سامسونگ گلکسی S8 با نمایشگر ۴K عرضه می‌شود

گوگل تلاش‌های خود برای سازگار کردن اندروید با واقعیت مجازی را تحت پروژه Daydream انجام می‌دهد. گوگل پروژه Daydream را در کنفرانس خود در ماه مه معرفی کرد و گفت که گوشی‌ها و کنترلرهای سازگار با این پروژه از پاییز امسال به بازار می‌آیند. محصولات برای اینکه با Daydream سازگار باشند، باید علاوه بر نرم‌افزارهای واقعیت مجازی، برخی مشخصات سخت‌افزاری مانند سنسورهای مخصوص را نیز داشته باشند.

حال منابع خبری گزارش داده‌اند که سامسونگ کار بر روی گلکسی S8 را آغاز کرده است. پروژه ساخت گلکسی S8، پروژه Dream نام دارد. این پرچمدار به نمایشگر ۴K مجهز خواهد بود تا با پروژه Daydream سازگار باشد.

این موضوع چندان دور از ذهن نیست. پیش از این نیز اخباری منتشر شده بود که خبر از چنین برنامه‌ای میداد. بعلاوه، سامسونگ چندی پیش از نسل جدید نمایشگرهای اسمارت فون‌ها پرده برداشت که با واقعیت مجازی نیز سازگار بود. این نمایشگر با اندازه ۵.۵ اینچی رزولوشنی برابر ۲۱۶۰*۳۸۴۰ داشت که این به معنای چگالی ۸۰۶ پیکسل بر اینچ است! همچنین این نمایشگر، از تکنولوژی Bio Blue بهره می‌برد که باعث می‌شود نمایشگر رنگ آبی کمتری ساطع کند. برخی معتقدند که نمایشگرهای AMOLED سامسونگ تا حدودی رنگ آبی از خود ساطع می‌کنند.

هنوز با اطمینان نمی‌توان گفت که سامسونگ حتما از این نمایشگرها در گلکسی S8 استفاده می‌کند، اما این اخبار نشان می‌دهد که سامسونگ سرسختانه در حال کار بر روی پنل‌های ۴K سازگار با واقعیت مجازی است. سامسونگ البته با واقعیت مجازی بیگانه نیست و با Gear VR kit در مناسبت‌های مختلف، توانایی‌های تکنولوژیک خود را به رقبا و کاربران نشان داده است.

Samsung-4K-UHD-VR-display-840x418

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

2 در مورد “سامسونگ گلکسی S8 با نمایشگر ۴K عرضه می‌شود”

  1. اوه اوه چه شود…
    همینجوری بی رقیبه ببین ۴ بشه چی میشه…
    واقعا سامسونگ حرفی برای گفتن نذاشته…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH