تلویزیون فوق پیشرفته ال‌جی G6 وارد ایران می‌شود

عصر دیروز و در سمیناری خبری که در شرکت گلدایران برگزار گردید، جدیدترین تلویزیون OLED ال‌جی با نام G6 معرفی شد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا نظری، مدیر بازاریابی صوتی و تصویری گلدیران گفت: تلویزیون G6 هنوز در مرحله معرفی است و به فروش قطعی نرسیده است. درباره تکنولوژی OLED پیش از این زیاد صحبت کرده‌ایم اجازه دهید در ابتدا نگاهی به تاریخچه محصولات صوتی و تصویری ال‌جی بیندازیم.

شرکت گلدستار در سال ۱۹۵۸ شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه و سفید خود را به بازار ارایه داد. در سال ۱۹۹۵ نام آن به ال‌جی الکترونیکس تغییر یافت و در سال ۱۹۹۸ اولین نمایشگر ۶۰ اینچ پلاسما را به بازار داده و در سال ۲۰۱۲ نخستین تلویزیون ۸۴ اینچ ۴K را به بازار ارایه کرد.

lg goldiran 2

در چند دهه گذشته تی‌وی‌ها دارای تغییرات بسیاری شده‌اند. تلویزیون‌های CRT جای خود را به مدل‌های پلاسما دادند که در کنار مزایا، برخی معایب چون کنتراست تصویر یا پخش شدن رنگ وجود داشت. ال‌جی اولین شرکتی بود که نور پس زمینه را حذف کرد و همین باعث شد که این مدل‌ها بسیار متفاوت شوند. این اتفاق در صنعت نمایشگرها خیلی بزرگ بود.

هر دیود که در صفحه تی‌وی است، خودش سوای باقی پیکسل‌هایش توانایی تغییر رنگ دارد که همین مورد به ارتقای تصویر کمک شایانی می‌کند. در کنار محصولی که ما در بازار داریم، کیفیت سایر محصولات هم بالا رفته است اما هیچ دستگاه قابل مقایسه با کیفیت OLED نیست.

در تی‌وی G6 چند بحث جدید وجود دارد. پایه تلویزیون یک ساندبار است و وقتی بر روی دیوار تعبیه می‌شود، ۹۰ درجه می‌چرخد و ظاهر آن را دلپذیر می‌کند. قدرت این ساندبار در مدل ۶۵ اینچ، ۶۰ وات قدرت صداست که سیستم صوتی آن توسط هارمان کاردون بهینه شده است و همان طو که می‌دانید، یک برند آمریکایی و پیشرو در این صنعت است.

درباره تی‌وی‌های OLED خیلی صحبت کرده بودیم، قبلا ما این مدل‌ها را از نظر ضخامت با موبایل مقایسه می‌کردیم اما الان با ضخامت ۲.۵۷ میلی‌متر که تقریبا ۰.۱ اینچ می‌شود، حتی با موبایل هم قابل مقایسه نیست. در واقع الان اگر ۴ کارت ویزیت را بر روی یکدیگر قرار دهیم، از این تی‌وی هم ضخیم‌تر می‌شود!

lg goldiran 1

در سال ۲۰۱۶ یکی از تغییراتی که در زمینه نمایشگرها اتفاق افتاد، در بخش HDR بود که باعث نشان دادن بسیار عالی جزئیات می‌شود. همین فناوری در فیلم‌برداری قرار گرفته و یک ویژگی این دستگاه را خیلی خاص کرده، استفاده از دو فرمت دالبی و OLED HDR در آن است. G6 تنها تلویزیونی بوده که از هر دو کدک استفاده می‌کند و برای همین هر کانتنت HDR را شما می‌توانید بر رویش پخش کنید.

ما یک وضوح تصویر داریم که امروزه برای اکثر تلویزیون‌ها ۸ مگاپیکسل است. اما بحث‌های دیگری در رابطه با کنتراست و پوشش طیف رنگی نیز وجود دارد. در تی‌وی OLED ما کنتراست بی‌نهایت داریم. با توجه به آنکه پنل کریستال مایع از این تی‌وی حذف شده است، سرعت تصویر ۱۰۰۰ برابر مدل‌های موجود در بازار خواهد بود. تمام این ویژگی‌ها کیفیت OLED را بی‌رقیب کرده است.

وقتی تلویزیون‌ها خیلی باریک می‌شوند، محدودیت‌هایی برای قرار دادن بلندگو به‌وجود می‌آید. این تی‌وی جز محدود مدل‌هایی است که با توجه به ساندباری که زیرش تعبیه شده است، شما تصویر باکیفیت را در کنار صدای عالی خواهید دید و شنید!

پس از نظری، نوبت به محمد همتی، مدیر بازاریابی بخش صوتی و تصویری ال‌جی رسید تا صحبت‌هایی را درباره این محصول جدید ارایه کند، وی گفت: با اینکه صدا و سیما در ایران هنوز فناوری DVBT2 را ندارد، اما برنامه ریزی‌‌های لازم برای آن را انجام شده است، ال‌جی از دو سال پیش پلن استفاده از آن را انجام داده و طبیعتا اگر ۳ سال دیگر صدا و سیما تصمیم بگیرد سیگنال خودش را عوض کند، ما آن را پشتیبانی می‌کنیم. اما رقبا اگر این تغییر سیگنالینگ انجام شود، دچار ضعف خواهند شد. در واقع ما این ماژول را در تمام رنج محصولات خودمان قرار داده‌ایم.

lg goldiran 3

رنجی از محصولات به نام AV Receiver در بخش صوتی ال‌جی ایجاد شد. محصولی به نام ARX 8 تولید شده که قادر است تا ۳ دیوایس را پشتیبانی کند.

پس از آن نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید که در ادامه چکیده‌ای از آن را مطالعه می‌کنید.

تعداد بسیار کمی برای تلویزیون G6 سفارش گذاری شده و برنامه‌ای برای پیش فروش آن نداریم. این مدل در سری اول با بهای حدودی ۳۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد و اگر بتوانیم پس از ورود آن را به تولید انبوه برسانیم، قیمتش به‌طور حتم کاهش خواهد یافت.

در کشور ما در چند سال اخیر VOD خیلی پا گرفته است و ما بر روی نرم افزاری کار کرده‌ایم که در آینده نزدیک خبرهای خوبی در ارتباط با این قضیه خواهیم داشت. در کشور ما نرم‌افزارها دارای محدودیت‌هایی هستند اما به لحاظ بومی سازی بر روی آن‌ها کار می‌کنیم.

lg goldiran 4

ما در زمینه OLED تقریبا رقیبی نداریم و تنها برندی هستیم که در دنیا از این فناوری استفاده می‌کنیم.

در ارتباط با بحث DVBT2، مشکلی که ایجاد می‌شود این است که کانال‌های جدید که از این سیگنال پخش می‌شوند نیاز به گیرنده دیجیتال دارند و تی‌وی‌های قدیمی‌تر نیاز برای دسترسی به این کانال‌ها، به آن احتیاج پیدا می‌کنند. حتی سایر رقبا هم چنین نیازی پیدا خواهند کرد. حال ال‌جی چنین موردی را زودتر پیش بینی کرده و تمام تلویزیون‌های این برند به DVBT2 مجهز خواهد بود.

ما تمرکز بیشتری تا سال ۲۰۱۸ بر روی تلوزیون‌های OLED خواهیم داشت. قیمت تلوزیون‌های OLED در حال حاضر بالاست اما در آینده نزدیک بهای آن‌ها مثل مدل‌های معمولی خواهد شد و اکثر مردم به خرید این دستگاه‌ها سوق پیدا می‌کنند.

در ادامه تصاویری از تلویزیون جدید G6 را مشاهده می‌کنید.

lg goldiran 5 lg goldiran 6 lg goldiran 7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH