change the notification sound

آموزش تغییر صدای اعلان‌ها در گوشی‌های اندرویدی

آیا شما نیز از صداهای تکراری اعلان‌های تلفن همراه خود خسته شده‌اید؟ آیا می‌خواهید آن را با صداهای بهتری جایگزین کنید؟ شما به جای درستی آمده‌اید! در ادامه این مطلب، در مورد چگونگی تغییر صدای اعلان‌ها در گوشی‌های هوشمند اندرویدی مطالبی را ارایه خواهیم داد.

نحوه تغییر صدای پیش‌فرض اعلان‌های اندروید

هر دستگاه اندرویدی، صدای اعلان پیش‌فرض خود را پخش می‌کند مگر برنامه‌های خاصی که از لحن متفاوت استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید صدای اعلان‌های دستگاه خود را تغییر دهید، با ما همراه باشید؛ چراکه در ادامه این مطلب به مراحل انجام این کار پرداخته‌ایم.

  1. تنظیمات دستگاه اندرویدی خود را باز کنید.
  2. بر روی گزینه صدا (Sound) ضربه بزنید.
  3. گزینه صدای پیش‌فرض اطلاع‌رسانی (Default notification sound) را انتخاب کنید.

با انجام این کار یک لیست از صداهای اطلاع‌رسانی مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. روی یکی از آن‌ها ضربه بزنید تا آن را گوش دهید و سپس برای انتخاب آن روی OK ضربه بزنید.

بسته به نسخه اندروید شما و سازنده گوشی، ممکن است نام این گزینه‌ها کمی متفاوت باشند و یا ممکن است لازم باشد که این تنظیمات را در جای دیگری جستجو کنید.

برای مثال، در Pixel 3، با اندروید 9 (Pie) باید به قسمت تنظیمات دستگاه رفته و گزینه صدا (Sound) را انتخاب کنید، سپس برای تنظیم صدای اعلان، باید گزینه Advanced در پایین صفحه منو را انتخاب کنید.

این روش در اندروید 8 (Oreo) نیز یکسان است. اگر شما از رابط‌های سنگین مانند EMUI Huawei یا ColorOS Oppo استفاده می‌کنید، ممکن است با تفاوت‌های اندکی در منوها مواجه شوید.

شما می‌توانید مراحل رابط کاربری EMUI را در تصویر زیر مشاهده نمایید.

Change default Android notification tone

به عنوان مثال، این کار را با یک مدل قدیمی‌تر مانند گوشی ال‌جی G4 با سیستم‌عامل اندروید 6.0 (Marshmallow)، انجام می‌دهیم.

شما باید تنظیمات اندروید را باز کنید و سپس گزینه صداها و اعلان‌ها (Tones and notifications) را انتخاب نمایید و در نهایت گزینه صدای زنگ (Ringtone) را انتخاب کنید.

 LG G4

تغییر صدای اطلاع‌رسانی واتس‌آپ

برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک یا جی‌میل اغلب صداهای اطلاع‌رسانی مخصوص به خود را دارند اما شما می‌توانید، به راحتی آن‌ها را تغییر دهید. هرچند ممکن است این روش با توجه به هر برنامه متفاوت باشد.

در اینجا نحوه تغییر صدای اطلاع‌رسانی واتس‌آپ را نشان می‌دهیم:

  1. واتس‌آپ را باز کنید.
  2. بر روی سه نقطه کلیک کنید تا منو در بالای سمت راست صفحه برایتان باز شود.
  3. بر روی گزینه تنظیمات و سپس اعلان‌ها (Notifications) ضربه بزنید.

اکنون یک لیست با صداهای مختلف نمایش داده می‌شود. گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه OK ضربه بزنید.

Change WhatsApp notification tones

اگر گزینه‌های موجود را دوست ندارید، همچنین می‌توانید فایل‌های صوتی خود را ایجاد کنید.

نحوه تغییر صدای اطلاع‌رسانی در فیس‌بوک مسنجر

تقریباً به همان اندازه نیز فیس‌بوک مسنجر دارای یک لحن استاندارد است که باعث سردرگمی می‌شود. بهتر است پس از نصب برنامه، گزینه menu در سمت راست صفحه را انتخاب کنید و آن را تغییر دهید و یا این‌که روی تصویر نمایه خود ضربه بزنید و سپس گزینه صدای هشدار (Notification tone) را انتخاب کنید و در نهایت یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب نمایید.

Change notification tones in Facebook Messenger

فیس‌بوک مسنجر شامل طیف گسترده‌ای از صداهاست، اما شما نمی‌توانید از صداهای سفارشی خود استفاده کنید. بنابراین شما می‌توانید تلفن همراه خود را روی حالت بی‌صدا قرار دهید و یا با استفاده از LED اطلاع‌رسانی گوشی، متوجه دریافت پیام در این برنامه شوید.

با این حال، هیچ اطلاعیه سفارشی برای چت و گروه‌های خاص در هر یک از مسنجرهای فیس‌بوک وجود ندارد.

زنگ‌های اطلاع‌رسانی دلخواه خودتان را استفاده کنید

البته، شما مجبور نیستید خود را به صداهای زنگ اندروید محدود کنید، شما همچنین می‌توانید صدای دلخواه خودتان را ایجاد و استفاده کنید! برای انجام این کار، گوشی هوشمند اندرویدی خود را به کامپیوتر وصل کنید، پوشه اصلی حافظه داخلی را باز کنید و به پوشه Notifications بروید.

اگر این پوشه وجود نداشته باشد، به سادگی می‌توانید آن را ایجاد کنید. فایل‌های صوتی موردنظر خود را به این پوشه کپی کنید. پس از انجام این کار تمامی فایل‌های صوتی در تلفن همراه‌تان قابل دسترسی خواهند بود.

شما همچنین می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Zedge استفاده کنید که به صورت رایگان زنگ‌های اطلاع‌رسانی مختلفی را ارائه می‌دهند.

آیا شما از صداهای اطلاع‌رسانی پیش‌فرض تلفن همراه خود راضی هستید؟

 

6 در مورد “آموزش تغییر صدای اعلان‌ها در گوشی‌های اندرویدی”

  1. کمکم کنید?گوشیم سامسونگ A31عه یه صدای خاص رو دانلود کردم میخوام بذارم روی نوتیف اما نمیشه??

    12
  2. با سلام.من گوشیم سامسونگ c9 pro هست موزیک اعلانش خیلی مزخرفه هر کاری میکنم نمیتونم عوضش کنم اگه کسی میتونه منو راهنمایی کنه.با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH