گوگل Duo، اپلیکیشن چت ویدئویی گوگل رسما عرضه شد

گوگل Duo، اپلیکیشن چت ویدئویی گوگل که فقط بر روی گوشی‌های هوشمند کار می‌کند، امروز عرضه شد. Duo اپلیکیشنی ساده، سریع و عاری از هر گونه پیچیدگی است. کافی است که چهره فرد مورد نظر را لمس کرده و تماس خود را شروع کنید. گوگل سرسختانه بر روی سادگی این اپلکیشن کار کرده و در این کار موفق بوده است.

Duo با اندروید و آیفون کار می‌کند و نیازی به ثبت‌نام در سرویس‌های گوگل ندارد. وقتی اپلیکیشن را نصب می‌کنید، به سیم‌کارت شما رفته و شماره شما را پیدا می‌کند. این موضوع از جهتی خوب بوده و از جهتی چندان جالب نیست. به عنوان مثال، شما نمی‌تواند روی تبلت‌ها از آن استفاده کنید. تمرکز Duo فقط بر گوشی‌های هوشمند است. نیک فاکس، معاون بخش ارتباطات گوگل می‌گوید:

تمرکز شدید بر روی موبایل، ما را قادر می‌سازد که کاری عالی انجام دهیم، ما فکر کردیم که راهبرد «عالی در موبایل، هیچ چیز در دسکتاپ»، راهبرد بهتری است.

جدیدترین چیزی که در Duo می‌بینیم، ویژگی Knock Knock است. زمانی که یک تماس بر روی اندروید دریافت می‌کنید، تصاویر شخصی که با شما تماس گرفته را می‌بینید. بنابراین ممکن است شخص با درآوردن شکلک شما را قانع کند تا تماس را پاسخ دهید.

از نظر ساز و کار این اپلیکیشن مبتنی بر WebRTC بوده که گوگل تنظیم کیفیت تماس با توجه به سرعت اینترنت را به آن افزوده است. حتی زمانی که از وای‌فای به شبکه‌های موبایلی می‌روید، تماس حفظ شده و پس از یک وقفه کوتاه، ادامه پیدا می‌کند.

Duo دومین اپلیکیشنی بود که گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود معرفی کرد. اولین مورد، اپلیکیشن پیام‌رسان Allo بود که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و هنوز زمان عرضه آن مشخص نیست. عرضه این دو اپلیکیشن، جزیی از استراتژی گوگل برای کسب سهمی از بازار اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است. اینکه این استراتژی موفق باشد یا نه،‌سخن دیگری است. گوگل به جای در پیش گرفتن یک راه‌حل واحد، تصمیم به عرضه دو اپلیکیشن جدا برای دو کار متفاوت گرفته است. جالب اینجاست که با عرضه این دو اپلیکیشن، Hangouts کماکان به حیات خود ادامه می‌دهد. بنابر گفته‌های گوگل، تمرکز Hangouts از این پس بر روی کاربران تجاری خواهد بود. البته کاربران عادی از این سرویس نمی‌روند، ولی تمرکز بر روی کاربران تجاری خواهد بود.

۰۸۱۵۱۶duo_960x540

سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که Duo چگونه در بازار شلوغ اپلیکیشن‌های چت تصویری که تعداد آنها از شماره بیرون بوده، رقابت کند؟! از طرفی عرضه این اپلیکیشن نشان از ترس گوگل دارد،‌ چون از اطلاعات کاربران استفاده نکرده و تنها به شماره آنها وابسته است. حتی اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های اندرویدی نصب نخواهد بود. از طرف دیگر، Duo نشان از شجاعت گوگل دارد. Duo از دیگر سرویس‌های گوگل استفاده نمی‌کند، پس گوگل نمی‌تواند کاربران را به استفاده از آن مجبور کند.

گوگل در ساخت Duo تمرکز زیادی بر روی کاربران موبایل داشته و در این کار موفق بوده است. اما موفقیت در بازار چیز دیگری است. محصول عالی همیشه به جذب کاربران نمی‌انجامد، بخصوص بازاری که رقابت در آن بسیار سخت است.

2 در مورد “گوگل Duo، اپلیکیشن چت ویدئویی گوگل رسما عرضه شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH