گوگل و آغاز تست تحویل کالا با پهپادها

چند سالی است که دو شرکت آمازون و گوگل به دنبال توسعه دِرون‌هایی هستند که قابلیت تحویل کالا و بسته‌های پستی را داشته باشند، اما به دلیل این که اداره هوانوردی فدرال اجازه تست پهپادهای بدون سرنشین در خاک آمریکا را به آن‌ها نمی‌دهد،‌ تا به حال موفق به آزمایش آن نشده‌اند. طبق قانون پهپادهایی بدون خلبان و یا دور از مسیر دید او که از راه دور هدایت می‌شوند اجازه ندارند در داخل آمریکا پرواز کنند، اما به نظر می‌رسد که گوگل مجوز پرواز آزمایشی پهپادهای خود با قابلیت حمل و تحویل بار را دریافت کرده است.

محدودیت‌های سازمان هوانوردی فدرال عمده‌ترین دلیل شرکت‌های آمریکایی برای آزمایش سرویس تحویل مستقل کالا توسط درون‌‌ها در خارج از خاک آمریکا بوده است. اما حالا کاخ سفید در حال کار بر روی پیشرفت صنعت درون‌هاست و همین عامل به گوگل امکان داده تا درون‌هایش را در آمریکا تست کند. این تست‌ها در یکی از ۶ سایت تایید شده توسط سازمان هوانوردی آمریکا انجام خواهد شد.

طبق اعلام کاخ سفید در کنفرانسی خبری، اطلاعات بدست آمده از این آزمایش‌ها با دولت به اشتراک گذاشته خواهد شد تا تنظیم کنندگان قوانین بتوانند به اهمیت امنیت و فاکتورهای انسانی درباره تحویل خودکار کالا توسط پهپادهای بدون سرنشین پاسخ دهند.

گوگل به عنوان یکی از طرفین این توافق متعهد به توسعه یک سیستم مدیریت فضای پرواز با واسط باز برای اجرای پروازهای کم ارتفاع با هزینه کم است. تمامی این درون‌ها در ارتفاعی کمتر از ۴۰۰ پا پرواز می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH