۱۵ ایده جالب از مخترعان چینی!

چمدانی که اسکوتر است، ابزار موسیقی که شانه نیز هست و دوچرخه‎‌ای که بر روی آب شناور است، این‌ها تنها نمونه‌ای از اختراعات درخشان، نوآورانه و عجیب و غریب توسط مخترعان چینی در چند سال گذشته است. در تصاویر زیر به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

۱- هی لیانگ ۱۰ سال را صرف اصلاح چمدان خودرویی خود کرد که دارای موتور است و بیشینه سرعت آن به ۱۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این دستگاه با یکبار شارژ مسافتی معادل با ۴۸ الی ۶۴ کیلومتر را طی می‌کند.

he-liang-spent-ten-years-modifying-this-suitcase-vehicle-which-has-its-own-motor-and-can-reach-speeds-of-over-12-mph-it-can-travel-30-40-miles-on-one-one-charge۲- تائو ژیانگلی، یک مخترع خود آموخته است که با استفاده از آهن‌های اوراق شده و سیم‌های دست دوم موفق به ساخت یک ربات انسان نما با قابلیت کنترل از راه دور شده است، او بعد از اتمام ساخت این ربات مشکلی جدیدی را کشف کرد: اندازه آن به حدی بزرگ است که از در ورودی عبور نمی‌کند!

tao-xiangli-a-self-taught-inventor-built-this-remote-controlled-humanoid-robot-out-of-scrap-metal-and-electronic-wires-from-a-second-hand-market-he-ran-into-a-problem-though-when-he-realized-the-robot-was۳- این موتورسیکلت ۲.۳۷ متری که هزینه ساخت آن برای مخترعش ،ابولاجون، ۱۳۰۰ دلار بوده، وزنی برابر با ۲۷۲ کیلوگرم داشته و سرعتش به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

this-78-foot-tall-homemade-motorcycle-cost-its-creator-abulajon-1300-to-create-it-weighs-600-pounds-and-can-reach-speeds-of-25-miles-per-hour۴- یک کشاورز پنج ماه زمان صرف ساخت این زیردریایی کرده و با موفقیت به عمق ۹.۱ متر دریاچه‌ای در نزدیکی زادگاه خود، Dangjiangkou، در استان Hubei رفته است.

a-farmer-spent-five-months-building-this-diy-submarine-which-he-successfully-took-to-a-depth-of-30-feet-in-a-lake-near-his-hometown-of-dangjiangkou-in-the-hubei-province

۵- یک کشاورز و عضو سابق نیروی دریایی ۶۴۵۰ دلار صرف ساخت این ماکت دست‌ساز از تانک کرده است.
this-farmer-and-former-chinese-navy-member-spent-6450-to-create-this-homemade-replica-of-a-tank۶- لیو فولونگ یک خودروی الکتریکی با استفاده از چوب ساخته و بیشینه سرعت آن به ۳۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای یک محصول آزمایشی دست‌ساز بسیار سریع است.

liu-fulong-built-this-electronic-vehicle-out-of-wood-the-car-can-reach-speeds-up-to-20-miles-an-hour-which-is-pretty-fast-for-a-homemade-experiment۷- زنی در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۲۰۰۴ در پارک شانگ‌های سوار بر یک‌چرخ مشاهده شده است. این یک‌چرخ توسط لی یونگلی مخترع چینی، طراحی شده که آن را بهترین خودرو در جهان می‌نامد.

a-woman-rides-a-unicycle-at-a-park-in-shanghai-february-28-2004-the-unicycle-was-designed-by-chinese-inventor-li-yongli-who-called-it-the-number-one-vehicle-in-the-world

۸-هان یوزی مخترعی است که یکی از اختراعات خود را نگه داشته است. این وسیله یک شانه است که به‌عنوان یک ساز موسیقی کوچک نیز قابل استفاده است.

han-yuzi-63-inventor-holds-up-one-of-his-creations-a-hair-comb-that-doubles-as-a-small-hand-held-musical-instrument-in-guangzhou-the-capital-of-chinas-guangdong-province-september-13-2003۹- لی جینگچان، یک کشاورز ۵۸ ساله چینی که با اعضای خانواده خود در حال ساخت یک هواپیما بر روی پشت‌بام خانه است، در ۲۸ فوریه سال ۲۰۰۸ در Shenyang مشاهده شده است.

li-jingchun-top-a-58-year-old-farmer-looks-on-as-his-family-members-work-on-his-self-made-aircraft-on-top-of-his-house-in-xiahe-village-located-in-shenyang-liaoning-province-february-28-2012

۱۰- دینگ شیلو یک مکانیک خودروست که در حال انجام یک آزمایش پرواز با هواپیما دست‌ساز خود در یک زمین یخ‌زده در Sheynyang است.

ding-shilu-an-automobile-mechanic-carries-out-a-test-flight-for-his-self-made-aircraft-at-a-frozen-reservoir-in-shenyang-liaoning-province-february-25-2011۱۱- لی Zhiaqian سوار بر دوچرخه‌ای اصلاح شده، در حال عبور از رود Hanjiang که شاخه‌ای از رودخانه یانگ تسه محسوب می‌شود، است.

lei-zhiqian-rides-a-modified-bicycle-across-the-hanjiang-river-a-tributary-of-the-yangtze-river-in-wuhan-hubei-province-june-16-2010

۱۲- تصویر زیر گائو هانجی را در حال نصب تیغه‌های روتور بر روی هلکوپتر دست‌ساز خود در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۱۰ نشان می‌دهد.

gao-hanjie-installs-the-rotor-blades-on-his-homemade-helicopter-in-shenyang-liaoning-province-june-9-2010

۱۳- در تصویر زیر Shu Mansheng نشان می‌دهد. او یک کشاورز بوده و در حال آمادگی برای شروع پرواز با هواپیما فوق سبک دست‌ساز خودش است.

farmer-shu-mansheng-prepares-to-take-off-with-his-homemade-ultralight-aircraft-in-wuhan-hubei-province-may-10-2010۱۴- همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، تائو ژیانگلی در حال خروج از زیردریایی دست‌ساز خود بعد از یک عملیات موفق در دریاچه‌ای در حومه پکن است.

tao-xiangli-gets-out-of-his-homemade-submarine-after-operating-it-in-a-lake-on-the-outskirts-of-beijing-september-3-2009۱۵- در تصویر زیر Xiauguo سوار بر یک خودروی دست‌ساز فرمول ۱ در شهر Tangshan است. سرعت این خودرو به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

zhao-xiuguo-drives-a-homemade-model-of-formula-one-car-in-tangshan-hebei-province-some-180km-113-miles-east-of-beijing-july-21-2006

5 در مورد “۱۵ ایده جالب از مخترعان چینی!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH