همکاری نوکیا و شرکت BT برای توسعه تکنولوژی ۵G

نوکیا و شرکت BT یک توافقنامه جدید برای همکاری در تحقیقاتی جهت توسعه و پیشرفت سریعتر تکنولوژی ۵G امضا کردند. براساس این توافقنامه دو شرکت در رابطه با “زمینه‌های استفاده بالقوه مشتریان از تکنولوژی‌های ۵G، ایجاد ۵G برای اثبات مفهوم PoC و آزمایش و توسعه استانداردها و فناوری‌های جدید” همکاری خواهند کرد.

اگرچه شبکه ارتباطی ۴G تقریبا جدید محسوب می‌شود، ولی ۵G به پیشبرد بیشتر این فناوری کمک خواهد کرد و به کاربران اجازه می‌دهد که به طور همزمان از محتوای داده‌های سنگین همانند واقعیت مجازی و ویدیوهای زنده ۳۶۰ درجه بدون کمترین تاخیری استفاده نمایند.

نوکیا و BT با انجام این همکاری خواهان بهبود انعطاف‌پذیری و قابلیت استفاده از شبکه‌های تلفن همراه توسط کاهش زمان تاخیر برای ارتباطات مهم، مصرف انرژی کمتر و استفاده از پهنای باند بالاتر برای برنامه‌های مختلف هستند. شرکت BT می‌گوید:

انعطاف‌پذیری جدیدی که توسط تکنولوژی ۵G ایجاد خواهد شد، برای حمایت از کسب و کارها و مشتریان جدید خدماتی برپایه اینترنت اشیا (IoT) شامل اتصال خودروها، شهرهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی نظارت بر سلامتی از راه دور را ارایه خواهد کرد.

براساس سخنان مدیرعامل BT، هاروارد واتسون، شرکت EE که زیرمجموعه BT محسوب می‌شود دارای بزرگترین پوشش‌دهی شبکه ۴G در انگلستان با نزدیک به ۹۵ درصد سهم تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود. با توجه به این سهم، نوکیا تجربه زیادی را به تکنولوژی ۵G اضافه می‌کند که به آن امکان رقابت با اپراتور آمریکایی ورایزون را می‌دهد، ورایزون در حال توسعه و اجرا این تکنولوژی در کشور آمریکاست.

در حال حاضر کار در آزمایشگاه‌های BT آغاز شده و نوکیا در حال آزمایش بر روی آخرین تجهیزات رادیویی قابل استفاده برای تکنولوژی ۵G است. به احتمال زیاد تکنولوژی ۵G در سال ۲۰۲۰ برای مصرف عموم کاربران ارایه می‌شود، البته امکان را‌ه‌اندازی محدود آن در زمان نزدیک‌تر نیز وجود دارد.

۱۲۰۱۹۷۷_nokia-veut-etre-pret-pour-larrivee-de-la-5g-dici-a-2017-web-tete-021714583526

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH