با Ticwatch 2 آشنا شوید: ارزان‌ترین ساعت هوشمند اندرویدی!

بازار ابزارهای پوشیدنی این روزها با کاهش استقبال مواجه شده، اما این امر باعث نشده تا استارت‌آپ چینی Mobvoi از ساخت ساعت هوشمند خود منصرف شود. ساعت هوشمند Ticwatch 2 دومین ساعت هوشمند شرکت Mobvoi است که به صورت جهانی عرضه می‌شود. این ساعت از نرم افزاری موسوم به Ticware 4.0 اختصاصی این شرکت بهره می‌برد که به جای این که بر پایه اندروید Wear بنا شده باشد بر پایه خود اندروید است! اما مهم‌ترین ویژگی Ticwatch 2 بی‌شک قیمت آن بوده که تنها ۹۹ دلار است.

خب، با ۹۹ دلار چه چیزی نصیب‌مان می‌شود؟! از لحاظ ظاهری Ticwatch 2 شبیه سایر ساعت‌های هوشمند با طراحی گرد است، اما مشخصات سخت‌ افزاری این ساعت است که آن را از سایر ساعت‌ها متمایز می‌کند. جذاب‌ترین ویژگی تاچ‌پدی با نام Tickle است که در کنار ساعت قرار گرفته؛ این تاچ‌پد به کاربران امکان گشت و گذار بین منوها با سوایپ کردن به بالا یا پایین و بدون نیاز به لمس صفحه را می‌دهد. تا حدودی می‌توان گفت این ویژگی از اپل واچ الگو گرفته است.

همان طور که گفتیم Ticwatch 2 از نظر مشخصات سخت افزاری یکی از بهترین نمونه‌هاست. اول از بندهای ۲۰ میلی‌متری این ساعت شروع می‌کنیم که به آسانی قابل تعویض است، بخش بعدی بدنه ساعت است که از فلز ساخته شده و صفحه نمایشی همیشه روشن از نوع OLED را در خود جای داده است. سنسورهای مختلف سنجش ضربان قلب، گام شمار و مکان یاب در زیر این صفحه نمایش گنجانده شده است، علاوه بر این،‌ اسپیکر و میکروفونی برای تماس‌های تلفنی و فرامین صوتی برای این ساعت در نظر گرفته شده. باتری Ticwatch 2 با استفاده معمول تقریبا یک روز دوام می‌آورد و یک پد مغناطیسی برای شارژ کردن به همراه این ساعت عرضه می‌شود.

با توجه به این که Ticwatch 2 از اندروید Wear به عنوان سیسم عامل استفاده نمی‌کند، ممکن است در اجرای برخی از اپلیکیشن‌های آن مشکل داشته باشد. Mobvoi اعلام کرده که پلتفرم Ticwear برخی از اپ‌ها و واچ فیس‌های اندروید Wear را اجرا می‌کند و ظاهر و عملکردی مانند اندروید Wear دارد. از جمله مشخصات این پلتفرم می‌توان به دستیار صوتی، ژست‌های حرکتی، اعلانات و مسائل مربوط به سلامت اشاره کرد که همگی در اندروید Wear هم موجود است. اما با استفاده از اندروید به جای اندروید Wear، شرکت Mobvoi امکان کنترل ظاهر، عملکرد و شخصی سازی را برای ساعت هوشمندش خواهد داشت.

ساعت هوشمند Ticwatch 2 از امروز با قیمت ۹۹ دلار در کیک استارتر موجود است، اما خرده فروشی‌ها با توجه به رنگ و نوع بند از ۱۹۹ دلار تا ۲۹۹ دلار آن را قیمت گذاری کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH