اپل خواهان کاهش قیمت قطعات آیفون ۷ است

هرساله با معرفی آیفون جدید، مبالغ زیادی به حساب شرکت اپل اضافه می‌شود، حال این غول بزرگ فناوری کوپرتینو سعی در افزایش این درآمد دارد و برای رسیدن به هدف خود از تامین‌کنندگان قطعات گوشی هوشمندش درخواست کاهش قیمت بیشتر کرده است، البته این شرکت‌ها در مقابل خواسته اپل مقاومت می‌کنند چراکه سود آن‌ها از تراشه‌های موجود در آیفون ۷ کاهش پیدا کرده است. اپل برای کسب و کار و تهیه قطعات موردنیاز دستگاه‌های خود با تامین‌کنندگان زیادی همکاری دارد، بنابراین در صورت انجام مذاکره این کاهش قیمت کاملا امکان‌پذیر است. اپل این شیوه را در زمان همکاری با کوالکام و اینتل مورد استفاده قرار داد و با مذاکره شدید، نسل بعدی چیپ‌های LTE را با قیمتی ارزان‌تر خریداری خواهد کرد.

براساس آخرین گزارشات صنعتی، حجم سفارشات اپل از تامین‌کنندگان تایوانی ۳۰ درصد نسبت به سال قبل و معرفی آیفون ۶S کاهش یافته است، البته این کاهش سفارش شامل شرکت‌های TSMC و Largan Precision که وظیفه تولید چیپ‌ست A10 و ماژول‌های دوربین را برعهده دارند، نیست. TSMC پردازنده A10 را با فناوری ۱۶ نانومتری FinFET خواهد ساخت ولی موضوع عجیب عدم همکاری اپل با سامسونگ برای تولید آن‌هاست. شاید این شرکت توسط مذاکره با این دو تولیدکننده، پیشنهاد بهتری از TSMC دریافت کرده است و یا شاید این تصمیم به قطع همکاری با سامسونگ به علت امید به تولید محصولات با فناوری ۱۰ نانومتری FinFET و خرید آن‌ها با قیمت بهتر از شرکت TSMC باشد.

اگرچه آیفون ۷ در شهریور به صورت رسمی معرفی خواهد شد، ولی بیشتر مشخصات فنی آن تا امروز فاش شده‌اند. این اقدام اپل برای کاهش قیمت شاید به ضرر تامین‌کنندگان قطعات باشد ولی هیچ‌کدام منکر فروش بالای آیفون‌ها نیستند. براساس گزارشات، فروش آیفون برای اولین‌بار از زمان معرفی کاهش یافته اما امکان افزایش فروش آن با معرفی خانواده آیفون ۷ وجود دارد.

blue-iphone-7-plus-screen-turned-on-8

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH