iFixit: تعمیر گلکسی نوت ۷ چندان آسان نخواهد بود!

iFixit که ید طولایی در کالبدشکافی تجهیزات الکتریکی دارد، اینبار از پیچ گوشتی‌های خود استفاده کرده و گلکسی نوت ۷ را از نظر تعمیرپذیری در بوته آزمایش قرار داده است. گلکسی نوت ۷ چندان نمره خوبی کسب نکرده و نمره ۴ از ۱۰ را بدست آورده که البته نسبت به گلکسی S7 با نمره ۳ افزایش خوبی را نشان می‌دهد.

البته iFixit جنبه مثبت نوت ۷ را در ماژولار بودن قطعات می‌داند، به نحوی که به آسانی می‌توانید قطعات مجزا را تعویض کنید. نکته مهم دسترسی به قطعات بدون شکستن نمایشگر یا پشت شیشه‌ای است تا دسترسی به قطعات داخلی. همانطور که می‌دانید نمایشگر یکی از گرانترین قطعات موبایل بوده و این در مورد نمایشگرهای خمیده نیز صدق می‌کند.

iFixit همچنین عنوان می‌کند که مسیر بهبود یافته کابل، باعث می‌شود که بتوان بدون تعویض نمایشگر، پورت شارژ را تعویض کرد. از آنجایی که پورت شارژ یکی از اولین قطعاتی است که در اسمارت‌فون‌ها نصب می‌شود، امکان تعویض آن بدون صدمه زدن به نمایشگر، نکته بسیار مثبتی برای گلکسی نوت ۷ است.

به همین ترتیب می‌توان باتری را تعویض کرد بدون اینکه لازم باشد مادربورد را بیرون آورد. البته مواد چسبنده بسیار قوی در زیر باتری و در پشت شیشه‌ای، باعث می‌شود که این کار خالی از خطر نباشد. iFixit همچنین عنوان می‌کند که دیوارهایی که در قاب پشت وجود دارند، باعث می‌شود که سلامت ساختاری حفظ شده و باتری از آب مصون باشد.

چندان جای تعجب نیست که بسیاری از قطعات داخلی نوت ۷ مشابه گلکسی S7 باشد. در اینجا نیز سیسم خنک‌کننده آبی چیپست را می‌بینید. جایگاه S Pen با مقدار زیادی چسب احاطه شده تا از نفوذ آب جلوگیری کند. چسپ برای یک اسمارت‌فون چندان خوب نیست، اما در اینجا چندان جلوی تعمیر احتمالی را نمی‌گیرد. یگ گیره ساده S Pen را گرفته و تکه پلاستیکی از نوک قلم هوشمند محافظت می‌کند.

خلاصه گزارش iFixit به این صورت است:

  • بسیاری از قطعات ماژولار هستند و به طور مستقل تعویض می‌شوند.
  • مسیر بهبودیافته کابل باعث می‌شود که پورت شارژ را بتوان به آسانی تعمیر کرد.
  • باتری را به راحتی می‌توان تعویض کرد، اما مواد چسبنده اینکار را بسیار دشوار می‌کند.
  • جلو و عقب شیشه‌ای احتمال شکستن را دوبرابر می‌کند و مواد چسبنده بسیار محکم در پشت، ورود به درون گوشی را بسیار دشوار می‌سازد.
  • به دلیل نمایشگر خمیده، تعویض شیشه جلو بدون خراب کردن نمایشگر تقریبا غیر ممکن است.

YoKHMJ2P6epkBOyk.medium

j6ZbRieCZbyg1jb2.medium

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH