بررسی اپلیکیشن DU Speed Booster: مثل روز اول، سریع باشید!

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که چند وقت پس از خرید یک گجت هوشمند، متوجه این موضوع شوید که سرعت پردازش آن نسبت به روزهای ابتدایی کاهش پیدا کرده و دیگر آن قدرت جوانی را ندارد! دلیل این امر، اشغال شدن حافظه داخلی دستگاه به وسیله اطلاعات و فایل‌هایی است که توسط شما بر روی آن ذخیره می‌شود. جدا از اطلاعاتی که وجود آن‌ها بر روی تلفن هوشمندتان ضروری است، برخی فایل‌های غیر قابل استفاده نیز بر روی حافظه قرار می‌گیرند که می‌توانند سرعت پردازش گوشی را تا حد زیادی کاهش دهند. فایل‌های Junk (یا به عبارتی فایل‌های Trash) همان اطلاعاتی هستند که وجود آن‌ها بر روی سیستم، ضرورت خاصی ندارد و می‌توان آن‌ها را حذف کرد.

نرم افزار DU Speed Booster، به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های Trash روی دستگاه‌تان را مدیریت نمایید و با حذف کردن آن‌ها، سرعت گجت خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. این نرم افزار، با قابلیت‌های زیادی که دارد، می‌تواند علاوه بر یک ابزار افزایش سرعت، به عنوان یک مدیریت کننده فایل‌های عادی هم مورد استفاده قرار بگیرد. امروز در آی‌تی‌رسان، به بررسی کامل این اپلیکیشن کاربردی می‌پردازیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.bs1

پس از نصب نرم افزار و رد کردن چند اسلاید ابتدایی، صفحه اصلی برنامه با نمایش در می‌آید. شاید اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب کند، دایره‌ای است که در وسط تصویر قرار گرفته و وضعیت فعلی گوشی شما را به نمایش می‌گذارد. در حالت ایده‌آل، نمودار دایره‌ای، عدد ۱۰۰ را به نمایش خواهد گذاشت و این بدان معنی است که دستگاه، در سریع‌ترین وضعیت قرار گرفته است. در غیر این صورت، عبارت Boost Needed نشان داده می‌شود که می‌توانید با لمس این گزینه، برنامه‌هایی که به صورت غیر ضروری به منابع سخت افزاری یا نرم افزاری گجت شما دسترسی دارند را متوقف سازید تا سایر اپلیکیشن‌هایی که مشغول کار با آن‌ها هستید، بتوانند سرعت اجرای بالاتری داشته باشند.

سایر امکانات برنامه، در بخش پایینی نمودار دایره‌ای، به صورت آیکون‌های مجزا نمایش داده شده‌اند. گزینه Phone Boost، وظیفه دسته‌بندی و پاکسازی حافظه رم دستگاه را بر عهده دارد. در این بخش، می‌توانید برنامه‌هایی که در حال اجرا هستند را مشاهده کنید و آن‌ها را اولویت بندی نمایید تا به این روش، برنامه‌هایی که کاربرد بیشتری بر روی دستگاه‌تان دارند، سریع‌تر اجرا شوند.Screenshot_2016-08-20-16-19-32

با انتخاب Trash Cleaner، برنامه به صورت خودکار و با استفاده از الگوریتمی خاص، شروع به اسکن تمامی فایل‌های موجود بر روی حافظه کرده و آن دسته از فایل‌هایی که شامل اطلاعات کم کاربرد و غیر ضروری هستند را شناسایی می‌کند. همچنین نرم افزار، با دسترسی به حافظه نهان یا همان حافظه Cache، قادر است اطلاعات موجود را آنالیز کند و نتیجه را به شما نمایش دهد. حال می‌توانید با انتخاب گزینه Clean، اطلاعات غیر ضروری را پاک کنید و سرعت گجت را افزایش دهید. پس از اتمام پاکسازی، میزان حافظه آزاد شده به کاربر نشان داده شده و پردازنده دستگاه نیز اندکی خنک‌تر می‌شود.

Screenshot_2016-08-20-13-31-20

در مرحله بعدی، اگر وارد قسمت App Manager شوید، مشاهده می‌کنید که ۴ آیکن مختلف برای شما به نمایش در خواهد آمد که هر کدام، مربوط به کارهایی است که می‌توانید بر روی برنامه‌هایی که نصب شده‌اند، انجام دهید. این کارها، شامل پاک کردن کامل برنامه به همراه اطلاعات آن از روی حافظه، دسترسی به فایل‌های APK، انتقال اطلاعات از حافظه داخلی به حافظه جانبی و همچنین نصب نرم افزارهای مرتبط با مدیریت فایل‌ها هستند که به کاربر این امکان را می‌دهد کنترل کاملی بر روی تمامی برنامه‌ها داشته باشد.Screenshot_2016-08-20-14-26-14

با استفاده از DU Speed خواهید توانست بدون نیاز به مراجعه به سایت‌های مختلف و نصب نرم افزارهای جداگانه، تنها با ورود به بخش Speed Test، سرعت اینترنت خود را محاسبه کنید. این برنامه می‌تواند اطلاعاتی از قبیل سرعت دانلود، آپلود و پینگ را در اختیار شما قرار دهد و در نهایت، این امکان وجود دارد که با انتخاب گزینه Speed Up، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

در بخش Security، برنامه به عنوان یک آنتی‌ویروس قدرتمند عمل می‌کند و با بررسی فایل‌های موجود بر روی گوشی، بدافزارها (یا فایل‌هایی که ممکن است دستگاه را تهدید کنند) را شناسایی کرده و در صورت موافقت شما، آن‌ها را از روی حافظه پاک می‌کند. همچنین این بخش از نرم افزار، گزینه‌ای با نام Privacy Advisor را هم دارد که راهکارهایی در خصوص بالا بردن امنیت گوشی را به شما معرفی می‌کند.

Screenshot_2016-08-20-14-46-58

علاوه بر بخش‌های نام برده، قسمت‌هایی مانند Privacy هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها، می‌توان مدیریت دقیق‌تری بر روی فایل‌هایی که از یک منبع ناشناخته بر روی گوشی قرار گرفته‌اند، انجام داد.

علاوه بر نرم افزار، DU Speed Booster به بازی‌ها هم اهمیت بالایی داده و بخش مجزایی برای مدیریت آن‌ها در نظر گرفته است. در منو اصلی، با رفتن به سمت چپ، می‌توانید وارد بخش Game Booster شوید و با انتخاب گزینه Boost سرعت اجرای بازی‌ها را افزایش ببخشید. این کار، با بستن برنامه‌های در حال اجرا که ارتباطی با بازی شما ندارند و پاک کردن فایل‌های Junk از روی رم دستگاه صورت می‌گیرد. اگر بازی شما در حالت عادی همراه با لگ و کندی اجرا می‌شود، می‌توانید آن را به لیست این بخش اضافه کرده تا با استفاده از بهینه سازی‌هایی که این برنامه بر روی نحوه اجرایی بازی انجام می‌دهد، بتوانید تجربه بهتری از گیمینگ بر روی گجت هوشمندتان داشته باشید.Screenshot_2016-08-20-16-44-57[1]

همچنین نرم افزار، یک رابط کاربری دارد که می‌تواند به صورت یک ویجت در صفحه نمایش اصلی شما قرار گیرد و دسترسی را به برخی از قابلیت‌ها سرعت بخشد. علاوه بر این، با فعال کردن Smart Charge می‌توانید وضعیت باتری را در طول زمان شارژ شدن تحت نظر داشته باشید و سرعت شارژ شدن آن را افزایش دهید. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که با استفاده از قفل کننده برنامه، قادر خواهید بود از برنامه‌های خود با تنظیم یک پترن، محافظت کرده و دسترسی به آن‌ها را محدود کنید.Screenshot_2016-08-20-14-02-29

در کل، DU Speed Booster را می‌توان به عنوان یک نرم افزار کاربردی و ضروری دانست که با امکاناتی که در دل خود جای داده است، نیازهای شما را تا حد زیادی برآورده خواهد کرد. البته نرم افزارهای مشهور زیادی در این زمینه وجود دارند ولی DU Speed Booster شایستگی حضور در میان بهترین‌ها را دارد. در نظر داشته باشید که هنگام پاک کردن نرم افزارها یا اطلاعات مختلف از روی گوشی، دقت کافی را به خرج دهید تا فایل‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید را به صورت اتفاقی از بین نبرید. البته ممکن است در برخی موارد، با کندی در اسکن فایل‌ها مواجه شوید که یکی از اشکالات عمده برنامه است. علاوه بر این، شاهد تبلیغات زیادی در برنامه هستیم که البته بیشتر آن‌ها، به نرم افزارهای  DU Apps مرتبط است ولی برنامه‌های متفرق نیز در میان آن‌ها وجود دارد. می‌توانید این برنامه را از کافه بازار دانلود کنید.

bazar-logo-1

3 در مورد “بررسی اپلیکیشن DU Speed Booster: مثل روز اول، سریع باشید!”

  1. من قبلا روی تبلت اندروید ۴ داشتم عالی بود اما جدیدا گوشی خریدم اندروید ۵ داره جواب نمیده، یعنی نمیتونه برنامه های سیستمی مثل گالری و camera و… را ببنده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH