طرح ایلان ماسک برای مجهز کردن سقف خانه‌ها به پنل‌های خورشیدی!

چند سالی است که با اثبات خطرات سوخت‌های فسیلی و هم‌چنین آلودگی‌ها و احتمال اتمام این سوخت‌ها، بسیاری از کشورها و حتی شرکت‌های بزرگ دنیا به فکر جایگزین افتاده‌اند. یکی از منابعی که جانشین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی لقب گرفته و مورد اقبال کارشناسان و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نیز قرارگرفته است، انرژی خورشیدی است. این انرژی تجدید پذیر و سبز است و هیچ‌گونه آلودگی به همراه نداشته و از همه مهم‌تر همیشگی است.

کمپانی SolarCity که با مدیریت ایلان ماسک بر روی تولید انرژی‌های خورشیدی تمرکز کرده، در جدیدترین برنامه خود قرار است از سقفی پوشیده از پنل‌های خورشیدی رونمایی کند. این پروژه در آینده به افراد علاقه‌مند به انرژی‌های تجدید پذیر این اجازه را می‌دهد تا سقف خانه و یا محل کار خود را به یکی از منابع این انرژی تبدیل کنند. ایلان ماسک، درباره این پروژه جدید اعلام کرده که این سقف‌های جدید نسبت به نسل قدیم پنل‌های خورشیدی قوی‌تر بوده و انرژی‌های بیشتری تولید می‌کند.

این سقف خورشیدی به یک پک باتری متصل شده که می‌توان از آن در تأمین انرژی و روشن کردن خانه استفاده کرد. ایلان ماسک با این طرح قرار است میان کمپانی SolarCity و تسلا ارتباط ایجاد کند و فروش کم پنل‌های خورشیدی این شرکت را جبران کند. این طرح جذاب که به مردم اجازه می‌دهد تا از سقف خانه خود نیز انرژی تولید کنند طی ماه‌های آینده اجرا خواهد شد، هنوز قیمت و جزئیات این پنل‌های ویژه سقف مشخص نشده است.

solar-panels

2 در مورد “طرح ایلان ماسک برای مجهز کردن سقف خانه‌ها به پنل‌های خورشیدی!”

  1. پایان منابع سوختهای فسیلی اغاز حیات طبیعت است البته اگر تا ان موقع نسل بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی که بواسطه کم ابی در حال انقراض است چیزی بماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH