مقایسه سامسونگ گلکسی S7 Edge با شیائومی Mi 5: مبارزان شرقی!

به سومین بازی از سری حذفی مسابقات آی‌تی‌رسان کاپ خوش‌ آمدید. راه‌یافتگان به این مرحله همه از قدرتمندترین گوشی‌های بازار هستند و همین موضوع، ادامه این مسابقه را حتی جذاب‌تر از گذشته می‌کند. بازی امروز میان نمایندگان شایسته گروه B و D یعنی گلکسی S7 Edge و شیائومی Mi 5 برگزار می‌شود. جالب است بدانید نماینده کمپانی سامسونگ با ۳ برد و نماینده شرکت شیائومی با ۱ برد در کارنامه کاری‌شان در این رقابت شرکت می‌کنند. همراه ما باشید تا ببینیم کدام‌یک می‌تواند راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.


۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر
سوت آغاز مسابقه زده شد. هر دو بازیکن با تجربه‌ای که در بازی‌های پیشین بدست آورده‌اند، می‌دانند در در این ده دقیقه ابتدایی می‌بایست زیبایی ظاهری و طراحی‌شان را به رخ تماشاچیان بکشند. پس در کنار هم قرار می‌گیرند تا ما بخش‌های مختلف در ساخت و طراحی‌ را یک به یک مقایسه کنیم.

s7-edge-vs-mi5-7

سمت راست گلکسی S7 Edge قرار گرفته است و ابتدا بخش جلویی خودش را به نمایش می‌گذارد. قسمتی که سامسونگ، این کمپانی با استعداد، تمام ظرافت و خلاقیتش را به کار گرفته است. صفحه نمایشی با دو لبه خم شده که تا میانه چپ و راست دستگاه ادامه پیدا کرده است، چنان در دل دستگاه جای گرفته که با اولین نگاه، کاربر را شیفته خود می‌کند.

تقریبا هنگامی که از نمای روبه‌رو به گوشی نگاه می‌کنید، هیچ مرزی را بین صفحه نمایش و قاب دستگاه مشاهده نمی‌کنید. از صفحه نمایش که بگذریم به اجزای موجود بر روی قسمت جلویی گوشی می‌رسیم. از بالا شاهد دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، سنسورها و نام برند سامسونگ هستیم. با پایین آمدن درست بعد از نمایشگر، شاهد دکمه سخت افزاری هستیم که مقدار کمی از قاب بیرون آمده است. این دکمه سخت افزاری Home بوده و در بین دو دکمه لمسی Back و مدیریت برنامه قرار گرفته شده است. البته باید ذکر کنم این دکمه Home نقش حسگر اثر انگشت را نیز دارد. دکمه‌های لمسی Back و مدیریت برنامه به طور معمول دیده نمی‌شوند ولی با لمس کردن‌ یکی از آن‌ها، با نور پس زمینه روشنی نمایان می‌شوند. همچنین قسمت جلویی این گوشی از بالا تا پایین از شیشه مستحکمی تشکیل شده است که حس خوبی هم هنگام در دست گرفتن به کاربر القا می‌کند.

کنار S7 Edge نماینده کمپانی شیائومی قرار دارد. در نگاه اول متوجه کم حاشیه بودن صفحه نمایش این دستگاه مخصوصا در رنگ سفید می‌شوید. در بخش جلویی این گوشی می‌توان شباهت‌های زیادش به S7 Edge را فهمید. در قسمت بالایی گوشی شاهد دوربین سلفی، اسپیکر، حسگرها و لوگو Mi هستیم. از صفحه نمایش که بگذریم به همان دکمه سخت افزاری Home می‌رسیم که با یک نوار فلزی نازک بین دو دکمه لمسی Back و مدیریت برنامه قرار گرفته است. بخش روبه‌رویی این دستگاه را از بالا تا پایین شیشه پوشانده است.s7-edge-vs-mi5-1

به لبه‌های کناری این دو گوشی می‌رسیم. جایی که معمولا محل قرارگیری دکمه‌ها هستند. همه دکمه‌های موجود در شیائومی Mi 5 بر روی لبه سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که سامسونگ تنها از کلید پاور بر روی بخش راستی دستگاه استفاده کرده و کلید کنترل صدا را به لبه سمت چپ آن انتقال داده است اما سمت چپ بدنه نماینده شیائومی تنها از محفظه قرار گیری سیم‌کارت تشکیل شده است. پورت USB، ورودی هدفون و اسپیکر بخش‌هایی هستند که در لبه پایینی نماینده سامسونگ دیده می‌شوند. در مقابل بر روی Mi 5 هم، در لبه پایینی شاهد پورت USB، اسپیکر و میکروفون هستیم و خبری از قرارگیری ورودی هدفون در این بخش از دستگاه نیست. در لبه بالایی Mi 5، می‌توان جک ۳.۵ میلی‌متری را دید که در کنار سنسور مادون قرمز قرار گرفته است. همین قسمت بر روی S7 Edge را میکروفون دوم، محفظه قرارگیری سیم‌کارت و کارت حافظه پر کرده است.

s7-edge-vs-mi5-3
طراحی لبه‌های کناری در هر دو دستگاه بی نهایت زیباست. یک فریم فلزی، دور تا دور این دو دستگاه را پوشانده که با قرارگیری دکمه‌های فلزی و با کیفیت روی آن‌ها، ترکیب چشم نوازی ایجاد شده است. همچنین مرز بین صفحه نمایش با لبه کناری Mi 5 را یک خط نازک فلزی روشن پوشانده که نمایی زیبا به بخش جلویی دستگاه می‌دهد.

به قسمت پشتی این دو گوشی می‌رسیم. ابتدا سراغ شیائومی می‌رویم. لنز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، فلاش دو رنگ و همچنین لوگو این کمپانی چینی، تنها چیزهایی هستند که بر روی قاب پشتی Mi 5 مشاهده می‌گردند. طراحی قاب پشت Mi 5 از ظرافت خاصی برخوردار است. دو لبه کناری از یک انحنا خاص برای جای‌گیری راحت‌تر در دست تشکیل شده که نمایی زیبا نیز به این بخش از دستگاه بخشیده است. در مقابل بر روی قاب پشت S7 Edge شاهد لنز دوربین بیرون زده، فلاش LED، نام برند سامسونگ و سنسورهای سلامتی هستیم. طراحی شیشه‌ای بدنه‌ پشت گلکسی مانند نماینده شیائومی از یک انحنا در دو لبه کناری دستگاه تشکیل شده است که البته میزان این انحنا کم‌تر از Mi 5 است.

لبه‌های انحنادار موجود در قاب پشتی هر دو گوشی، قرار گیری‌شان را در دست آسان‌تر می‌کند.
لنز دوربین S7 Edge از قاب دستگاه بیرون زده است و این موضوع امکان آسیب رسیدن به لنز را افزایش می‌دهد.
طراحی در Mi 5 به نسبت S7 Edge ظریف‌تر صورت گرفته است.


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: ابعاد و کیفیت ساخت
بعد از ۱۰ دقیقه رقابت جنجالی این دو بازیکن در زمینه طراحی، نوبت به مقایسه ابعاد و کیفیت ساخت این دو گوشی می‌رسد.

s7-edge-vs-mi5-2 نماینده سامسونگ با ۵.۵ اینچ صفحه نمایش ابعادی معادل ۱۵۰.۹ میلی‌متر طول، ۷۲.۶ میلی‌متر عرض و ۷.۷ میلی‌متر ضخامت را داراست. در مقابل، Mi 5 با صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی ابعادی برابر با ۱۴۴.۶ در ۶۹.۲ در ۷.۳ میلی‌متر دارد. همچنین این نسل از گلکسی با وزن ۱۵۷ گرم سنگین‌تر از نماینده شیائومی با وزنی معادل ۱۲۹ گرم است. جنس بدنه استفاده شده در هر دو دستگاه از شیشه بوده و تنها در فریم‌های دوری از فلز استفاده شده است. جنس فلز موجود در هر دو گوشی از کیفیت بالایی برخوردار بوده اما در Mi 5 با دلیل کم کردن ضخامت و وزن از شیشه‌ای نازک‌تر به نسبت گلکسی استفاده شده است و همین موضوع باعث می‌گردد تا با هر بار در دست گرفتن آن احساس بیش از حد ظریف بودن بدنه و نداشتن استحکام کافی به شما القا گردد.

با وجود استفاده از شیشه در بدنه هر دو گوشی، بدنه Mi 5 در برابر جذب اثر انگشت به نسبت کهکشانی سامسونگ مقاوم‌تر است. طراحی ظریف‌تر با بدنه‌ای نازک‌تر در Mi 5 کمی قرارگیری آن را در دست سخت‌تر کرده و احساس سر خوردن از دست توسط این گوشی حس می‌گردد. البته گوریلا گلس ۴ مسولیت حفاظت این دو دستگاه را در بخش‌های شیشه‌ای بر عهده دارد، بنابراین خیال‌تان در برابر آسیب رسیدن به گوشی توسط خط و خش راحت باشد. با وجود صفحه نمایش ۵.۵ اینچی در گلکسی، کار کردن با این گوشی توسط یک دست تقریبا امکان پذیر بوده و مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. با در دست گرفتن گلکسی هم کمی حس سر خوردن از دست وجود دارد (با توجه به لبه‌های خمیده)، البته میزانش به اندازه Mi 5 نیست.

کیفیت ساخت محصول سامسونگ بهتر از Mi 5 بوده و این موضوع با در دست گرفتن‌‌ هر دو، کاملا مشخص می‌گردد.
ظرافت Mi 5 آن‌ هم با بدنه شیشه‌ای، به حدی است که کمی احساس شکننده بودن را به کاربر القا می‌کند.
جاگذاری اثر انگشت بر روی بدنه توسط S7 Edge بیشتر از Mi 5 صورت می‌گیرد.


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: صفحه نمایش
تا اینجای مسابقه هر دو بازیکن شانه به شانه با تمام قدرت آمدند و برای پیروزی، تمام سعی و تلاش‌شان را به کار بردند. در این بخش به صفحه نمایش می‌رسیم. جایی که مرز بین ما و گوشی موبایل است.

s7-edge-vs-mi5-17سامسونگ بر روی این نسل از گلکسی از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با پنل Super AMOLED استفاده کرده است. این نمایشگر توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ را با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد که باتوجه به این مقدار رزولوشن، ۵۳۴ پیکسل در هر اینچ از این گوشی به نمایش گذاشته می‌شود. میزان روشنایی این صفحه نمایش می‌تواند تا حداکثر به ۶۱۰ نیت برسد. همچنین این میزان برای حداقل روشنایی، ۱.۸ نیت است که عددی مناسب مخصوصا برای استفاده از گوشی در هنگام شب محسوب می‌گردد. در بخش نرم افزاری صفحه نمایش، تنظیمات مختلفی برای شخصی سازی‌های رنگ وجود دارد. البته نزدیک‌ترین حالت ممکن رنگ‌ها به واقعیت در مود Basic display قرار می‌گیرد و سایر مودها رنگ‌ها را کمی از واقعیت دور می‌کنند.

در مقابل کمپانی خلاق شیائومی، بر روی این تلفن همراه از صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی با پنل IPS LCD استفاده کرده است. این نمایشگر قادر است تا ۱۶ میلیون رنگ را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ به نمایش بگذارد، بنابراین در هر اینچ آن شاهد ۴۲۸ پیکسل هستیم. روشنایی صفحه نمایش در حداکثر میزان خودش می‌تواند تا ۶۲۸ نیت بالا و در حداقل حالت خودش به ۰.۷ نیت پایین برود که عملکردی عالی به حساب می‌آید. در قسمت نرم‌افزاری صفحه نمایش تنظیماتی برای شخصی سازی رنگ‌‌ها نیز موجود است.

قابلیت خاصی در قسمت صفحه نمایش سامسونگ با نام Always On وجود دارد که در زمان استندبای بودن شما را از اعلانات و زمان، بدون خاموش شدن صفحه نمایش باخبر می‌کند. شما می‌توانید زمانی که از ویژگی Always On استفاده می‌کنید، اجزای صفحه را به زمان، تقویم و یا یک تصویر پیش زمینه تقسیم کنید. علاوه بر این‌ها، در قسمت نمایاشگر خمیده سامسونگ میان‌برهایی برای دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی قرار دارد که باعث سرعت بخشیدن به کاربری شما از گوشی می‌گردد. رنگ‌ها در هر دو گوشی به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند. روشنایی صفحه نمایش در هر دو دستگاه واقعا بالاست. توانایی نماینده سامسونگ در نمایش رنگ مشکی در این نسل از Super AMOLED واقعا مثال زدنی است. تغییر رنگ با عوض کردن زاویه دید در Mi 5 خوب عمل نمی‌کند و تقریبا همه رنگ‌ها تغییر می‌کنند. این در حالی است که گلکسی عملکرد بسیار خوبی را با تغییر زاویه دید ارایه می‌دهد.

در تصاویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای از صفحه نمایش این دو گوشی در کنار هم داشته باشید. تصویر سمت راست مربوط به نماینده سامسونگ و تصویر سمت چپ مربوط به نماینده کمپانی شیائومی است.

s7-edge-vs-mi5-20 s7-edge-vs-mi5-21 s7-edge-vs-mi5-22 (2)همچنین می‌توانید در تصویر زیر عملکرد این دو دستگاه را در زیر نور آفتاب مشاهده کنید.

s7-edge-vs-mi5-18
رنگ‌ها بر روی S7 Edge صحیح‌تر نمایش داده می‌شوند.
ویژگی نمایشگر Always On سامسونگ، اگرچه شارژدهی دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما می‌تواند کاربردی باشد.
نسبت صفحه نمایش به بدنه در S7 Edge چیزی معادل ۷۶.۱ درصد و در محصول شیائومی ۷۳.۱ درصد است.


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: نرم‌افزار

در این بخش هریک از این گوشی‌ها با قابلیت‌های متعدد نرم‌افزاری‌شان می‌خواهند خودشان را به عنوان برنده این بخش اعلام کنند. سامسونگ با جدیدترین نسخه از TouchWiz وارد میدان می‌شود. رابطی که دستخوش تغییرات مناسبی به نسبت نسل‌های پیشینش شده است. رابط کاربری استفاده شده بر روی گلکسی S7 Edge رابطی گرافیکی و پر از افکت‌های مختلف است. با هیچ‌گونه لگ و کندی در حین کار کردن با این رابط کاربری مواجه نخواهید شد. همچنین همه چیز در عین حرفه‌ای بودن به سادگی در دسترس است. این رابط کاربری همراه با اندروید ۶.۰.۱ تجربه کاری مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سامسونگ همچنان برنامه‌های پیش‌فرض خودش مانند S health ،S voice و Samsung Gear را بر روی این نسخه از تاچ‌ویز حفظ کرده است و بر خلاف سایر کمپانی‌ها برای سبک سازی رابط دست به حذف برنامه‌های مفید گذشته نزده است.

s7-1 s7-2
در مقابل شیائومی با رابط کاربری MIUI به میدان می‌آید. رابطی بسیار زیبا و ظریف که ترکیبش با نوع طراحی بدنه دستگاه کاملا جور می‌شود. آیکون‌‌ها و منو‌ با گرافیک خاصی طراحی شده‌اند. سرعت بالای گشت و گذار در محیط این رابط کاربری بسیار لذت بخش خواهد بود. شیائومی هم مانند هواوی از گذاشتن کشوی برنامه‌ها در رابط کاربری خودداری کرده است و تمام برنامه‌ها را بر روی همان صفحه اصلی قرار داده است. داخل Mi 5 بر خلاف گلکسی شاهد برنامه‌های کاربردی پیش‌فرض زیادی نیستیم. برنامه‌‌های گالری، موزیک و پخش کننده فیلم تقریبا تنها اپ‌های موجود بر روی این رابط کاربری هستند. در طراحی محیط رابط کاربری Mi 5 از بخش طراحی خارجی دستگاه الهام گرفته است و در جای جای آن ظرافت کاملا حس می‌گردد.

۱-۱۹ ۲-۱۷

طراحی منو‌ها و گرافیک استفاده شده در رابط کاربری MIUI بی‌نهایت زیبا و دلنشین هستند.
رابط کاربری سامسونگ علاوه بر حرفه‌ای بودن، سرعت بالاتری را هنگام گشت و گذار در محیط کاربری ارایه می‌دهد.


دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت افزار
چهل دقیقه از بازی سپری شد و اکنون نوبت آن رسیده تا هر دو گوشی در بخش سخت‌افزار مورد آزمایش قرار گیرند. گلکسی S7 Edge از یک پردازنده ۸ هسته‌ای که ۴ هسته با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر با ۱.۶ گیگاهرتز پردازش را انجام می‌دهند، تشکیل شده است. مسولیت بخش گرافیکی این دستگاه به عهده Mali-T880 MP12 است. همچنین حافظه رم ۴ گیگابایتی مسولیت مدیریت برنامه‌ها را در گلکسی بر عهده دارد. چیپست به کار رفته بر روی این گوشی به صورت اختصاصی توسط خود کمپانی سامسونگ ساخته شده است که با نام Exynos شناخته می‌شود. البته سامسونگ مدل Snapdragon هم برای این سری از گلکسی تولید کرده، اما مدل در دسترس ما نسخه Exynos بود. سامسونگ بر روی این نوع پردازنده از دو نوع معماری بهره گرفته که یکی Mangoose نام داشته که اختصاصی و ساخته سامسونگ بوده و دیگری Cortex-A53 است. در مقابل محصول کمپانی شیائومی از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای Kyro بر روی چیپست Snapdragon 820 تشکیل شده است. این پردازنده قادر است ۲ هسته را تا سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و دوتای دیگر را تا ۱.۳۶ گیگاهرتز برای پردازش فعال کند. همچنین شیائومی از رم ۳ گیگابایتی برای مدیریت برنامه‌ها استفاده می‌کند. Adreno 530 مسولیت پردازش گرافیکی Mi 5 را برعهده دارد. هر دو گوشی با دو حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی در بازار به فروش می‌رسند. عملکرد هر دو دستگاه در زمینه سخت افزار عالی بوده و هنگام کار کردن با هر دو شاهد هیچ‌گونه لگ و کندی نخواهید بود. اما در بحث مقایسه، سرعت بیشتر گلکسی در باز کردن برنامه‌ها و مدیریت‌ اپ‌ها مشخص خواهد بود. همچنین سرعت بوت S7 Edge به نسبت Mi 5 بیشتر است. در ویدیو زیر می‌توانید قدرت مدیریت برنامه‌ها و سرعت اجرای اپ‌های این دو مدل را با هم مقایسه کنید:


در پر قدرت بودن پردازنده هر دو گوشی شکی نیست اما نمی‌توان قدرت بیشتر S7 Edge را نادیده گرفت.
در زمان اجرای بازی هر دو دستگاه عملکرد خوبی داشتند و با افت فریم مواجه نشدیم.

در تصاویر زیر می‌توانید نتایج بنچمارک‌های بدست آمده بر روی این دو دستگاه را مشاهده کنید.

s7-edge-vs-mi5-13
AnTuTu
s7-edge-vs-mi5-14
GeekBench
s7-edge-vs-mi5-15
بنچمارک گرافیک دستگاه Bonsai
s7-edge-vs-mi5-16
مدت زمان محاسبه عدد پی

دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین
این روزها یکی از معیارهای اساسی برای انتخاب گوشی همراه مورد نیاز، کیفیت و کارایی دوربین آن محسوب می‌شود. هر دو نماینده این مسابقه از بهترین‌ها در این زمینه هستند.

s7-edge-vs-mi5-8در ابتدا نگاهی به مشخصات اصلی هریک بر روی کاغذ می‌اندازیم. دوربین نماینده سامسونگ یعنی S7 Edge از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.7 و اندازه لنز ۲۲ میلی‌متری برخوردار است. این مقدار از دیافراگم کمک به‌سزایی در جذب نور در محیط‌های تاریک می‌کند. همچنین یک فلاش تک رنگ LED کنار این دوربین موجود است. دوربین جلویی استفاده شده بر روی این دستگاه ۵ مگاپیکسل رزولوشن دارد. سامسونگ از همان دریچه دیافراگمی که بر روی دوربین پشتی استفاده کرده بر روی دوربین جلویی هم بهره برده است که امری واقعا عالی است. سیستم فوکوس بر روی این دستگاه توسط فناوری Dual Pixel انجام می‌گیرد.
در مقابل Mi 5 با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/2.0 حضور دارد. لنز این دوربین که ساخته شرکت سونی است، در کنار یک فلاش LED دوگانه، تجربه عکاسی خوب به خصوص در فضاهای تاریک را به کاربر انتقال می‌دهد. دوربین سلفی استفاده شده در این دستگاه ۴ مگاپیکسل و با دریچه دیافراگم f/2.0 بوده و توانایی ثبت تصاویر زیبایی را دارد. همچنین هر دو گوشی دارای لرزش‌گیر اپتیکال نیز هستند که در عکس‌برداری و فیلمبرداری در شرایط سخت به کمک شما می‌آید. توسط هر دو گوشی، شما توانایی فیلمبرداری با کیفیت ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارید. همچنین فیلمبرداری با دوربین جلو توسط گلکسی می‌تواند با رزولوشن QHD صورت بگیرد که این قابلیت در Mi 5 فقط تا رزولوشن فول‌اچ‌دی انجام پذیر است. در ادامه می‌توانید کیفیت فیلم‌برداری این دو مدل را با هم مقایسه کنید:


در قسمت نرم افزاری دوربین هر دو دستگاه با امکانات متنوع و جامعی مواجه می‌شویم. هر دو گوشی توانایی ثبت تصاویر در حالت دستی را دارند و تنظیمات مختلفی مانند میزان روشنایی، گرمی و سردی رنگ و میزان ایزو را به کاربر ارایه می‌دهند. فیلمبرداری با صحنه آهسته، عکاسی پانوراما و HDR از دیگر آپشن‌هایی هستند که در بخش دوربین این دو پرچمدار دیده می‌شود. همچنین در بخش دوربین سلفی فیلتر زیبایی برای عکاسی موجود بوده که عکس‌های رتوش شده را تحویل کاربر می‌دهد.

رابط کاربری دوربین s7 edge
رابط کاربری دوربین S7 Edge
s7-edge-vs-mi5-35
رابط کاربری دوربین Mi 5

در تصاویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای از تصاویر گرفته شده توسط هر دو دستگاه را مشاهده کنید. s7-edge-vs-mi5-23 s7-edge-vs-mi5-29 s7-edge-vs-mi5-24 s7-edge-vs-mi5-30 s7-edge-vs-mi5-25 s7-edge-vs-mi5-31 s7-edge-vs-mi5-42 s7-edge-vs-mi5-32 s7-edge-vs-mi5-40 s7-edge-vs-mi5-42 s7-edge-vs-mi5-11 s7-edge-vs-mi5-41
سرعت فوکوس و ثبت تصاویر در S7 Edge بیشتر از Mi 5 است.
تنظیمات دستی موجود در نماینده سامسونگ جامع‌تر و کامل‌تر است.
رنگ‌های ثبت شده توسط S7 Edge نیز به واقعیت نزدیک‌تر است.


دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چند رسانه‌ای
در بخش چندرسانه‌ای هر دو گوشی حضور پیدا کردند تا با نمایش توانایی‌هایشان در زمینه مالتی مدیا خود را پیروز این میدان کنند.

s7-edge-vs-mi5-12 S7 Edge با ۵.۵ اینچ صفحه نمایش و رزولوشن QHD آن‌هم با لبه‌های خمیده در این بخش حضور دارد تا بهترین در این زمینه باشد. کیفیت فوق‌العاده بالا در صفحه نمایش این گوشی لذت تماشای ویدیو را به شدت بالا می‌برد. این صفحه نمایش در کنار یک اسپیکر مونو قرار دارد که از کیفیت و حجم بالایی نیز برخوردار است. در مقابل Mi 5 با صفحه ۵.۱۵ اینچ و رزولوشن فول‌اچ‌دی قرار دارد. همچنین یک اسپیکر مونو در کنار این تشکیلات با کیفیت و حجم مناسب به چشم می‌خورد. همان طور که گفته شد متاسفانه از بلندگوهای استریو بر روی این دو گوشی استفاده نشده است. صدای تولید شده توسط اسپیکر‌ S7 Edge پر قدرت‌تر و با کیفیت‌تر از Mi 5 است. برنامه موزیک پلیر موجود بر روی هر دو گوشی از بهترین‌ها هستند. طراحی رابط کاربری برنامه موزیک بر روی Mi 5 واقعا زیبا و گرافیکی صورت گرفته شده است. همچنین تنظیمات مختلفی برای شخصی سازی صدا در این پلیر موجود است. موزیک پلیر سامسونگ هم طراحی زیبایی داشته و محیط کاربری ساده‌ای را ارایه می‌دهد. تنظیمات شخصی سازی صدا در S7 Edge موجود است، اما همچون Mi 5 حرفه‌ای نیست. ویدیوپلیر هر دو دستگاه عملکرد مناسبی را ارایه می‌دهد. همچنین امکان بارگذاری زیرنویس خارجی توسط این دو ویدیو پلیر موجود است. بر روی نماینده سامسونگ ویژگی به نام Pop Up در بخش ویدیو پلیر وجود دارد که امکان اجرای فایل ویدیویی خارج از محیط برنامه را برای کاربر فراهم می‌کند.

خروجی صدا در هدفون توسط هر دو گوشی مناسب است، اما کیفیت آن در محصول شیائومی با شخصی‌ سازی‌های خاص نرم‌افزاری بیشتر خواهد بود.
تماشای کلیپ بر روی صفحه نمایش با اندازه و رزولوشن بیشتر دلچسب‌تر است بنابراین S7 Edge در این زمینه پیروز خواهد بود.


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

در این دقایق پایانی هر دو گوشی در زمینه استقامت باتری مورد بررسی قرار می‌گیرند. S7 Edge با باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری حضور دارد که می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد شارژ شود. در قسمت نرم‌افزاری باتری این گوشی منو‌های مختلفی برای برای بهینه‌سازی شارژ دستگاه وجود دارد که با فعال کردن آن‌ها می‌توانید به شارژدهی بیشتری دست یابید. یکی از این منو‌های موجود در این قسمت Ultra Power Saving نام دارد که صفحه نمایش را به دو رنگ سیاه و سفید تقسیم می‌کند و فقط اجازه دسترسی به برنامه‌های ابتدایی را به شما می‌دهد. در تصویر زیر می‌توانید امتیازات ما به باتری این مدل را ببینید.

s7-edge

در مقابل باتری موجود در Mi 5 ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و می‌تواند در مدت ۶۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. در قسمت نرم‌افزاری باتری این گوشی‌ هم تنظیمات مختلفی برای بهینه سازی انرژی مصرفی دستگاه وجود دارد و می‌توانید با فعال‌سازی آن به شارژدهی بیشتری دست یابید. در تصویر زیر می‌توانید امتیازات ما به باتری این مدل را ببینید.

mi5

هر دو گوشی در زمینه باتری عملکرد مناسبی دارند، اما با توجه به اعداد بدست آمده در تست‌ها می‌توان متوجه بهتر بودن S7 Edge در این زمینه شد. 


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

در ده دقیقه پایانی هر کدام از بازیکن‌ها با به رخ کشیدن امکانات اضافی که در خود دارند، سعی می‌کنند تا بازی را به نفع خودشان به اتمام برسانند.

s7-edge-vs-mi5-9
هر دو گوشی توسط سنسور‌های اثرانگشت امنیت دستگاه را تامین می‌کنند. حسگر موجود بر روی هر دو داخل دکمه Home تعبیه شده است همچنین عملکرد این حسگر به صورتی است که باید یک بار دکمه Home را فشار داده و پس از آماده به کار شدن دستگاه، قفل صفحه را باز کنید. اما کمپانی سامسونگ علاوه بر این حسگر اثرانگشت، سنسورهای مختلفی را بر روی این سری از پرچمدارش قرار داده است. سنسورهایی مانند محاسبه ضربان قلب و محاسبه غلظت اکسیژن در خون که در بخش پشتی این گوشی قرار گرفته است و با گذاشتن انگشت روی آن‌ها، به آسانی کار می‌کنند. علاوه بر این‌ها این گوشی گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک بدست آورده است. Samsung Pay که سیستم پرداخت الکترونیکی سامسونگ است، بر روی این گوشی موجود بوده و عملکرد مناسبی را هم ارایه می‌دهد. در مقابل Mi 5 با حضور اشعه مادون قرمز حضور دارد که توسط آن می‌توانید دستگاه‌هایی که با این اشعه کار می‌کنند را کنترل کنید. همچنین بر روی این گوشی از پورت USB Type-C استفاده شده که متاسفانه در نماینده سامسونگ شاهد چنین چیزی نیستیم. امکاناتی مانند صفحه نمایش خمیده و Always On در نماینده سامسونگ وجود دارد که در بخش صفحه نمایش به آن‌ها پرداخته شد. همچنین هر دو هندست از NFC و بلوتوث نسخه ۴.۲ استفاده می‌کنند و خبری از گیرنده رادیو در هیچ‌کدام نیست. مورد دیگری که در Mi 5 جالب به نظر می‌رسد امکان تغییر محل دکمه‌های لمسی خارجی مدیریت برنامه و Back است به طوری‌که می‌توانید جای قرار گیری این دو را به چپ یا راست دستگاه منتقل کنید. شارژ بی‌سیم یکی از قابلیت‌هایی است که بر روی محصول سامسونگ به چشم می‌آید اما نماینده شیائومی فاقد آن است.
با توجه گواهی IP68 کسب شده توسط سامسونگ، S7 Edge می‌تواند تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه زیر آب قرار بگیرد. پ
سنسورهای مختلفی بر روی گلکسی قرار داده شده که شاید چندان به‌درد بخور نباشند اما باز برای برخی کاربران می‌تواند کاربردی باشد.


وقت اضافه: قیمت
در این بخش هریک از این دو بازیکن بهای خودشان را به نسبت امکاناتی که به ما می‌دهند، اعلام می‌کنند.s7-edge-vs-mi5-11

سامسونگ، قیمتی در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان را برای پرچمدارش انتخاب کرده است. در مقابل کمپانی شیائومی بخشندگی به خرج داده و Mi 5 را با قیمتی در حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان روانه بازار کرده است.
ارزش خرید Mi 5 به نسبت امکاناتی که به کاربر ارایه می‌دهد، بسیار بالا بوده و واقعا کاربر را وسوسه می‌کند.

همان طور که مشاهده کردید تا به اینجای رقابت هر دو هندست پا به پای هم آمدند و هر کدام در یک قسمت برتر بودنشان را به اثبات رساندند. به همین دلیل برای برقراری عدالت تصمیم داریم تا این بازی به وقت اضافه کشیده شود تا تصمیم‌گیری برای شما کاربرانی که رای می‌دهید، آسان‌تر باشد.

وقت اضافه اول: قدرت WIFI
قدرت گیرنده WIFI تاثیر زیادی در کیفیت دسترسی کاربر به اینترنت دارد. سخت افزار WIFI استفاده شده بر روی هر دو گوشی دو بانده بوده و به استاندارد Wi-Fi 802.11 مجهز هستند و بسامدی با فرکانس ۵ گیگاهرتز و نرخ انتقال اطلاعات ۱Gbps دارند. توسط تستی که انجام دادیم قدرت WIFI هر دو گوشی را در سه فاصله متفاوت بررسی کردیم که در تصاویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای از هر دو گوشی را داشته باشید.

s7-edge-vs-mi5-43
در فاصله یک‌متری مودم
s7-edge-vs-mi5-44
در فاصله ۵ متری مودم
s7-edge-vs-mi5-45
در فاصله ۱۰ متری مودم

همان طور که مشاهده می‌کنید عملکرد WIFI هندست کمپانی سامسونگ بهتر از Mi 5 بود.


وقت اضافه دوم: مقایسه برنامه گالری
برنامه گالری یکی از آن دسته اپ‌هایی است که در طول روز حداقل یک بار به آن مراجعه می‌کنیم. هر دو گوشی حاضر در این رقابت هم سعی دارند بهترین از همه نظر باشند. اما چگونه؟!
هنگامی که وارد برنامه گالری Mi 5 می‌شویم، چهار سربرگ مختلف رویت می‌گردند. اولین مورد Photos است که تمامی تصاویر را طبق زمان از جدید به قدیم دسته بنده کرده است. سربرگ بعدی که با نام Offline حضور دارد، تصاویر را بر اساس پوشه‌های موجود در دستگاه تقسیم‌بندی می‌کند. دو بخش آخر که برای فعال شدن نیاز به سینک شدن با اکانت گوشی را دارد، با اسم‌های Cloud و People دیده می‌شوند. Cloud در واقع عکس‌هایی را نشان می‌دهد که داخل فضای اینترنت ذخیره شده‌اند و People یک دسته بندی با توجه به چهره اشخاص از تصاویر شما می‌سازد. سرعت باز کردن تصاویر توسط این برنامه بالا بوده و همچنین منوی Edit ساده‌ای را برای ویرایش تصاویر در اختیارتان می‌گذارد.
در مقابل برنامه گالری سامسونگ قرار دارد. برنامه‌ای ساده و سریع که از منو‌های Time، Albums، Events و Categories تشکیل شده است. بر طبق این منوها تصاویر تقسیم بندی شده و یافتن تصاویر برای شما آسان می‌گردد. همچنین در این برنامه شاهد قسمتی برای جست‌و‌جو میان تصاویر هستیم که با وارد کردن تاریخ، نام فایل، مکان عکسبرداری و گروه شما را در یافتن عکس راهنمایی می‌کند.

s7-edge-vs-mi5-41

دسته‌بندی تصاویر بر اساس چهره افراد در برنامه گالری Mi 5 برای کاربر امکانی جالب و کاربردی خواهد بود.


موقعیت‌های خطرناکی که S7 Edge بر روی دروازه شیائومی Mi 5 ایجاد کرد:
صفحه نمایشی با کیفیت‌تر، رزولوشن بیشتر و لبه‌هایی خمیده
دوربین با جذب نور بهتر و فوکوس سریع‌تر
دوربین سلفی بهتر با قابلیت فیلمبرداری QHD
وجود سنسورهای مختلف سلامتی
مقاومت در برابر آب و گرد و خاک
صفحه نمایش با قابلیت همیشه روشن بودن

موقعیت‌های خطرناکی که شیائومی Mi5 بر روی دروازه S7 Edge ایجاد کرد:
ضخامتی کم‌تر و طراحی ظریف‌تر
دوربین بدون بیرون زدگی از قاب دستگاه
کیفیت خروجی صدای بهتر در هدفون
پشتیبانی از پورت USB Type-C
وجود اشعه مادون قرمز برای کنترل دستگاه‌های مختلف

[totalpoll id=”133281″]

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

58 در مورد “مقایسه سامسونگ گلکسی S7 Edge با شیائومی Mi 5: مبارزان شرقی!”

  1. سلام. باید اعتراف کنم mi5 بعضی جاها برده و بعضی جاها باخته اما در کل مزایاش بیشتره
    اینکه snapdragon820 گذاشتن عالیه یا صفحه نمایش و دوربین و طراحیش ولی نسبت به معایبش از جمله نداشتن قابلیت افزودن کارت حافظه
    خیلی ناچیزه
    و قیمتش اون رو برنده غیر رسمی این مسابقه کرده

  2. ممحمدحسینmi

    سلام.کی گفته اینجوری مقایسه کنی ۳۲و۶۴گیگ داره،پس۱۲۸گیگ رو چرا نمیگی که جنس بدنش سرامیکه واز اس سون بهتره قیمتش که نصفه اس سون هست کلا شیائومی۶اله،تاتاسیس شده ولی سامسونگ ۶ساله فقط داره مدل سریsمیزنه.حسگر اثر انگشت شیای قویتر.باگه راست میگید کدوم خوشگل تره ،می فایو مشکی میوردید.اخه کی اس سون بدنش میرسه به سرامیک

  3. خدایش نامردی بود باید اس فایو رو با می میکس مقایسه کرد ولی بالارخه اخرش ایفون سون پیروز میشه بعدم اس سون

  4. مهدی حسینیان

    بدون تعصب بخوام بگم ؛
    سامسونگ تو این رقابت بهتر کار کرده ولی قطعا حریف لومیا نمیشه 😐

  5. من فینال رو گفته بود s7 با mi5 میفتن باهم.هیچی دیگه یکیش حذف میشه.ولی s7 سرترهدوربین و صفحه نمایش بی همتایی داره.در کنار زیبایی که s7edge مشکی داره

  6. s7 edge از صفحه نمایش خمیده با کیفیت تر دوربین با کیفیت رزولوشن بیشتر روشنایی بیشتر تراکم رنگی و با وضوح بالاتر امکانات جدیدتر و کارامد تر سنسور های مختلفی مقاومت در برابر گردو خاک و آب و…. برخوردار است .

  7. واقعا باید براتون چندتا مهر صدآفرین زد.
    یکی سیاست بسیار شدید و حرفه ای در طرز بیان کردن ، البته مثلا بیطرفانه .
    دوم انتخاب گوشی با تاریخ عرضه فلان در مقابل با تاریخ عرضه ی فلان و جالبشم اینه که یکیشو آپدیت کنی به آخرین نسخه و برای محکمکاری هم یک ساعت قبلش باز چک فور آپدیت بزنی. و اونیکی رو مبادا .
    سوم یه سوال دارم : پس s7 رو بنظرتون با کدوم گوشی شیائومی باید مقایسه کرد؟
    چهارم : حالا خیل خب که اینو گذاشتین برای شکست خوردن، ولی آخه این دیگه زور داره بیایی پایینترین نسخه موجود از شیائومی رو حتی غلط نکنم با زحمت بیشتری اینطرف بذاری، از اونطرف بالاترین نسخه موجودی کانفیگی سامسونگ رو بذاری اونطرف .
    واقعا که احسنت .
    پنجم و ششم و …. هم خیلی زیاده بخوام دقیق بگم کجای توضیح ها چکار کردی و چیا از عمد نوشتی و چیا از عمد ننوشتی .

    فقط در آخر، من برای مردمی که خودشونم میخوان جلوی آگاه شدن خودشونم بگیرن، متاسفم . با این نظرهایی که دادن ، داشتم میخوندم کنارش جالب بود تبلیغ خبر دیگه ی آیتی رسان بود که سامسونگ آدم استخدام میکنه بهشون پول میده که طرفدارش باشن که مثلا برن کامنت بذارن .

    متشکر از وبسایتهای عالی خبررسانی مثل آیتیرسان . واقعا دستمریزاد . حالا برید سامسونگ ۸۲۱دلاری هم بخرین بیایین یه بار دیگه مطلب سرچ کنین از زیر سنگ که مقایسه شو با mi5 یا oneplus3 گذاشته باشه و همچنین با آیفونی که چونکه نیومده پس چه بهتر که مقایسه هاش با سال پیشینش یعنی ۶s بذاریم و
    دیگه تمام بذاریم کنار بحث مقایسه رو وقتی که ۷آیفون اومد .
    هرچه سریعتر اقدام کنین برای حذف و پایین بردن شیائومی چونکه mi note و minote pro جدید میخواد بیاد ، دیگه مقایسه بی مقایسه.

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز این مدل‌ها رو ما فقط انتخاب می‌کنیم! یعنی ما می‌گیم S7 Edge به عنوان نماینده سامسونگ در این رقابت‌ها باشه و اینکه کدوم نسخه با چه مشخصاتی و چه نسخه نرم‌افزاری و حتی چه رنگی در اختیار ما قرار می‌گیره به عهده خود شرکت‌‌ها هست. پس اینکه این رنگ S7 Edge‌ با این مشخصات و … در مسابقات حاضر شده به خاطر سیاست خود سازنده‌ هست. این قضیه برای تمام گوشی‌هاست یعنی خود سونی نسخه مشکی رنگ Z5 پریمیوم رو برای شرکت در این رقابت در اختیار ما گذاشت و ما در انتخاب رنگ‌ها هم انتخابی نداشتیم ‌ال‌جی ماژول‌های G5 رو در اختیار ما نگذاشت و برای همین نمی‌شد در مقایسه‌ها ازش استفاده بشه و بیشتر از همیشه بهش پرداخته بشه! شیائومی و دیگر سازندگان هم همینطور پس درست نیست که وقتی از چند و چون کار باخبر نیستید بیاید و چنین حرف‌هایی رو بزنید
      از طرفی این یه مسابقه هست و با رای مردم این محصولات به اینجا رسیدن! اگه شیائومی فقط چندتا رای کمتر در مرحله گروهی داشت حتی به مرحله حذفی صعود نمی‌کرد چه برسه به اینکه بخواد با S7 Edge مقایسه بشه!!
      در رابطه با طرز بیانی که دارین ازش حرف می‌زنید داور واقعا بی‌طرفانه داره قضاوت می‌کنه و همه چیز با سند، دلیل و مدرک هست در بخش قیمت گفته شده با چنین قیمتی ارزش شیائومی بالاست و در هر قسمت با توجه به توضیحات و تصاویر و ویدیوها خودتون می‌تونید نظر بدین حتی می‌تونید به بازار برین و این دو مدل رو تست کنید بعد می‌بینید که قضاوت عادلانه‌ای صورت گرفته! شاید شما متن رو نخوندین!
      شاد باشید

  8. توی برتر بودن s7 تو این مسابقه شکی نیست و رای من هم s7 خواهد بود اما یه نکته بگم و اون اینکه شیائومی تو اکثر بخش ها با اختلاف کمی باخت و اگه بحث مسابقه رو منها میکردیم و بجاش بحث اختلاف یک میلیون تومنی این گوشی رو جمع میزدیم، به فوق تصور بودن این گوشی با این طراحی طریف و عالی با رابط کاربری بسیار دلپذیر و سخت افزار و دوربین قوی ش که به نظرم تو بخش فیلمبرداری تا حدودی برتر از پرچمدار سامسونگ بود رو متوجه میشیم و ته دلمون قند آب میشه واسه خریدش با این قیمت گذاری استثنایی!!! براوو آینده خوبی در انتظارشه.

    1. کافیه سرچ بکنی توی اینترنت ببینی آنتوتو که برای mi5 همچین زدن که پایینترین در بیاد ، اینه یا ۱۴۲۰۸۴ برای نسخه ی پرو و ۱۷۹۵۶۶ برای نسخه اکسلکلوسیو !
      همچنین همیشه میتونید وقتی مشخصات کلی یه گوشی رو توی gsmarena نگاه میکنید ، برای دوربین به گزینه ی check quality برید و مقایسه کنید ببینید سامسونگ در مقایسه یبا دوربین کننون ۵d marke که قیمتش مشخصه و همین mi5 چه resaulti در همه ی الگوها میده . مثلا در طبیعی بودن رنگ یا تلفیق و تمایز رنگهای مشکی و سفید و همچنین ببینید aspect ratio “کدام محصولات از کدام شرکت” در مقابل با گشادگی لنز در نتیجه ی میلیون پیکسل ثبت شده ، دروغی بیش نیست .
      برای مشخصات ریز و واقعی هم به سایت devicespecifications و در کنارش برای اینکه بدانید چندین نسخه از یک محصول با تفاوتهای مهم و در نتیجه تفاوت در قیمت ، وجود داره و همون موقع فکر کنید کدام یک به دست یک ایرانی میرسه و آیا با قیمت نسخه ی بالاترین بهش میدن یا با همان قیمتی که باید .
      بررسی کنید که آیا نتیجه میگیرید معدود دفعاتی شانسی پیش میاد اون محصولی که برای خود مردم کرده و یا مردم اروپا و امریکا تولید میشه با ما میرسه یا یه کاستیهایی توش “ایجاد” میکنن . کوچکترین نکات اثبات و تاثیرش هم اینه که مثلا در روز یکم آپدیت اندروید ۶برای فلان مدلی که فک میکردی توی دستته میاد و توی همه خبر گذاریهای جهانی خبرش هست ولی هشت ماه بعدش اون آپدیت رو دستگاهی که توی دستته میزنه دریافت کرده (اینم احتماااالا) .
      آگاه بشید و هموطن خود را آگاه کنید .
      عموشامی .

      1. اشتباهدتایپی داشتم و متاسفانه ادیت نداره سایت .
        مقایسه یبا= مقایسه با*
        کرده = مردم کره*
        دوربین کنون ۵d mark3*
        resaultی *

        سایت دوم که یادم رفت بنویسم برای نسخه های مختلف موجود برای هر مدل :
        pdadpدات نت

  9. پسر یعنی اگر mi 5 جایزه افتخای مقرون به صرفه ترین رو نگیره من به عقل داورا شک میکنم
    اگر بحث برترین ها نبود mi 5 برای خرید خییییییلی گزینه بهتریه
    تازه در مقایسه از نسخه سرامیکی و با کلاک بالاتر خبری نبود وگرنه سامسونگ رو با خاک یکسان میکرد
    Miui خییییییلی خوبه بهترین پوسته اندروید خیلی اپشن داره و عالیه
    من میخواسم بخرم صد درصد mi 5
    البته اون دکمه هوم زیاد جذاب نیست ولی عوضش طراحی بهتر شده
    چون رای من یه نفر برنده رو مشخص نمیکنه به mi 5 رای دادم چون خیلی حال کردم

  10. گرچه ارزش قیمت شیامی می۵ از سامسونگ اس ۷ بالاتره ولی سامسونگ.از هر لحاظ بسیار عالی کارکرده است.
    به هر حال اس ۷کیفیت دوربین.باتریقدرتمندری.صفحه نمایش بهتری.سخت افزار قدرتمندتری نسبت به شیامی دارد.

  11. برنده مطلق بی شک اس ۷ سامسونگه؛شیائومی بد شانسی آورد که تو این مرحله به اس ۷ خورد وگرنه میتونست حداقل یه مرحله دیگه بالا بیاد

  12. انصافا شیائومی خیلی خوب بود تو این مرحله.خیلی تفاوت چندانی نداشت با گلکسی حتی به نظرم صفحه نمایشش تا حدودی بهتر بود.قیمتشم که تقریبا نصف هست…ولی خب s7 edge یه دیوایس کامل تر هست و زیباتر..به نظرم برنده s7 هست

  13. سامسونگ در صفحه نمایش از سوپر آمولد استفاده می کنه صحنه دارای رنگ زنده و جذاب نمایش داده میشن

  14. سامسونگ برند قدیمی با شیائومی تازه به دوران رسیده قابل نباید کم داشته باشه سامسونگ دنیا ی تجربه ست

  15. با اینکه شخصا علاقه بسیار زیادی به mi5 وطراحی و قدرتش نسبت به قیمتش دارم اما اگه بخوایم با انصاف باشیم متوجه برتری s7edje خواهیم شد …

  16. ســـــــــــــــــــام

    نبرد نابرابری حساب میشه ، بلخره این همه سال هست داره تولید میشه سامسونگ گلکسی S7 Edge حالا این هم آخرین مدلش هست

    قطعا با اختلاف میبره

  17. اس ۷ اج به دلیل صفحه نمایش بهتر.دوربین و باتری بهتر.پشتیبانی بهتر و برند معروفتر انتخاب منه

  18. با وجود اینکه شیائومی امسال خوب کار کرده اما S7 Edge واقعا شاهکاره هم از نظر طراحی هم از نظر سخت افزار و زیباترین و بهترین گوشی بازاره!

  19. اس ۷ تو این مسابقه برتر هست هر چند باید عرض کنم که شیائومی تو چین اولین برند هست ولی متاسفانه در مقابل s7 که در ایران طرفداران زیادی داره حرفی برا گفتن نداره

  20. اصغر تقوی علی آبادی

    شائومی انصافا خوب بود قیمتش هم خیلی پایینه ولی باید قبول کرد خیلی جا برای پیشرفت داره و قابلیت مبارزه با S7 Edge رو نداره.

  21. بچه ها تو صفحه مقایسه میت۸ با لومیا خداوکیلی داره در حق میت نامردی میشه
    نمیخوام نظرمو بهتون تحمیل کنم اما شما برید نگاه کنید ببینید کدوم بهتره.
    دوربین لومیا بهتره قبول دارم اما جنس فلزی میت کجا وپلاستیکی لومیا کجا
    رابط کاربری اموشن با اندروید انقد زیبا و کاربردی هست اما ویندوزفون زشت نیست اما برنامه براش اندازه اندروید نیست محدودیت های دیگه
    صفحه میت۸کل جلو گوشی رو گرفته
    ۶اینچ صفحه رو چجوری جا داده تو بدنه که انقد زیبا در اومده
    باطری که مثلش نیست دو روز شارژ نگه میداره با کار های نسبتا سنگین
    صدای بهتر از لومیا
    در ضمن شما اگه تعصب ندارید نباید به فکر تلافی تقلب تو مسابقه قبلی s7باشید
    حالا خودتون قضاوت کنید

    1. امیرحسین110

      ما کجا به فکر تلافی تقلب بودیم ؟!
      دوست عزیز دوربین گوشی نزد بسیاری از افراد ۵۰ درصد قضیس ! بعدشم روی لومیا اسنپدراگون نصب شده . حس گر عنبیه داره.
      فکر نمیکنم کسی از روی تلافی تقلب توی میت ۸ و اس ۷ به لومیا رای داده باشه.بعدشم مدیریت سایت که جلوی اون تقلب عظیم رو گرفت 🙂 خلاصه مارو وارد این جریانا نکن 🙂

    2. سلام دوست عزیز . جالب اینه که میت ۸ تو رای گیری زد ۵ پرمیوم رو با تقلب عظیم چند تا فن نمای متقلب شکست داد. الان به زور ۵۱۹ تا رای آورده. نشون میده ۱۰۰۰ تا رای تقلبی تو هر مسابقه به حسابش واریز شده. واقعا باید این فن نماها (خخخخخخ) حسابی شرمنده بشند. یکی دو تا کاربر که گفته بودند میت ۸ میره فینال. خداییش خیلی رو تقلباشون حساب کرده بودند.

      1. الان ۵۰۰ تا رای داره با تین مه الان اونجا عقبه ولی الان کمتر از اس ۷ تو این مسابقه رای نیاورده

  22. امیرحسین 110 --

    باید قبول کنیم که در این سری مسابقات شیائومی Mi5 پدیده بود . برندی بی سر و صدا که چندان تجربه ای نداره احتمالا روز های خوبی پیش رو خواهد داشت.
    آمدنش تا اینجا هم براش خوب بود . اما از این مرحله مسابقه به بعد نوبت بزرگانه 🙂 و در این مسابقه هم سامسونگ اس ۷ اج به راحتی از سد شیائومی عبور کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH