هکرها می‌توانند با استفاده از صدای هارد دیسک، اطلاعات شما را هک کنند!

سرویس‌های امنیتی راه‌های زیادی بکار بسته‌اند تا از دسترسی هکرها به اطلاعات حساس جلوگیری کنند. یکی از این راه‌ها، حذف یک سیستم از شبکه و قطع راه‌های ارتباطی است. اگر کامپیوتری به اینترنت متصل نباشد، بنظر می‌رسد که هک آن غیرممکن باشد.

اما براساس تحقیقات جدید، حتی ممکن است این کار نیز کافی نباشد. محققان بدافزاری ساخته‌اند که موتور هارد دیسک را در دست گرفته و اطلاعات را منتقل می‌کند. در هارد دیسک‌های سنتی، اطلاعات بر روی دیسک‌های فلزی که پلتر نامیده می‌شود، ثبت می‌شوند. در درون هارد، یک بازو وجود دارد که توسط یک موتور کنترل می‌شود و نوک این بازو یک سر مغناطیسی است که اطلاعات داده را می‌خواند. جلو و عقب بردن نوک مغناطیسی در پلتر باعث دسترسی به اطلاعات مختلف می‌شود.

648x298xhard-disk.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.fV4g5HvOR5

اما حرکت نوک مغناطیسی و موتور، صدا ایجاد می‌کند. محققان بدافزار را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که باعث شود هارد دیسک صدای مشخصی تولید کند. با قراردادن یک اسمارت‌فون که دارای میکروفون باشد، می‌توان اطلاعات را بدون اتصال اینترنت منتقل کرد.

همین محققان چند ماه پیش ثابت کرده بودند، که می‌توان با استفاده از صدای فن اطلاعات را به سرقت برد، اما این روش حتی زمانی هم که فن خواموش باشد، کار می‌کند. گرچه انتقال اطلاعات در این روش بسیار کند بوده (۳ بیت در ثانیه)، اما به اندازه‌ای سریع هست که پسورد و کلیدهای رمزنگاری را منتقل کند.

3 در مورد “هکرها می‌توانند با استفاده از صدای هارد دیسک، اطلاعات شما را هک کنند!”

  1. خیلی خیلی عجیبه…
    من هک از طریق حرارت تولید شده سیستم شنیده بودم اما از روی صدای هارد واقعا جالب ناکه…

  2. تو سایتی به اسم بادیجی خونده بود که از طریق نمایشگر ها هک میکنن لپ تاپ هارو و نیاز به دانش کامل به مسائل فنی داره و اینا … اما از روی صدا دیگه خیلی نوبره .

    میترسم ند وقت دیگه بشنوم هکرها از طریق پایه صندلی میز کامپیوتر شما هم میتون به کیف پول شما نفوذ کنن.

    فک کنم اینا همش در حده Concept باشه و بخان به مردم هشدار بدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH