مقایسه سونی اکسپریا Z5 پریمیوم با هواوی میت ۸: اژدها علیه سامورایی!

از گروه D مسابقات آی‌تی‌رسان کاپ این بار میزبان دو گوشی سونی Z5 پریمیوم و هواوی میت ۸ هستیم. شاید این رقابت یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دوره مقدماتی محسوب شود. بالاخره سونی برای خود هواداران متعصبی داشته که فارغ از قابلیت‌های خوب و بدش روی رای آن‌ها حساب می‌کند و در مقابل هم میت ۸ با انبوهی از امکانات و قدرت عجیب سخت‌افزاری‌اش دستیابی به قهرمانی را در سر می‌پروراند.

خب هرچه به میانه‌های تورنمنت بیشتر نزدیک می‌شویم، جذابیت بازی‌ها بیشتر شده و با مشخص شدن برخی برندگان تقریبا می‌توان تیم‌های راه یافته به دور حذفی را مشخص کرد. خوب است بدانیم که Z5 پریمیوم در سپتامبر ۲۰۱۵ برای هواداران معرفی و سپس در ماه نوامبر وارد بازارهای جهانی شد. در مقابل میت ۸ هواوی در نوامبر ۲۰۱۵ معرفی و چندی بعد وارد بازارهای جهانی شد. پس از این مقدمه کوتاه به سراغ نبرد جذاب سونی و هواوی می‌رویم…

۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

بگذارید تا ابتدا به پرچم‌دار سونی نگاهی انداخته و ظاهرش را کمی بررسی کنیم. پیش از شروع، اجازه دهید تا آرزویی کنیم! کاش می‌شد سفری به سوی ژاپن تدارک دیده و با رفتن به سوی کمپانی سونی و دیداری با مسئولانش، فلسفه طراحی سری Z5 را از آنان بپرسیم! البته اگر در حین سفر و یا هنگام بازگشت از سوی هواداران سونی در عملیاتی شبه تروریستی آسیبی نبینیم!

سونی Z5 پریمیوم به عنوان جدیدترین و آخرین پرچم‌دار سری Z در سال جاری میلادی قرار بود تا معادلات را برهم زده و این کمپانی را از ورطه سقوط نجات دهد.

این محصول که رنگ مشکی آن در دستان ما قرار دارد، همچون نسل‌های قبلی ترکیبی از فلز و شیشه است. در قسمت جلویی حاشیه‌هایی باریک در دو طرف نمایشگر جالب به‌نظر می‌رسد اما به همان میزان حاشیه‌های بالا و پایین این گوشی را از لحاظ طولی بیش از حد کشیده کرده است. البته اسپیکرهای این مدل در بالا و پایین به طرز ماهرانه‌ای طراحی شده و از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستند.

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (2)

سمت راست این محصول میزبان کلید پاور یا همان حسگر اثر انگشت با طراحی جدید، کلیدهای مربوط به ولوم و یک دکمه شاتر است. سمت چپ نیز پورتی وجود دارد که وظیفه پذیرایی از سیم کارت‌ها و رم میکرو اس‌دی را بر عهده دارد. در قسمت بالا جک ۳.۵ میلی‌متری و در قسمت پایین نیز پورت میکرو یواس‌بی حضور دارند.

اما به پشت گوشی که می‌رویم، شرایط کاملا فرق می‌کند. سونی باز هم از شیشه برای طراحی این قسمت بهره برده است. موضوعی تکراری که معلوم نیست چرا سونی هنوز بر روی حضورش اصرار دارد (البته در سری ایکس حذفش کرده است). این قسمت را باید میزبان مهربان اثر انگشتان کاربر دانست. به طوری که با چند بار چرخاندن گوشی در دستان‌تان، جز آثار شیک و مجلسی سر انگشتان‌تان چیزی را نخواهید دید! البته قاب شیشه‌ای این محصول با محافظ قدرتمند گوریلا گلس ۴ در برابر انواع خط و خش‌ها مراقبت می‌شود. دوربین قدرتمند سونی در قسمت سمت چپ بالا قرار داشته و زیر آن یک فلاش LED تک رنگ دیده می‌شود.

پیش از این که به آن سوی میدان رفته و پرچم‌دار هواوی را کمی محک بزنیم، باید بگوییم که طراحی تکراری و خسته کننده Z5 پریمیوم می‌تواند پاشنه آشیل محصولی باشد که هواداران متعصب سونی، بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده بودند. این که سونی کی می‌خواهد دست از این بازی دو سر باخت بردارد مشخص نیست، اما این بازار آشفته سونی، با حضور سری X که هنوز هم شخصا فلسفه حضورش با نام جدید را نمی‌دانم، درست شدنی نیست.

اما هواوی میت ۸ یکی از آخرین پرچم‌داران هواوی است که با توجه به قدرت بالای سخت‌افزاری و طراحی مناسبش می‌تواند از کاندیداهای قهرمانی آی‌تی‌رسان کاپ باشد. البته ظاهر این محصول تمام فلزی اصلا جدید و خاص هم نبوده و پیش از این هواوی محصولات زیادی را با همین طراحی و شکل و ظاهر روانه بازارهای جهانی کرده است. در قسمت جلویی گوشی سفید رنگ ما، حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر زیبایی خاصی به این فبلت غول پیکر بخشیده است. حاشیه بالای نمایشگر نیز مناسب بوده و قسمت پایین نیز همین شرایط را دارد. سمت راست میزبان دکمه پاور و ولوم بوده و سمت چپ نیز محل قرارگیری دو سیم کارت یا یک سیم کارت و رم میکرو اس‌دی است. طبق معمول این روزها قسمت بالایی جک ۳.۵ میلی‌متری استاندارد حضور داشته و قسمت پایین سوراخ‌های اسپیکر و پورت میکرو یواس‌بی وجود دارد.

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (10)

نظر کارشناسی داور:

خب نظر دادن در مورد اسمارت فون‌های سونی با حضور هواداران متعصبش کمی سخت است، اما باید بپذیریم که این نوع طراحی پس از عرضه چند گوشی شبیه و سری‌های تکراری، دیگر نمی‌تواند نقطه قوتی برای این برند قدیمی آسیایی باشد. این که این برند ژاپنی تا کی می‌خواهد حرف هیچ کسی را گوش نکند، خدا می‌داند، اما امیدواریم بلایی چون نوکیا بر سرشان نیاید. در مقابل با اینکه هواوی میت ۸ نیز از طراحی خاص و عجیب و غریبی برخوردار نیست، اما باید پذیرفت که یک سر و گردن از سونی اکسپریا Z5 پریمیوم بالاتر است.


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

با شروع ده دقیقه دوم، باید ببینیم که آیا سونی می‌تواند معایب حوزه طراحی‌اش را کنار گذاشته و با قابلیت‌هایی که دارد سعی در شکست این رقیب چینی داشته باشد یا خیر؟!

بگذارید ابتدا به ابعاد و شرایط کلی سونی اکسپریا Z5 پریمیوم اشاره‌ای کنیم، این محصول با ابعاد ۱۵۴.۴ در ۷۵.۸ میلی‌متر و ضخامت ۷.۸ میلی‌متر عرضه شده است و با توجه به دارا بودن بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای، وزنی برابر با ۱۸۰ گرم دارد. شاید این سایز برای محصولی با نمایشگر ۵.۵ اینچی کمی زیاد به نظر برسد؛ اما در مورد کیفیت ساخت این محصول نمی‌توان ایرادی بر آن وارد دانست. Z5 پریمیوم یک گوشی با کیفیت و خوش ساخت است که در کنار ظاهر تکراری‌اش می‌تواند همراه مطمئنی برای کاربران باشد.

اما میت ۸ چه برای گفتن دارد؟! این محصول نیز با ابعاد ۱۵۷.۱ در ۸۰.۶ میلی‌متر و ضخامت ۷.۹ میلی‌متر عرضه شده است. وزن این فبلت غول پیکر هواوی ۱۸۵ گرم است که البته با توجه به سایز بزرگش آن‌چنان بالا به نظر نمی‌رسد. کیفیت ساخت محصولات هواوی روزبه‌روز بهتر شده و امروز دیگر پرچم‌دارانش می‌توانند جز برترین‌های بازار لقب گیرند. باید پذیرفت که اسمارت فون‌های گران قیمت و پرچم‌دار هواوی واقعا از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و قطعا همراهی مطمئن برای کاربران به شمار خواهند رفت.

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (17)

نظر کارشناسی داور:

برای داوری ۱۰ دقیقه دوم بازی به نظرم همه چیز مساوی جلو می‌رود.


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

وارد ده دقیقه سوم می‌شویم، جایی که سونی در نظر دارد تا با نمایشگر خوش ساخت و با کیفیتش کمی هواوی را اذیت کند.

سونی برای نمایشگر خود از فناوری IPS بهره برده و وضوح آن‌ را ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل یا به طور خلاصه ۴K انتخاب کرده است. بدیهی است که چگالی پیکسلی این چنین نمایشگری، خارق العاده خواهد بود. شنیدن اینکه چگالی پیکسلی نمایشگر Z5 پریمیوم برابر ۸۰۶ پیکسل بر هر اینچ است، هر کسی را تا مرز سکته پیش می‌برد؛ اما خب سوالی در اینجا برای من پیش می‌آید و آن‌هم این است که انتخاب این نمایشگر و این وضوح و چگالی پیکسلی قرار است مشکل چه کسی را حل کند؟ اصلا مگر چشم یک انسان توان تشخیص این میزان پیکسل در هر اینچ را دارد؟! واقعا نمی‌دانم، شاید چشم بادامی‌های ژاپنی برنامه‌ای برای عرضه این محصول در کره‌های دیگر داشته و به فکر موجودات فضایی بوده‌اند!

سونی از این نمایشگر با کیفیت خود توسط فناوری Scrath – Proof Glass محافظت می‌کند و در کنار آن پوششی موسوم به Oleohobic Coating جهت مقاومت در برابر جذب عرق و اثر انگشت نیز بر روی آن به کار برده است. این نمایشگر خارق‌العاده به موتور X-Reality مجهز شده و از فناوری Triluminos نیز بهره‌مند است. بد نیست بگوییم نسبت نمایشگر به بدنه در Z5 پریمیوم برابر ۷۰.۴ درصد است. حسی به من می‌گوید که سونی دار و ندارش را در قسمت نمایشگر عرضه کرده تا شاید کاربرانش حداقل بتوانند به چیزی دل خوش کنند.

اما به سراغ میت ۸ می‌رویم. هواوی برای نمایشگر پرچم‌دار قدرتمندش به سراغ فناوری IPS-NEO رفته است. این صفحه نمایش ۶ اینچی با وضوح مناسب فول اچ‌دی عرضه شده است. انتخاب چگالی پیکسلی ۳۶۸ پیکسل در هر اینچ نیاز اکثریت انسان‌های حاضر در کره زمین که چشم‌هایی عادی دارند را بر طرف می‌کند!

نمایشگر میت ۸ توسط فناوری Corning Gorilla Glass 4 محافظت شده است و خبری از انواع و اقسام فناوری‌ها برای جلوگیری از ماندن اثر انگشت بر روی آن نیست. نسبت نمایشگر به بدنه در میت ۸ نیز برابر ۷۸.۰ درصد است که برتری آن‌ را نسبت به سونی را نشان می‌دهد.

اما از کنار این اعداد و ارقام که بگذریم، باید بگوییم هر دو نمایشگر از تصاویر و وضوح خوبی برخوردار هستند. البته نمایشگر سونی با توجه به وجود موتور ویژه و قابلیت‌های خاصش رنگ‌ها را بهتر و گرم‌تر به کاربر عرضه می‌کند. همچنین روشنایی هر دو بسیار خوب بوده و در مقابل نور آفتاب شما را تنها نخواهند گذاشت. بگذارید تا کیفیت تصاویر این دو پرچم‌دار آسیایی را در کنار هم ببینیم: (نمایشگر سمت راست مربوط به هواوی میت ۸ و نمایشگر سمت چپ مطعلق به Z5 پریمیوم است.)

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (4) Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (3)

نظر کارشناسی داور:

خب بر روی کاغذ اگر بخواهیم بررسی کنیم، نمایشگر سونی یک سر و گردن بالاتر از هواوی است، اما خب این موضوع در واقعیت آن‌چنان نمود پیدا نکرده و در واقع با دقت فراوان شاید بتوان از صفحه نمایش سونی کمی بیشتر تعریف کرد. در واقع معتقدم بهترین وضوح برای اسمارت فون‌ها همان فول اچ‌دی بوده و بیشتر از آن نظیر فناوری‌های QHD و همین ۴K واقعا بازی‌های تبلیغاتی است.


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

به دقایق پایانی نیمه اول نزدیک می‌شویم و هر دو پرچم‌دار شرقی ما در حال زور آزمایی هستند. می‌رسیم به نرم افزار و رابط کاربری این دو پرچم‌دار شرقی! Z5 پریمیوم با اندروید ۵.۱.۱ عرضه شده و طبق اعلام رسمی کمپانی سازنده به اندروید ۶.۰ نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

رابط کاربری استفاده شده بر روی محصولات سونی معمولا از امکانات خاصی بهره‌مند نبوده و قطعا شما را سورپرایز نخواهد کرد. شباهت آیکون‌ها به اندروید خام و یا سری نکسوس به خوبی گواه این موضوع است. در کنار این موضوع به نظر می‌رسد که سونی نرم‌افزارهای بسیاری را نیز به صورت پیش‌فرض بر روی اسمارت فون‌های خود نصب کرده است.

رابط کاربری سونی

z5-1

اما میت ۸ و رابط کاربری Emotion UI4.0 برای خود دنیایی است. هواوی در رابط کاربری اختصاصی‌اش انواع و اقسام امکانات نرم‌افزاری را برای کاربران تدارک دیده است. به طور مثال در قسمت تنظیمات و منوی Smart Assistance قابلیت‌هایی را مشاهده می‌کنید که ممکن است هیچ‌گاه بر روی هیچ کدام از پرچم‌داران سونی ندیده باشید.

رابط کاربری هواوی

UI-Mate-8

نظر کارشناسی داور:

خب به نظرم در این قسمت دیگر واقعا باید به سونی خرده گرفت! آیا محصولی که به عنوان پرچم‌دار یک برند قدیمی در بازار حضور دارد، نباید کمی با سایر محصولات فرق کند؟! اگر امنیت جانی من تامین می‌شود باید بگویم به نظرم هواوی و رابط کاربری‌اش در این قسمت برتر بوده و این تفاوت خود به اندازه ۱ گل ارزش خالص دارد!


دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت‌افزار

خب اینکه نیمه دوم را با موضوع مهمی چون سخت‌افزار باید شروع کنیم، خودش یک خوش‌شانسی بزرگ است. بازهم به خاطر قدمت تاریخی سونی ابتدا در مورد پرچم‌دار ژاپنی کمی صحبت می‌نماییم. این محصول پر سر و صدای سونی با یکی از عجیب‌ترین چیپست‌های تاریخ کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ عرضه شده است. چیپستی ۸ هسته‌ای که از ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و همچنین ۴ هسته Cortex-A72 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌برد.

این پردازنده قدرتمند همراه با رابط گرافیکی Aderno 430 و ۳ گیگابایت رم در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش تا ۲۵۶ گیگابایت، یک سخت‌افزار قدرتمند محسوب می‌شود؛ اما سروصدای این چیپست برای چیست؟!

حتما به خاطر دارید که اسنپدراگون ۸۱۰ به خاطر مشکل داغ شدن بیش از حد حین کار، از دستور کار نیمی از کمپانی‌های مطرح تولید کننده اسمارت فون برای استفاده در محصولاتشان کنار گذاشته شد؛ اما خب سونی است دیگر… بنابراین اگر به دشت و دمن رفته و خلاصه سرظهر گرسنه شدید، می‌توانید به راحتی دو عدد تخم مرغ را بر روی قاب شیشه‌ای این محصول شکسته و نیمرویی خوشمزه نوش جان کنید! البته شانس آورده‌ایم که سونی برای خنک کردن این گرما از فناوری‌های خاصی نیز بهره برده است! هرچند باید بگوییم قدرت این پردازنده به اندازه کافی بالاست و در هنگام کار با گوشی یا بازی و … هیچ گونه لگ زدن یا هنگی برای کاربر رخ نخواهد داد، فقط ممکن است دچار سوختگی درجه یک شده که آن‌هم با کمی خمیر دندان و سیب زمینی قابل درمان است!

اما هواوی میت ۸ برایمان چه در نظر دارد. این کمپانی چینی برای میت ۸ از چیپست اختصاصی خود یعنی Hisilicon Kirin 950 استفاده کرده است. پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای که از ۴ هسته Cortex-A72 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌گیرد.

این پردازنده همراه با رابط گرافیکی Mali-T880 MP4 و ۴ گیگابایت رم برای خود قدرت عجیبی دارد. در کنار آن نیز بهره‌گیری از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش با رم میکرو اس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت به کاربر کمک می‌کند تا در آینده نیز مشکلی نداشته باشد. البته باید بگوییم که اگر شما هم در دشت و دمن گرسنه شدید، می‌توانید با توجه به بدنه فلزی میت ۸ و داغ شدن پردازنده آن هنگام بازی و … یک عدد تخم بلدرچین را بر روی آن شکسته و نوش جان کنید! لازم به ذکر است که هواوی در نسخه‌های خاصی نیز از رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره برده است.

اما بیایید تا از بخش توضیحات تئوری خارج شده و کمی به بنچمارک‌های این دو محصول نگاهی بی اندازیم:

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (6)

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (7)

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (8)

نظر کارشناسی داور:

خب هر دو محصول از پردازنده‌های قدرتمندی برخوردار هستند و هر کدام حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اگر بخواهیم اصلی‌ترین مشکل اسنپدراگون ۸۱۰ یعنی گرم شدن بیش از حد آن‌ها کنار بگذاریم، سونی در این حوزه نقص زیادی ندارد. در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط به بوت شدن این دو مدل را تماشا کنید:


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

سونی است و دوربینش … شاید اگر این کمپانی فقط بر روی تولید دوربین متمرکز می‌شد، الان شرایطی بهتر از این داشت. باید ببینم که آیا سونی می‌تواند ضعف‌های نیمه اول را در این دقایق باقی مانده بر طرف کرده و کمی هم به سوی میت ۸ حمله کند یا خیر. نمی‌دانم چرا ناگهان یاد آخرین بازی برزیل و آلمان افتادم … بگذریم!

سونی برای Z5 پریمیوم از یک دوربین قدرتمند ۲۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، لنز ۲۴ میلی‌متری واید و سنسور ۱/۲.۳ اینچی استفاده کرده است. این دوربین همراه با سیستم فوکوس چند نقطه‌ای هیبریدی و یک فلاش LED می‌تواند ضربه محکمی به هواوی وارد سازد؛ اما باید دید آیا در عمل نیز این‌گونه هست یا خیر!

نرم‌افزار به کار گرفته شده برای دوربین از افکت‌ها و قسمت‌های خوبی تشکیل شده است که عکس گرفتن با آن‌ را لذت بخش می‌کند؛ اما حقیقتا باید بگویم که هنگام کار با دوربین Z5 پریمیوم واقعا ضد حال خوردم! متاسفانه اصلا آن چیزی که فکر می‌کردم نبود. وجود نویز بسیار زیاد در محیط‌های تاریک و زمان ثبت عکس طولانی مهم‌ترین مشکلات این دوربین است.

در حوزه فیلم‌برداری، دوربین قدرتمند سونی می‌تواند با وضوح ۲۱۶۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند؛ بنابراین اگر با این وضوح فیلم گرفتید، حتما به دنبال یک تلویزیون ۴K نیز برای پخش آن باشید. البته به جز این کیفیت، فیلم‌برداری با وضوح فول اچ‌دی و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین با وضوح HD و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌تواند بر جذابیت‌های این دوربین در قسمت فیلم‌برداری بیافزاید.

اگر بخواهیم کمی هم درباره دوربین دوم Z5 پریمیوم صحبت کنیم، باید بگوییم که استفاده از یک دوربین ۵.۱ مگاپیکسلی با توان فیلم‌برداری فول اچ‌دی انتخاب این کمپانی شرقی است.

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (15)

اما به سراغ دوربین میت ۸ می‌رویم، هواوی از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، لنز ۲۷ میلی‌متری و سنسوری با سایز ۱/۲.۸ اینچی استفاده کرده است. این دوربین نیز با امکاناتی همچون فوکوس خودکار چند نقطه‌ای، فلاش دوگانه LED و قابلیت‌های چندگانه نرم‌افزاری نه تنها می‌تواند رقیب سختی برای سونی باشد، حتی شاید بتواند یک موقعیت خطرناک نیز روی دروازه این پرچم‌دار ژاپنی ایجاد کند.

نرم افزار به کار گرفته شده برای دوربین هواوی جذابیت‌های زیادی دارد. ضبط فیلم در حالت‌های Slow-Motion و Time Lapse به همراه انبوهی از افکت‌های تصویری و جذاب هیچ چیزی از سونی و پرچم‌دارش کم ندارد.

در مورد فیلم‌برداری نیز باید بگوییم که این دوربین می‌تواند در وضوح FHD با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. البته با وضوح HD فیلم‌برداری با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز امکان‌پذیر است و خبری از فیلم‌برداری ۴K در آن نیست که در این دوره و زمانه یک ضعف محسوب می‌شود و شاید به نوعی یک گل به خودی باشد!

دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی میت ۸ نیز برای خود قدرت مناسبی دارد. این دوربین با لنز ۲۶ میلی‌متری و دیافراگم f2.4 می‌تواند با وضوح فول اچ‌دی نیز فیلم‌برداری کند.

Huawei Mate 8 VS Sony Xperia Z5 Premium (1) Huawei Mate 8 VS Sony Xperia Z5 Premium (5) Huawei Mate 8 VS Sony Xperia Z5 Premium (2)Huawei Mate 8 VS Sony Xperia Z5 Premium (6) Huawei Mate 8 VS Sony Xperia Z5 Premium (3)Huawei Mate 8 VS Sony Xperia Z5 Premium (7)Huawei Mate 8 VS Sony Xperia Z5 Premium (4)Huawei Mate 8 VS Sony Xperia Z5 Premium (8)

نظر کارشناسی داور:

باید بپذیریم که محصولات سونی در قسمت دوربین و کیفیت تصاویر ثبت شده واقعا خوب عمل می‌کنند. اما در کنار این موضوع کمپانی‌های دیگر نیز در حال پیشرفت سریعی در این حوزه هستند. سونی اگر می‌خواهد برتری خودش را حفظ کند باید استراتژی‌اش را کمی تغییر دهد.


دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چندرسانه‌ای

به پخش چندرسانه‌ای می‌رسیم، جایی که هر دوگوشی حرف‌های جالبی برای گفتن دارند. سونی با یک نمایشگر ۵.۵ اینچی و البته وضوح فوق‌العاده ۴K می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پخش فیلم و بازی باشد. باید پذیرفت که بازی با اسمارت فونی که یک نمایشگر فوق‌العاده دارد و یا دیدن فیلم و سریال با این چنین صفحه نمایشی همراه با موتورهای خاص سونی و رنگ‌های گرم واقعا لذت بخش است. در کنار این ویژگی می‌توان به محل مناسب اسپیکرها و البته صدای فراگیر آن‌ها نیز اشاره داشت.

اما بگذارید تا رقیبش را نیز کمی به چالش بکشیم. میت ۸ اما بازهم در این بخش نمی‌خواهد کم بیاورد. وجود یک نمایشگر ۶ اینچی با وضوح فول اچ‌دی اصلا نمی‌تواند یک نقطه‌ضعف در برابر پرچم‌دار سونی محسوب شود. در واقع میت ۸ هم با وجود یک نمایشگر بزرگ، وضوح مناسب، اسپیکر قدرتمند و باتری مناسب در این حوزه هیچ چیز از رقیب با اصالتش کم ندارد!

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (1)

نظر کارشناسی داور:

خب، همان‌طور که دیدیم در این بخش هر دو محصول پا به پای هم حرکت کرده و نگذاشتند تا دیگری سبقت بگیرد. البته شرایط سونی در این بخش حداقل روی کاغذ کمی بهتر است.


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

به دقایق پایانی بازی نزدیک می‌شویم، سونی در قسمت باتری چند سالی است که محصولات قدری وارد بازار کرده است و معتقد است که اسمارت فون‌هایش در حوزه باتری از همه رقبا بهترند! اما خب، باید پذیرفت که همه چیز آن‌گونه که کمپانی‌ها ادعا می‌کنند، نیست.

Z5 پریمیوم با یک باتری ۳۴۳۰ میلی‌آمپری عرضه شده است. در واقع وقتی به وضوح و چگالی پیکسلی این مدل نگاه می‌کنم و بعد عدد روی باتری را می‌بینم، به فکر فرو می‌روم! اینکه سونی پیش خود چه فکری کرده است. بله همان‌طور که حدس می‌زدیم این پرچم‌دار سونی نیز با استفاده عادی همراه با وای‌فای یا دیتا و … می‌تواند یک روز در کنار شما باشد. البته سونی برای شارژ باتری نیز از فناوری Quick Charge 2.0 که اجازه می‌دهد ۶۰ درصد باتری در ۳۰ دقیقه شارژ شود، بهره برده است.

z5-per

محصولات سری میت همیشه به داشتن باتری‌های توانمند مشهور بوده‌اند و میت ۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته با این که این پرچم‌دار هواوی از یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپری برخوردار است، اما وجود یک نمایشگر ۶ اینچی با وضوح فول اچ‌دی، باعث می‌شود تا او نیز پس از یک روز کاری پرکار از شما طلب پریز برق کند! البته باید بگوییم که میت ۸ از فناوری شارژ سریع برخوردار است و این باتری می‌تواند با این فناوری در عرض ۳۰ دقیقه حدود ۴۰ درصد شارژ شود. ضمن آنکه رقم بیشتر از ۱۶ ساعت اینترنت گردی، خودش یک رکورد محسوب می‌شود!

mate-8

نظر کارشناسی داور:

نظر خاصی ندارم! هر دو مدل در سطح مناسبی قرار دارند اما بایستی میت ۸ را با لبخند پر رنگ‌تری نگریست!


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

به ده دقیقه پایانی رسیدیم و دو تیم بی‌صبرانه منتظر شنیدن سوت داور هستند. در این قسمت نگاهی به امکانات ویژه این دو محصول می‌اندازیم.

مهم‌ترین ویژگی Z5 پریمیوم، قابلیت ضد آب بودن آن و دریافت گواهینامه IP68 است. با این ویژگی Z5 پریمیوم می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب زنده بماند. البته کاربران عزیز توجه داشته باشید که این موضوع بدان معنی نیست که با گوشی خود حتما به شنا بروید!

وجود حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از شبکه ۳G و ۴G LTE، وای‌فای، فناوری NFC، پشتیبانی از OTG، بلوتوث نسخه ۴.۱، وجود اکثر سنسورهای مورد نیاز اعم از قطب نما، شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ و … نشان می‌دهد که عنوان پرچم‌دار برازنده این محصول شرقی است.

میت ۸ نیز در مقابل سونی Z5 پریمیوم آن‌چنان ضعیف نیست. در واقع به جز عدم بهره‌گیری از فناوری ضد آب، بقیه امکانات این دو محصول شبیه به هم است.

وجود حسگر اثر انگشت، وای فای، بلوتوث نسخه ۴.۲، فناوری NFC، پشتیبانی از OTG، وجود حسگرهای قطب نما، شتاب سنج، مجاورت، روشنایی و ژیروسکوپ گفته ما را تایید می‌کند.

Sony Xperia Z5 VS Huawei Mate 8 (16)

نظر کارشناسی داور:

در اینجا بد نیست به محل قرارگیری سنسورهای اثر انگشت نیز نگاهی داشته باشیم. این سنسور در محصول سونی در کناره‌های دستگاه بر روی کلید پاور قرار گرفته و از سرعت مناسبی برخوردار است اما برای استفاده از آن می‌بایست حتما کلید پاور را بفشارید، موردی که در میت ۸ شاهدش نیستیم! در واقع سنسور اثر انگشت موجود بر روی میت ۸ در بخش پشتی جا خوش کرده و همیشه و در هر زمان آماده به‌کار است. اما قابلیت ضد آب بودن پریمیوم یک برگ برنده برای آن محسوب می‌شود.


وقت اضافه: قیمت

تا بازی به اتمام نرسیده باید بگوییم که سونی Z5 پریمیوم قیمتی در حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داشته و در مقابل پرچم‌دار هواوی بهایی پایین‌تر یعنی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.

نظر کارشناسی داور:

هر دو محصول در یک رنج قیمتی نسبتا نزدیک هستند و خرید آن‌ها بستگی به شما و نیازتان دارد.

banner-charkhan-2


موقعیت‌های سونی روی دروازه هواوی:

  • ضد آب و گرد و غبار
  • وضوح بالای نمایشگر
  • ثبت فیلم با وضوح ۴K
  • صدای استریو
  • دوربین هم‌سطح با بدنه

موقعیت‌های هواوی روی دروازه سونی:

  • طراحی دل‌چسب و زیبا
  • بدنه تمام فلزی و یکپارچه
  • دوربین دوم قوی‌تر
  • وجود ۲ فلاش LED دو رنگ
  • باتری توانمند

[totalpoll id=”131194″]

130 در مورد “مقایسه سونی اکسپریا Z5 پریمیوم با هواوی میت ۸: اژدها علیه سامورایی!”

  1. Z5رو باید داشته باشی تا بدونی چه سگ جونیه و چقد خوبه چه از لحاظ کیفیت عکس و فیلم و… چه از لحاظ اجرای بازی‌های سنگین و قدرت گوشی، z5 خیالتو از همه بابت راحت میکنه، من z5دارم 3ساله دستمه بعد رفتم یه آنر 7 گرفتم ولی کهنه z5 شرف داره به این گوشی نو که گرفتم الان میخام x7رو رد کنم z5رو داشته باشم.

  2. پرچمدارای هر برندی خوبن و قوی ترین گوشی ها از اون کمپانی هستن. من گوشی های سونی رو بیشتر قبول دارم به خاطر طراحی محصولاتش و دوام و کیفیتش. اصراری هم ندارم که همه Z5 premium رو انتخاب کنن. هر کس که سونی رو قبول داشته باشه میخره.

  3. خیلی مسخرس که سونی رو با یه برند چرت بنام هوآوی ک هنوز عده ای اسمشو هم یادد نگرفتن(هوایی)مقایسه میکنن،باوا همش صوری و الکیه هوآوی هیچ قدرتی در برابر سونی نداره
    چی بگم دیگه،اگر درمورد ضعف های هوآوی بگم اندازه یه طومار میشه،درکل هوآوی گوشی ضعیفه در برابر سونی

  4. باسلام خدمت شما.
    واقعا بسیار جامع و کامل توضیح دادین البته بین کلامتون شاید یه کمی ب سمت هواوی بیشتر رفتین .
    منم موندم کدومو بگیرم میخواستم بپرسم بازی و برنامه کدومشون سریعتر داخل بازی میریه یاراحت بالا میاره بدون هیچگونه هنگی یا کندی یا خارج شدنشون در کل سرعت عمل کدومشون خیلی بالاس اصلا هنگ نکنن.
    ممنون میشم ج بدین اگه میشه ب ایمیلم بفرستین فقط تو این یه مورد مون دم

  5. سلام
    من طرفدار سونی از اولش بودم و هستم سونی تمام محصولاتش حاصل چندین دهه تجریه اس اما هوآوی چی شرکت چینی و تازه تأسیس که کارش کپی کردن از گوشی های دیگس هه شرکت هوآوی طراح نداره هه فقط دزدیدن طرح های گوشی های دگ رو میتونه انجام بده و گوشی تولید نه هه مونتاژ میکنه دگ من چیزی نمیگم قضاوت با خودتون

  6. سلام و درود
    از نظر من سونی خیلی بهتره خودم honor 4c دارم و کاملا آشنا هستم با هواوی (اپدیت شده به اندروید۶) خدایی اگه بخوام بگم رابط کاربری هواوی خیلی بده ی جوری که انگار با گوگل مچ نیست (اون افکت های که شبیه ابر هست کشیدن حداکثر بالا و پایین صفحه به وجود می‌آید و خیلی چیزای دیگه) و خیلی چیز هایش دیگر که سونی خیلی سر تر از mate8 می کنه من این حرفا رو میزنم با سند و مدرک (خیلی هم سرم میشه از گوشی? ) آقا واقعا اونایی که قبول دارند رای بدن یاعلی

  7. من خودم زد پنج پریریوم دارم عالیه فقط باطریش،متوسطه. ولی من که طرفدار سونی هستم باز هم بخوان بگیرم سونی میخرم

  8. شما تو مرور گر سرچ کن مظهر قدرت انروید مینویسه میت ۸ پس دیگ زور نزن خرابش کنی واس همه ثابت شدس ک میت ۸ بهتره

    1. سلام دوستان من ازاول یک مشتری ثابت واس سونی بودم وهستم هیچ تعصبی روی هیچکدوم گوشیها ندارم ولی بزارید واستون یه چیزی رو روشن کنم همگی شماها اپل رو میشناسید ودیدیدچرا قیمتش اونقد بالاس به خاطر اینکه برنده….
      خوب حالا نتیجه میگیریم یه گوشی که برند نباشه هیچ موقع نمیتونه توبازار رقابت جای یه گوشی برند رو پرکنه حرف شما درست ولی شما فکر پشتیبانی یا همون ساپورت نرم افزاری رو بکن خداییش الان این زد۵پریمیومی که دارم یکم باتریش ضعیفه ولی قدرت سخت افزاری بالایی داره درکنارش همیشه یه نرم افزار برای رفع ایرادات قبلیش ویابروزرسانی برنامه هاش داره ازهمه مهمتر شما فکر فروش گوشیتونم باشید امسال یا هرسالی بخواهید یه گوشی برند رو بفروشی کمتر ضرر پولی میکشید نسبت به یه گوشی غیربرند…
      حالا دیگه انتخاب با خودتون
      یا حق

  9. تو تمام بررسی هایی که انجام دادین به وضوح نظر خودتون رو دخیل کردین این کار اشتباهه.
    اگه مسابقه بین دوتا گوشیه اصلا شما نباید نظر شخصی رو وارد کنین چون به صورت مستقیم تاثیر میزاره تو رای کسی که میخواد نظر بده.
    نکته بعدی اگه میخواین کیفیت صفحه مشخص بشه چند تا تصویر از صفحه بزارین خصوصا تصویرایی که هم سفید و هم مشکی غالب باشه تا کنتراست معلوم بشه.یه تصویر از چهره تا مشخص بشه کدوم میتونن رنگ پوست رو بهتر نشون بدن.
    یا تو قسمت دوربین تصاویر بیشتر گرفته بشه تو شرایطای متفاوت.
    تو بخش چند رسانه ای یه فیلم رو روی هر دو گوشی پخش کنین یا کوتاه از هردو فیلمبرداری کنین یا یه عکس بگیرین تا مشخص بشه کدوم برتر هستن و کیفیت بهتری تو پخش فیلم دارن.از پخش صدا هم فیلم بگیرین تا مشخص بشه کدوم برتر هستن.
    از نرم افزارایی مث ۳dmark واسه تست گرافیک ازش استفاده کنین برنامه ای مث bonsai نمیتونه کامل قدرت رو نشون بده.پردازنده گرافیک میت ۸ به وضوح از زد ۵ ضعیف تره ولی تو این تست مشخص نیست.
    به نظر خود من تموم بررسی ها مشکل داره چون هم کامل نیس هم تو تموم بخش ها نظر شخصیه نویسنده دخیله.

  10. مسخره ترین پست خبری عمرم !!!!! توی این ۲۴ سال عمرم مزخرف تری از این ندیدم !!! هواوی بنجل چینی رو با سونی ژاپن یکی میکنین !!؟! بعدم میایم روز کاغذ نتایج شو دستکاری میکنین !؟ برین سایت های معتبر بعد چنین مقایسه های مسخره و بدرد نخوری رو بذارین !! از طرفی هم هر وقت اطلاع ندارین الکی به گوشی نگین رابط کاربریش مشابه اندروید خام !!! اول یک نکسوس گوگل و دست بگیرین بعد با سونی مقایسه اش کنید ببینید چقدر تفاوت داره !! اینم بگم نزدیک ترین رابط کاربری به اندروید خام گوشی های lg هستن نه سونی !!! . اینم بگم که چرا با Z5 مقایسه نکردین !؟ میدونم چرا چون قطعا اون تیکه زباله چینی رو با خاک یک سان میکرد !!! تنها عمق رنگ مشکی گوشی زد ۵ همانند super amoled !!!! .

  11. هواوی میت۸ خیلی بهتره من خودم قبلا z5 pداشتم گوشی خوبی بود اما خیلی باطریش زود خالی میشد خیلی خیلی داغ میکرد ضد آب بودنش هم نیم ساعت بیشتر نمیتونه تو آب باشه اما دوربینش حرف نداشت بنظر من میت۸ خیلی بهتره

  12. نمیدونم چرا دربارهی سونی تا میایم نظر بدیم اسمش میشه تعصب ولی بقیه میان درباره ی گوشی های دیگه نظر میدن عادیه یه جور میگن تعصب انگار داریم دروغ میگیم وقتی میگیم ضد ابه میگن تعصب و بزار کنار میگیم کیفیت صفحه ی ۴k داره تازه شرکت سونی داری قسمت واقعیت مجازی فعالیت میکنه که بشه ازش استفاده کرد میگن تعصب و بزار کنار میگیم سونی بلند گوی استریو داره میگن تعصب و بزار کنار میگیم سونیاز اندروید خام استفاده میکنه و بسیار روونه میگن تعصب و بزار کنار میگیم بابا رنگ کروم سونی تکه اصلا کجای دنیا همچین رنگ و گوشی لوکسی دیدین میگن تعصب و بزارید کنت اون موقع خودشونبخاطر اینکه میت ۸ پنج ثانیه زودتر برنامه ها رو لود میکنه و باز میکنه و بخاطر و باخاطر یک گیگ رم فضای خالی بیشتر که فقط روی کاغذ اسمش چهاره و یک گیگه هیچ وقت استفاده نمیشه اسم ما رو میزان متعصب اسم خوشون که از بازده ی سخت افزاری و نرم افزاری فک نکنم چیزی سرشون بشه فقط میدونن روی کاغذ میت هشت قویتره میزارن واقع بین

    1. گریه نکن پسرم باگی تر از Mate S نیست که توی بوت کلی لگ میزنه !!!! تازه هم همین زد ۵ تنها رنگ قاب پشتیش کیفیتش از کل گوشی های هواوی بیشتره . اینم به حضورت بگم ترول که روان ترین و بهینه ترین رابط کاربری اندروید متعلق به سونی هستش !

    1. من خودم طرفدار مارک سونی هستم
      ولی هواوی میت ۸ از نظر پردازنده قدرتمند ترین گوشی بود تا قبل ورود نوت ۷ به بازار… باتری گوشی عالی کار میکنه …
      دوربین عملکرد رضایت بخشی داره صفحه فول اچ دی عالیه خصوصا برای گیمرها و افرادی که زیاد از گوشی استفاده میکنند چرا؟استفاده باتری پایین تر و از طرفی کیفیت ۴k فقط جنبه تبلیغاتی داره …
      ولی در مورد برد این دوئل باید بگم : از جنبه گرافیک – پردازنده و سرعت ۱۰۰ درصد میت ۸ پیروز
      از نظر دوربین سونی مثل همیشه پیروز
      از نظر کیفیت ساخت و رابط کاربری میت پیروز
      و تنها جنبه مثبت سونی زد ۵ پرمیوم مقاومتش در برابر اب و گرد و غبار هستش…
      در کل پیروز این میدان : میت ۸ هستش
      اگه بدون تعصب نگاه کنید میبینید که درسته به عنوان دارنده هر دو گوشی نظر دادم خوش باشید

  13. داداش ترو جدت مقایسه نکن وقتی نمیتونی بی طرف باشی.
    من فقط خط اول رو خوندم و (یه سر و گردن) و همینکه سونی رو با رنگ مشکی که بدترین رنگ این مدل هسته کاملا همه چیزو روشن میکنه.
    سونی رو دوست دارم تعصب هم دارم ولی گوشی بهتر از سونی هم هست کسی منکرش نیست.

    1. مجتبی مسکینی

      فقط در رابطه با رنگ مشکی باید بگم که ما انتخابی برای رنگ نداشتیم! خود سونی این نسخه از Z5 پریمیوم رو برای شرکت در آی‌تی‌رسان کاپ در اختیار ما گذاشت و اینکه چرا این رنگ در این رقابت هست رو باید از خود سونی بپرسید

      1. یه معترض به نتایج

        آقای مسکینی گل و عزیز دل
        توی مسابقه میت۸ و زد۵ پریمیوم توی ۲۰ دقیقه ۴۰۰ رای به میت ۸ داده شد
        توی اون مسابقه زد۵پریمیوم برنده قطعی بود. اما متاسفانه دوستان طرفدار هواوی با تقلب سعی در اول کردن محصولات هواوی دارن.
        با احترام کامل به آی تی رسان اما این مسابقات شما اصلا نتایج درستی نداره و اکثر دوستان رای دهنده از این مسابقات دلزده شدن، چون توی نتایح طرفدارای هواوی دارن کاملا تقلب میکنن و مسخره کردن مسابقاتو. شایدم یکی از دوستان دوتا گوشی رو بعنوان فینالیست انتخاب کرده و توی فرم ثبت کرده و الان میخواد با تقلب همون دوتا گوشی رو به فینال برسونه تا به زور و با دزدی ۳۰ امتیاز بگیره. متاسفم واسه بعضیا که از واقعیت فرار میکنن

        1. مجتبی مسکینی

          سلام عزیز
          تمام مسابقات با نهایت دقت چک شدن و تنها مسابقه‌ای که مشکل داشت بین S7 اج سامسونگ و میت ۸ هواوی بود که تونستیم اون شخص رو پیدا کنیم و رای‌هایی که به ناحق داده بود رو باطل کنیم سایر مسابقات مشکلی نداشتند و تقلب خاصی صورت نگرفته
          اینکه به یک‌باره تعداد رای‌های یک گوشی زیاد شده احتمالا به خاطر کش سیستم بوده و شما نتونستید کامل ببینید چون حالت منطقیش هم هیچکس نمیتونه تو این تایم کوتاه انقدر رای بده چیزی که شما می‌گین یعنی تقریبا در هر ۳ ثانیه یه رای به میت داده شده که چنین چیزی اصلا منطقی نیست و تنها دلیلش اینه که به‌خاطر تعداد رای‌های بالا و کش سیستم لحظاتی در نمایش رای مشکل داشته و بعد درست شده و تقلبی صورت نگرفته
          شاد باشید

  14. داداش ترو جدت مقایسه نکن وقتی نمیتونی بی طرف باشی.
    من فقط خط اول رو خوندم و (یه سر و گردن) و همینکه سونی رو با رنگ مشکی که بدترین رنگ این مدل هسته کاملا همه چیزو روشن میکنه.
    سونی رو دوست دارم تعصب هم دارم ولی گوشی بهتر از سونی هم هست کسی منکرش نیست.

  15. هواوی در چند سال اخیر پیشرفت خیلی خوبی داشته برعکس سونی. من خودم طرفدار دوربین سونی بودم ولی در کل ناامید کننده داره پیش میره.

  16. اگه هواوی بخوای بگیری باید قید اپدیت به نسخه های جدید اندروید رو بزنی چون حتی تو پرچمداراش هم پشتیبانیش خیلی ضعیفه
    اما سونی پشتیبانیش خیلی خوبه و زد۵ پریمیوم راحت تا ۲یا ۳ سال دیگه هم نسخه های جدید اندروید براش میاد

    1. فرهاد جان شما دیگه چرا هواوی اندروید رو خیلی خوب میده مثلا میت۷ از اندروید۴.۴ اومد۶ یا آنر۴سی از۴.۴ اومد۵ هم اکنون ۶ هم موجوده براش

  17. خخخ میبینم ک علاوه بر تعصبی های سونی تعصبی های دیگرربرند ها نیز اومدن دست در دست هم دادن تا میت ببازه اقا واقعا چرا همه دنیا میدونن میت هشت تو زمینه باتری و مدیریت رم بهترینه واقعا این گوشیو دست بگیرید بعد رای بدید تعصب رو بذارید کنار به شواهد نگاه کنید میت هشت خیلی سرتره لطفا بذارید حق به حق دار برسه

  18. سلام. اول از همه یه خسته نباشید جانانه، به بروبچه های آی تی رسان میگم که این چند روز رو بکوب کار کار کردند تا من کاربر، مقایسه های زیبا و کارآمد رو روی مبل لم بدم و بخونم و لذت ببرم! مرسی. فقط یه نکته رو میخواستم در مورد این مقایسه بگم و اون اینکه نویسنده عزیز شاید از ترس روبرو نشدن با انتقاهای متعصبین سونی نه لزوما همه ی این ۹ بخش رو، اما اکثر بخش ها رو مثل فیلم های پایان باز اصغر فرهادی گذاشته!!! منظور من این نیست که چرا از سونی بیشتر تعریف شده یا از هواوی. مفهوم سخنم اینه که حق مطلب ادا نشده، در صورتی که برتری اون بخش کاملا معلومه اما با بی تفاوتی خواسته خیلی جنجال نشه و به مساوات تموم شه. صد البته که بنده و خیلی از کاربرا درک بالایی داریم و رای درست رو دادیم اما…
    به هر حال سایت فوق العاده ایه و دست مریزاد.

  19. به نظرم کمی جانب دارانه بود متن مقایسه و به سمت هواوی غش کرده بود.شایدم اشتباه میکنماگر با دوربین سری z سونی کار کرده باشید مطمینٱ کیفیت برتر عکساشو در برابر هواوی تٱیید میکنید.صفحه نمایش که موتور براویا و…جای عرض اندامی برای هواوی نمیراره.رابط کاربری که سلیقه ایه اما فکر نمیکنم کسی منکر سبکی و روانی رابط کاربری سونی باشه.باطری z5 با استامینا و الترا استامینا راحت تا ۲ روز جواب میده
    گوشی هواوی هم غولیه بذا خودش..اما به نظر من z5 برنده بازیه

    1. دوست عزیز گفتی باتری خندم گرفت اقا میت هشت جزو ده گوشی برتره از نظر عمر باتری درحالی ک تو اون لیست فقط یه تبلت دیدع میشه از سونی و هیچ خبری از زد۵پرمیوم نیست

  20. فقط دوربین و صفحه نمایش سونی میرزه به کل گوشی های هواوی عمرا از نظر کیفیت میت ۸ به گرت پای سونی برسه

    1. دوست عزیز کیفیت صفحه و دوربین بهتر درست اما چ فایده باتری ک تموم بشه همه اینا از بین میرن میت هشت باتریش با مصرف سنگین ۱۰ساعت دووم اورده این عالی نیست؟ مدیریت رمش به قدری خوبه ک از سه گیگ رم ۲.۱۴گیگ خالیه درحالی ک گوشی هایی مثه اس۷ از چهارگیگ ۱.۶ خالیه

  21. هواوی از لحاظ طراحی بدنه فوق العاده زیبا کار کرده.گرچه سونی از لحاظ ضد اب بودن وکیفیت صفحه نمایش از هواوی پیشی میگیرد.ولی یه خورده سنگینهبه خاطر سیستم خنک کننده ای که بکاربرده.البته باید این هم مد نظر اورد که طراحی ساده و شیکی دارد.ولی با این همه اوصاف به پای زیبایی هواوی نمیرسد.سونی یه خورده خودش رو گم کرده و به نظر کاربران اهمیت نمیده.

  22. آخه کجای طراحی هواوی از زد ۵ پریمیوم بهتره؟! این نظر شخصی و سلیقه ی نویسنده است.
    از نظر من زد ۵ پرمیوم طراحیش عالیه و دلیلی نداره شرکتی که زبان طراحی خاص خودش رو داره و شیک و بب نقصه بیاد انقلابی توی طراحی به پا کنه… الان همه از طراحی اس ۶ و اس ۷ تعریف و تمجید میکنن. چرا؟ چون سامسونگ تا چند سال پیش گوشی هایی مثل اس ۵ و اس۴ و… میداد بیرون که طراحیش حرفی بری گفتن نداشت حالا اومده از شیشه و فلز و طراحی زد آب استفاده کرده همه میگن عجب طراحی داره!!! سامسونگ طراحیش منقلب شد ولی چون خودشم گوشی ای مثل اس۵ رو میدید خنده اش میگرفت ولی سونی که از قبل طراحی بی نظیری داشت چرا باید به فکر تغییرش باشه؟!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH