ورایزون، یاهو را به مبلغ ۵ میلیارد دلار می‌خرد!

اگرچه هنوز این معامله انجام نشده و ممکن است از بین برود ولی کسانی که از جزئیات فروش یاهو اطلاع دارند، از برنده شدن Verizon در مناقصه فروش این شرکت خبر می‌دهند. شایعات مبلغ این معامله را ۵ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده‌اند که شامل مالکیت‌های معنوی (پتنت‌ها) نمی‌شود و آن‌ها به صورت جداگانه و با قیمت صدها میلیون دلار فروخته خواهند شد.

ورایزون که سال گذشته شرکت AOL را با قیمت ۴.۴ میلیارد دلار خریداری کرده بود، به‌دنبال تثبیت موقعیت خود به‌عنوان یک شرکت برتر در تبلیغات تلفن همراه در کنار شرکت‌هایی مانند آلفابت (شرکت مادر گوگل) و فیس‌بوک است که یاهو رسیدن به این موقعیت را برای آن فراهم می‌کند. در این مناقصه شرکت مخابراتی AT&T نیز شرکت داشته که ورایزون موفق به شکست آن شده است. با انجام این معامله ورایزون افزایشی ۲۰۰ میلیونی در میزان بازدید خواهد داشت، علاوه بر این با افزایش بازدید، این شرکت قادر به کسب اطلاعات بیشتر و نمایش تبلیغات دقیق‌تری برای مصرف‌کنندگان به صورت شخصی خواهد بود. با انجام این قرارداد، ورایزون صاحب دو شرکت اینترنتی که زمانی بسیار بزرگ بودند، می‌شود و همچنین بیکاری مدیر‌عامل یاهو یعنی ماریسا مایر را به‌دنبال دارد. زمانی میلیون‌ها نفر از AOL برای آنلاین شدن و از یاهو به‌عنوان برترین موتور جستجو اینترنتی استفاده می‌کردند. این خرید یک چتر نجات طلایی برای حساب بانکی ماریسا مایر نیز خواهد بود. تحلیلگر شرکت Recon Analytics LLC، راجر اینترر در رابطه با این معامله می‌گوید:

کسی که بیشترین دارایی و استفاده را از یاهو کسب کند، برنده خواهد بود و هیچ شرکتی مانند ورایزون قادر به انجام این کار نیست.

verizon-yahoo-832x333

1 در مورد “ورایزون، یاهو را به مبلغ ۵ میلیارد دلار می‌خرد!”

  1. مهدی سلطانی

    یاهو یه شرکت شکست خورده س . چندین ساله با تغییر در مدیریت میخواد خودش بالا بکشه اما معلوم نیست چرا دائم در حال سقوطه !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH