، وارد دنیای زرد رنگ اسوارم می‌شوید. همانند سایر برنامه‌های اجتماعی، نیاز خوهید داشت که اکانتی برای خود در اسوارم ایجاد کنید. البته می‌توانید با اکانت‌های فوراسکوئر و گوگل هم وارد شوید. خب، الان وقت آن رسیده است که شروع به چک‌این زدن کنید.

برنامه در کل به ۴ بخش تقسیم شده است که سعی دارم تک تک بخش‌ها را با جرئیات به شما توضیح دهم. بیایید اول از آیکن سمت چپ شروع کنیم. در این بخش، چک‌این‌های دوستان‌تان را می‌بینید. مانند سایر صفحات اجتماعی، می‌توانید برای هر پست، دیدگاه خود را بیان کنید و در صورت تمایل، آن را لایک کنید و به اشتراک بگذارید. البته در ابتدا، این صفحه برای شما خالی است (چرا که دوستی به لیست شما اضافه نشده است)، ولی با گذشت زمان، شما خواهید توانست با افراد بیشتری در این صفحه اجتماعی آشنا شوید و از مکان‌هایی که در طول روز می‌روند، به این طریق مطلع شوید. البته این امکان را دارید که دوستان نزدیک خود را در گروه Nearby قرار دهید تا وقتی که دوستان‌تان، اطراف محلی که شما هستید چک‌این بزنند، بتوانید راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنید.

Screenshot_2016-07-23-12-50-39[1]

در بخش پایینی صفحه، علامت مکان‌یابی را می‌بینید که با استفاده از آن، خواهید توانست مکانی که هستید را ثبت کنید. ابتدا در نظر داشته باشید که برای استفاده از این امکان، نیاز خواهید داشت که GPS گوشی‌تان را فعال کنید تا برنامه بتواند با استفاده از سیگنالی که از ماهواره دریافت می‌کند، مکان شما را پیدا کند. در صفحه‌ای که در ادامه باز می‌شود، لیستی از مکان‌های نزدیک شما به نمایش در می‌آید که می‌توانید از میان آن‌ها، نزدیک‌ترین محل را به خودتان انتخاب کرده و چک‌این کنید. اگر جایی که در آن قرار دارید بر روی نقشه نام گذاری نشده باشد، نگران نباشید. چرا که یکی از بهترین قابلیت‌های این اپلیکیشن، اضافه کردن مکان به نقشه است. در ابتدا باید مکانی که می‌خواهید ثبت کنید را در دسته بندی‌های کلی قرار دهید و بعد از آن، اپلیکیشن اطلاعات جزیی‌تری در مورد مکان از شما درخواست می‌کند تا محل مورد نظر با بیشترین دقت در نقشه ثبت شود.

Screenshot_2016-07-23-12-42-30[1]

در گام آخر، می‌توانید قبل از اینکه پست خود را منتشر کنید، عکس و متن به آن اضافه کرده و همچنین از استیکرهایی که در اسوارم وجود دارند برای پست‌تان استفاده کنید. این استیکرها، بسته به مکانی که شما قرار دارید و چک‌این می‌زنید، به طور مثال سینما، پارک یا مرکز خرید، در اختیارتان قرار می‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را با پرداخت سکه، پیشرفته‌تر کنید. پس از انتشار هر پست، اگر افرادی که از برنامه Foursquare استفاده می‌کنند، در مورد آن مکان مطلبی را منتشر کرده و از تجربیات خود در آن‌جا توضیحاتی داده باشند، پست آن‌ها به شما نمایش داده خواهد شد.

Screenshot_2016-07-23-13-03-38[1]

بخش بعدی برنامه، آیکنی به شکل الماس دارد و خودش به ۳ قسمت دیگر تقسیم شده است. بخش اول با نام “Leaderboard” رتبه بندی شما و دوستان‌تان در مورد یک هفته استفاده از این برنامه را نشان می‌دهد. شاید یکی از دلایلی که کاربران را علاقه‌مند به استفاده از این برنامه کرده است، همین جنبه رقابتی آن است. به هر حال شما می‌توانید با چک‌این زدن بیشتر نسبت به دوستان‌تان و اضافه کردن عکس به پستی که منتشر می‌کنید، سکه‌های بیشتری دریافت کرده و در رده‌بندی کلی میان افرادی که در لیست همراهان‌تان هستند، رتبه بالاتری کسب کنید. قسمت بعدی که “Stickers” نام دارد، به شما کمک خواهد کرد که استیکرهای خودتان را مدیریت کنید و آن‌ها را ارتقا دهید. هر استیکر، یک سری توضیحات مخصوص دارد که می‌تواند به شما کمک کند امتیازات بیشتری به دست بیاورید و سریع‌تر آن استیکر را دریافت نمایید. قسمت سوم هم مربوط به “Mayorships” است. منظور از Mayor در این برنامه، شخصی است که بیشترین چک‌این را در یک مکان به نام خود ثبت کرده است. هر چه تعداد Mayorshipهای شما افزایش پیدا کند، می‌توانید سکه‌های بیشتری دریافت کنید. علاوه بر آن، هنگامی که شخص دیگری در مکانی که شما در آن‌ جا Mayor هستید، چک‌این می‌زند، می‌تواند نام و اطلاعات شما را ببیند که این امر باعث می‌شود به تعداد دوستان‌تان افزوده شود.

Screenshot_2016-07-23-12-44-16[1]

بخش سوم برنامه، مربوط به نوتیفیکیشن‌ها و اخبار حساب کاربری شماست. شما می‌توانید وضعیت لایک‌ها و کامنت‌ها را در پست‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اید دنبال کنید. همچنین لوگو آبی رنگی که در پایین صفحه قرار دارد، شما را به بخش پیام رسان اسوارم منتقل می‌کند. شما می‌توانید مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان، با دوستان‌تان مشغول چت کردن شوید و حتی گروه‌هایی بسازید که در آن‌ها فعالیت کنید. ضعف عمده این بخش، عدم پشتیبانی از ارسال ویدیو یا فایل صوتی است. البته باید در نظر داشته باشیم که اسوارم در اصل به عنوان یک پیام‌رسان معرفی نشده و انتظار نمی‌رود مانند سایر برنامه‌های تخصصی در این زمینه عمل کند. به هر حال، امیدواریم توسعه دهندگان این اپلیکیشن در نسخه‌های بعدی، به فکر اضافه کردن این قابلیت باشند.

Screenshot_2016-07-22-14-29-52[1]

بخش چهارم، مربوط به اطلاعات حساب کاربری شماست. در این قسمت می‌توانید در مورد خود و علایق‌تان، توضیحاتی بدهید تا به صورت عمومی نمایش داده شود. همچنین لیست مکان‌هایی که چک‌این کرده‌اید را مشاهده کنید. علاوه بر این‌ها، اگر عکسی را برای هر چک‌این، در برنامه قرار داده‌اید، از قسمت “Photos” به آن دسترسی خواهید داشت و دوستان‌تان هم در بخشی جداگانه، نمایش داده خواهند شد. برای اینکه عملکرد خود را در طول زمانی که از برنامه استفاده می‌کنید، راحت‌تر بررسی کنید، برنامه این امکان را فراهم کرده که مکان‌ها را طبقه بندی کند و در انتها، آماری از کل سفرها و محل‌هایی که بیشترین بازدید را از آن‌جا داشتید (مانند پارک‌ها یا مراکز خرید)، در اختیارتان بگذارد. در آخرین بخش، می‌توانید لیستی از نزدیک‌ترین دوستان‌تان را مشاهده کنید و ببینید که در طول مدتی که از نرم‌افزار استفاده می‌کنید، با چه کسانی بیشتر از بقیه در یک مکان قرار داشته‌اید.

Screenshot_2016-07-23-12-45-24[1]

از قابلیت‌های خوب این برنامه، این است که می‌توانید به راحتی افرادی که فکر می‌کنید از این برنامه استفاده می‌کنند را پیدا کنید. تنها کافیست اسم شخص مورد نظر را در قسمت Search everyone on Swarm وارد کرده و در لیستی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، شروع به جستجو شخص مورد نظر کنید.

در نظر داشته باشید که برای استفاده از اسوارم، نیازمند اتصال به اینترنت و GPS هستید که ممکن است در استفاده مکرر در روز، مصرف باتری گوشی شما را افزایش دهد. بهتر است بعد از هر چک‌این زدن، مکان‌یاب دستگاه‌تان را خاموش کنید. برنامه اسوارم علاوه بر اینکه یک صفحه اجتماعی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند به یک وسیله سرگرمی برای شما و دوستان‌تان تبدیل شود تا با یکدیگر به مکان‌های مختلف سفر کنید و تجربیات خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود که اسوارم به یکی از پر استفاده‌ترین برنامه‌ها بر روی گوشی شما تبدیل شود و بی اختیار هر جا که می‌روید، ابتدا چک‌این اسوارم را ثبت کنید (نمی‌دانم بگویم متاسفانه یا خوشبختانه، ولی من تا این حد از عرفان رسیدم که هرجایی که وارد می‌شوم، اول چک این می‌زنم بعد به سراغ کارهای بعدی می‌روم). به هر حال، اگر به دنبال مکان‌های جدیدی برای رفتن به همراه دوستان‌تان می‌گردید، اسوارم می‌تواند پیشنهادهای خوبی را در اختیار شما بگذارد تا آن‌ها را تجربه کنید و اگر خواستید، نظر خود را در مورد مکان‌هایی که می‌روید در اختیار سایر افراد قرار دهید.

می‌توانید این برنامه را از کافه بازار دریافت کنید.

bazar-logo-1

10 در مورد “بررسی اپلیکیشن Swarm: مکان‌هایی که می‌روید را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید!”

  1. سلام من پسورد سوارمم یادم رفته هرچقدر فورگت پسورد میزنم هیچ ایمیلی واسم نمیاد نمیدونین مشکل چیه با وی پی ان رفتم ۱۰ بار هی ایمیل زدم فورگت پسورد زدم بازم هیچی نمیاد

  2. سلام ببخشید من شماره سیم کارتم رو عوض کردم حالا هرچقدر در قسمت edit شماره جدیدم رو میدم قبول نمیکنه،ممنون میشم راهنماییم بکنید

  3. سلام امروز سوارم من خود به خودی از اکانت خارج شد و من رمز عبورم رو فراموش کردم و اون قسمت فورقات پسورد هم برای من کار نمیکنه یعنی میره به ساید ولی صفحه باز نمیشه من چیکار کنم؟

    2
    10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH