Brix؛ بزرگ رایانه کوچک!

Gigabyte_Brix_2 (2)

کمپانی گیگابایت در حال برگزاری تور فن آوری “ایده نو” در 14 کشور جهان و در 4 قاره مختلف است. در طول برگزاری این تور، گیگابایت یکی از محصولات جدید خود را با نام “Brix” را معرفی کرده است. Brix در دسته Mini-PCهای بسیار کوچک قرار می‌گیرد و به گفته کمپانی «تنها یک رقیب اصلی خواهد داشت». این در حالی است که برخی از کارشناسان، Brix را با توجه به مشخصات و ویژگی هایش، در رقابت با ZBOX nanoهای زوتاک می بینند. برخی دیگر رقیب آن را NUC اینتل حدس زده اند.

Brix که شاید یک سیستم مدیا سنتر یا سینمای خانگیِ –بسیار کوچک- باشد، بسته به بودجه شما، حق انتخاب 4 مدل پردازنده را خواهد داد؛ Celeron 1007U، Core i3-3227U، Core i5-3337U و Core i7-3537U. همچنین شکاف mSATA برای SSD و دو شکاف رم تا 16 گیگابایت گنجایش.

یک درگاه USB 3.0 در جلوی Brix و یکی دیگر از آن به همراه HDMI، mini DisplayPort وGigabit Ethernet در پشت محصول تعبیه شده است. قابلیت اتصال به شبکه بی سیم هم از طریق یک کارت mini PCIe در خود محصول میسر شده است.

یکی دیگر از قابلیت های Brix، پشتیبانی از اتصال هم زمان به دو نمایشگر برای بهره وری‌های حرفه‌ای است. احتمال می‌رود که بازار هدف این محصول مدارس، کاربری‌های شخصی و تجاری باشد. هنوز در رابطه با قیمت Brix جزییاتی منتشر نشده است.

Gigabyte_Brix_1 (2)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH