سامسونگ رتبه اول بازار اسمارت‌فون هند را از آن خود کرد

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، بازار اسمارت‌فون هند پس از دو فصل کاهش فروش با فروش ۲۷ میلیون اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶، رشد ۱۷.۱ درصدی را شاهد بوده است.

هم برندهای هندی و هم برندهای جهانی نسبت به سال قبل کاهش فروش داشته‌اند، اما برندهای چینی نسبت به سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته‌اند. کارتیک جی از IDC می‌گوید:

سازندگان چینی نسبت به سه ماهه قبل ۲۸ درصد رشد داشته‌اند که لنوو، شیائومی، ویوو، اوپو و Gionee دلایل اصلی این رشد بودند. تا بحال، تنها لنوو توانسته بود بیش از یک میلیون اسمارت‌فون در یک سه‌ماهه به بازار هند وارد کند، ولی در این سه‌ماهه سه سازنده دیگر نیز توانستند بیش از یک میلیون گوشی به هند صادر کنند. شیائومی Redmi Note 3 نه تنها برند اول در فروش آنلاین بود، بلکه بیشترین فروش شیائومی در سه ماهه دوم ۲۰۱۶ را تشکیل می‌داده است.

آیفون SE نتوانست تاثیر زیادی بر بازار گوشی‌های پریمیوم داشته باشد و بیشتر فروش از آیفون ۵S ناشی شده است. جایپال سینگ از IDC می‌گوید:

سازندگان هندی سهم زیادی در گوشی‌های زیر ۱۵۰ دلار دارند، اما سازندگان چینی و جهانی نیز وارد رقابت در این بازه قیمتی شده‌اند. ورود تهاجمی Reliance Jio به بازه قیمتی زیر ۵۰ دلار با فروش نیم میلیون گوشی ۴G توانسته دیگر سازندگان هندی را در این بازه قیمتی به حاشیه براند. بخش پریمیوم (بالای ۳۰۰ دلار آمریکا) شاهد افزایش سهم گسترده چینی‌ها از ۹ درصد به یک سوم بازار بوده است. فروش اوپو F1 Plus توانست سهم خوبی را از آن اوپو کند.

فروش آنلاین گوشی از ۳۵ درصد در سال گذشته به ۲۸ درصد کاهش داشته اما ممکن است که فصل جدید با معرفی مدل‌های جدید فروش آنلاین دوبار قوت بگیرد. کارتیک جی می‌گوید:‌

رشد سریع فروش غیر آنلاین و قوانین سفت و سخت برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها، یاعث شد که سازندگان به بازار غیر آنلاین روی آورده و در نتیجه سهم فروش آنلاین کاهش پیدا کند.

prAP41685916-F-1

سامسونگ با ۲۵.۱ درصد رتبه اول بازار هند را به خود اختصاص داد. این میزان رشد ۱۰.۹ درصدی نسبت یه فصل قبل و رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. گوشی‌های سری J قسمت عمده فروش سامسونک را تشکیل می‌دهند. Micromax با ۱۹.۹ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داد. معرفی مدل‌های جدید به همراه روش‌های بازاریابی جدید باعث شده که این سازنده هندی حتی در دوفصلی که فروش اسمارت‌فون کاهش داشت، سهم خود را افزایش دهد. لنوو (و موتورولا) با رشد ۱۰.۳ درصدی توانست رتبه سوم را کسب کند. Moto G4 plus و Vibe K5 Plus قسمت عمده فروش لنوو را تشکیل می‌دهند. لنوو حضور گسترده‌ای در فروش غیر آنلاین دارد. Intex با کاهش ۳۰.۱ درصدی نسبت یه سال قبل و کاهش ۹.۸ درصدی نسبت یه فصل قبل، به رتبه چهارم سقوط کرد. Intex در حال تغییرات مدیریتی بوده و سازندگان هندی و چینی رقابت شدید با آن دارند. اگر چه به دلیل داشتن سرویس ابری، سهم خوبی در فروش آنلاین دارد. سرانجام Reliance Jio رتبه پنجم خود را با ۱۲.۳ درصد سهم حفظ کرد. معرفی محصولات LYF و بسته‌های همراه آن، باعث شد که Reliance Jio سهم خود را در فروش آفلاین افزایش دهد. همانطور که می‌بینید اپل در بین ۵ فروشنده اول هم نیست.

فرا رسیدن فصل جشن و سرور در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶ ممکن است به فروش اسمارت‌فون‌ها کمک زیادی بکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH