مجموعه ترفندهای کاربردی برای کاربران اندروید (قسمت اول)

در این سری از مقالات بخش آموزش وب‌سایت آی‌تی‌رسان، قصد داریم ترفندهایی را به شما کاربران آموزش دهیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، از گوشی اندوریدی خود بیشترین بهره را ببرید و کارهای بسیاری را با استفاده از آن انجام دهید. در ابتدا این نکته را متذکر می‌شویم که شما نیاز دارید اندروید گوشی خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید؛ چرا که برخی از این ترفندها، تنها در نسخه‌های جدید اندروید قابلیت اجرا دارند. در این مقاله، ۱۰ ترفند معرفی خواهیم کرد و نحوه استفاده از  آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

۱- روی همه چیز زوم کنید

بدین منظور، به بخش تنظیمات گوشی رفته و گزینه Accessibility را انتخاب کنید. با رفتن به بخش Magnification Gestures، این حالت را فعال کنید. از این به بعد می‌توانید با ۳ بار ضربه زدن به روی هر عکس، روی یک بخش آن زوم کنید یا با استفاده از دو انگشت، عکس را به اندازه دلخواه‌تان بزرگ کنید.

۲- رمز گوشی را در مکان‌های خاصی حذف کنید!

grid-cell-17743-1428249795-6

بازکردن قفل گوشی به صورت هوشمند از قابلیت‌های جدیدی است که بر روی اندروید lollipop اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید مشخص کنید که رمز گوشی شما در مکان‌هایی که به افراد ساکن در آن جا اعتماد دارید، به طور خودکار پاک شود. برای استفاده از این ویژگی، وارد تنظیمات شوید، در بخش Security، قسمت Smart Lock را انتخاب کنید و بر روی گزینه Trusted Places بروید و بر روی نقشه، مکان‌هایی که می‌خواهید این سرویس در آن جا فعال شود را انتخاب کنید.

۳- طول عمری باتری دستگاه خود را افزایش دهید

در وحله اول، باید بلوتوث، GPS و همگام سازی برنامه‌ها (بدین منظور وارد تنظیمات گوشی شده و در قسمت حساب‌های کاربری، برنامه‌هایی که به صورت پیش فرض در لیست همگام سازی قرار دارند را غیر فعال کنید) را تا حد امکان خاموش نگه دارید. با غیر فعال کردن این موارد، می‌توانید زمان استفاده از گوشی خود را افزایش دهید. در مرحله دوم، به بخش تنظیمات رفته و قسمت مربوط به تنظیمات باتری را انتخاب کنید. با باز شدن این صفحه، می‌توانید لیستی از برنامه‌ها و میزان مصرفشان از باتری دستگاه را مشاهده کنید و مواردی که به آن‌ها نیاز ندارید را ببندید (گزینه Force Stop را انتخاب کنید). راه کار دیگر، این است که نور صفحه نمایش خود را تنظیم کنید و سعی کنید ویبره آن را خاموش کنید تا به این روش، دستگاه باتری کمتری مصرف کرده و مدت زمان شارژدهی باتری دستگاه‌تان افزایش پیدا کند.

۴- گوشی خود را پس از گم شدن یا دزدیده شدن پیدا کنید

grid-cell-21122-1428444753-2

به نظر این مورد، مهم‌ترین ترفندی است که برای حفظ امنیت گوشی خود، باید آن را رعایت کنید. امیدواریم که هیچ‌گاه مجبور به استفاده از آن نشوید، ولی ممکن است یرای شما پیش بیاید که گوشیتان را بدزدند یا خودتان گوشی را گم کنید. به هر حال، گوشی پر از اطلاعات شخصی شماست و حتما نمی‌خواهید که افراد سودجو از این موقعیت سو استفاده کنند. به همین دلیل، ما برنامه Prey را معرفی می‌کنیم که قادر خواهید بود با استفاده از آن، مکان گوشی خود را پیدا کنید و همچنین، با استفاده از دوربین جلو دستگاه، عکس‌هایی از محیط اطراف یا اشخاصی که از گوشی شما استفاده می‌کنند، بگیرید. همچنین می‌توانید با استفاده از حساب گوگلی که بر روی دستگاه خود تعریف کرده‌اید، از راه دور با گوشی خود تماس یگیرید یا اطلاعات روی آن را حذف کنید.

۵- محدود کردن اعلانات و تماس‌ها برای افرادی خاص

grid-cell-22458-1428013262-11

در اندروید Lollipop 5.0، قابلیتی اضافه شده به نام Priority Mode که کاربر می‌تواند با استفاده از آن، مشخص کند که در زمان‌هایی که کار مهمی بر روی دستگاه خود انجام می‌دهد و نمی‌خواهد هیچ نوتیفیکیشن یا تماسی مزاحم او شود، تماس و پیام تنها از طرف افراد خاصی به او برسد و سایر افراد، در اولویت پایین‌تری قرار بگیرند. برای فعال کردن این قابلیت، کافیست دکمه افزایش صدا را نگه داشته و بر روی گزینه Priority کلیک کنید تا بتوانید افرادی که می‌خواهید در اولویت قرار بدهید را انتخاب کنید.

۶- افرادی که مزاحم‌تان می‌شوند را بلاک کنید

۶-tir4.jpg-0

در قسمت مخاطبان گوشی همراه، می‌توانید گزینه Edit را انتخاب کنید. از این طریق و با انتخاب گزینه All Calls To Voicemail تمامی تماس‌ها از طرف یک مخاطب خاص، نادیده گرفته می‌شود و محتوای تماس می‌تواند به شکل یک پیام صوتی بر روی دستگاه شما ذخیره شود.

۷- گوشی خود را به امن‌ترین گوشی دنیا تبدیل کنید

با رفتن به قسمت تنظیمات، وارد بخش Security شوید و از این قسمت، Encrypte phone را انتخاب کنید. گزینه Encrypt SD Card این امکان را دارد که اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه‌تان را به صورت کدگذاری شده ذخیره کنید. این کار، باعث می‌شود کل اطلاعات شما به صورت رمز شده در یک فایل مجزا ذخیره شود تا در زمانی که کسی غیر از خودتان به گوشی شما دسترسی داشته باشد، نتواند آن اطلاعات را منتقل کند یا ببیند. البته فعال کردن این ویزگی، می‌تواند مصرف باتری شما را افزایش دهد. همچنین باید به ازای هر بار خاموش و روشن شدن، پسوردی را برای دسترسی به فایل‌های کدگذاری شده وارد کنید.

۸- گوگل می‌تواند موسیقی‌ای که پخش می‌کنید را تشخیص دهد

grid-cell-5515-1428445008-12

با یک بار فشار دادن دکمه هوم، دستیار شخصی گوگل را فعال کنید و با انتخاب گزینه میکروفون، عبارت “What’s this song” را بگویید. با استفاده از این قابلیت، گوگل می‌تواند صدایی که پخش می‌کنید را آنالیز کند و اطلاعات مربوط به آهنگ، آلبوم و خواننده را در اختیار شما بگذارد.

۹- دسترسی به منو تنظیمات سریع

اگر صفحه را با یک انگشت پایین بکشید، منو نوتیفیکیشن نمایش داده می‌شود، و اگر صفحه را با دو انگشت از بالا به پایین بکشید، منو تنظیمات سریع نمایش داده خواهد شد. البته این قابلیت بیشتر در گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید مانند سری نکسوس کار می‌کند ولی در برخی گوشی‌ها مانند S7 edge و Z5 هم این قابلیت دیده شده است.

۱۰- متوقف کردن برنامه‌هایی که سرعت گوشی را کاهش می‌دهد

grid-cell-5515-1428444938-6

برای انجام این کار، نیازمند پیاده سازی دو مرحله هستید:

ابتدا بخش تنظیمات گوشی را باز کنید و گزینه About device را انتخاب کنید. در بین مواردی که نمایش داده شده‌اند، بر روی گزینه Build Number رفته و چندین بار روی آن کلیک کنید. پیامی به شما نمایش داده خواهد شد که بخش Developer Options فعال شده است.

از آن قسمت خارج شوید و قسمت Developer Options را انتخاب کنید و از میان گزینه‌هایی که به نمایش درآمده‌ است، بر روی بخش Process Stats رفته تا لیست تمامی برنامه‌ها و میزان استفاده از سخت افزار را برای آن‌ها مشاهده کنید. می‌توانید برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را Force Stop کنید.

5 در مورد “مجموعه ترفندهای کاربردی برای کاربران اندروید (قسمت اول)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH