پوکمون گو از مرز ۱۰۰ میلیون نصب عبور کرد!

اگر فکر می‌کنید که رشد پوکمون گو کند شده، سخت در اشتباهید. رشد پوکمون گو نه تنها کند نشده، بلکه نشانه‌ کندشدن را نیز ندارد. تعداد نصب‌های این بازی پرطرفدار از ۱۰۰ میلیون عبور کرده و درآمد آن نیز به ۱۰ میلیون دلار در روز می‌رسد. این اتفاق در کمتر از یک ماه از رونمایی پوکمون گو افتاده است.

نکته جالب در مورد درآمد این بازی این است که به صنعت بازی موبایلی کمک کرده و این بدین معناست که درآمد آن بر دیگر بازی‌ها تاثیری نداشته است. بعلاوه، نقشه‌ای کلی به دیگر سازندگان بازی برای کسب درآمد نشان داده است. درآمد دیگر بازی‌ها پس از معرفی پوکمون گو کاهش پیدا کرده ولی پس از چند روز به جای خود بازگشته است. حتی در ژاپن که پوکمون به بخشی از فرهنگ عامه تبدیل گشته، درآمد بازی‌های دیگر تنها ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. بعلاوه، تاثیر زیادی بر درآمد بازی‌های پرطرفدار مانند Mobile Strike، کلش آف کلنز و کندی کراش مشاهد نمی‌شود.

پوکمون گو موفق شده تا علاوه بر وادارکردن کاربران به گذراندن وقت بیشتر در بازی، دو اثر دیگر نیز داشته باشد. اولین اثر، آشنا و فراگیرکردن مفهوم واقعیت افزوده برای شمار بسیاری از کاربران است. همچنین این بازی به شرکت‌ها، اهمیت واقعیت افزوده و مدل پرداخت درون‌برنامه‌ای را نشان می‌دهد.

این اثرها به توسعه‌دهندگان فرصت‌های بسیاری را نشان می‌دهد. البته این بدین معنا نیست که توسعه‌دهندگان باید به توسعه بازی‌های مشابه یا کپی‌برداری بپردازند. در عوض، آنها می‌توانند با افزودن یک اکتنشن واقعیت افزوده به اپلیکیشن فعلی خود از مزایای آن بهره ببرند. به عنوان مثال، فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند با پنهان‌کردن گنج‌های مجازی کاربران را وادار به گشت و گذار بیشتر در فروشگاه‌های‌شان کنند. مثال دیگر این است که توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند تعدادی آیتم با پرداخت درون‌برنامه‌ای در مکان‌های تجاری مانند فروشگاه‌های محلی داشته باشند و در مقابل افزایش بازدید، از صاحبان شرکت‌ها درآمد داشته باشند.

اجرای ماژول‌های واقعیت افزوده چندان دشوار نیست. به عبارت دیگر، هزینه مانعی بر سر استفاده از واقعیت افزوده نیست، اما سود آن بسیار زیاد است. معرفی پوکمون گو نقطه عطفی برای واقعیت افزوده بوده و موفقیت آن به موفقیت دیگر اپلیکیشن‌ها و بازیها صدمه نزده است. در عوض، فرصت‌های بسیاری برای افزایش درآمد اکوسیستم اپلیکیشن خلق کرده است.

Pokémon-GO-user-spend

Updated-2

Inforgraphic-pokemon-go-COM-w782

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH