چگونه نوتیفیکیشن‌ها را در File Explorer ویندوز غیر فعال کنیم؟!

مایکروسافت قرار است در آپدیت جدیدی که برای ویندوز ۱۰ عرضه می‌کند، ویژگی نوتیفیکشن در قسمت مدیریت فایل‌ها (File Explorer) را به این سیستم عامل اضافه کند. پیغام‌هایی که به صورت نوتیفیکیشن یه نمایش در خواهند آمد، ویژگی‌ها و آپدیت‌های جدیدی که برای ویندوز منتشر شده‌اند را به اطلاع شما می‌رسانند. این قابلیت، در ابتدا در نسخه ۱۴۹۰۱ (که اولین نسخه آزمایشی بعد از آپدیت سالانه خواهد بود) نمایان خواهد شد و پس از آن، به صورت گسترده در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد.

img_57af71ca5873a

چگونه نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کنیم؟

به صورت عادی، شما می‌توانید با انتخاب علامت ضربدر در کنار هر نوتیفیکیشن، آن را محو کنید. البته این روش، نوتیفیکیشن‌ها را به صورت کامل غیر فعال نخواهد کرد و فقط برای مدت کوتاهی، آن‌ها را از روی صفحه نمایش محو می‌کند.

البته مایکروسافت پیشنهاد می‌دهد که برای اطلاع از اخبار مربوط به ویندوز و همچنین آگاهی از محصولات جدید این کمپانی و برای بالا بردن امنیت دستگاه‌تان، اقدام به انجام این عمل نکنید، ولی در صورتی که تمایل دارید دریافت نوتیفیکیشن‌ها را به طور کلی غیر فعال نمایید، ما روش زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.img_57af732145acf

در صفحه مدیریت فایل، وارد بخش View شوید و از منو به نمایش در آمده، گزینه Option را انتخاب نمایید.

img_57af73b5bf9f2

با باز شدن صفحه Folder Option، تب View را انتخاب کرده و در لیست به نمایش در آمده، دنبال گزینه “Show Sync Provider Notifications” بگردید. در حالت عادی، کنار این گزینه، چک‌مارک خورده است. برای غیرفعال کردن دریافت نوتیفیکیشن‌ها، نیاز دارید که چک‌مارک را بردارید و پس از آن، تنظیمات خود را ذخیره کنید.

img_57af740209cdc

با انجام این عمل، شما دیگر شاهد به نمایش در آمدن نوتیفیکیشن‌ها نخواهید بود و می‌توانید مواردی که قبلا در File Explore نشان داده می‌شد را در جاهایی دیگری مانند بخش مخصوص نوتیفیکیشن‌ها (Notification Center) و صفحه اول مرورگر مایکروسافت Edge مشاهده کنید.

طبق اعلام مایکروسافت، با غیرفعال سازی این قابلیت، امکانات دیگری نیز بر روی دستگاه شما غیر فعال خواهند شد. البته این خبر، بیشتر شبیه یک کار تبلیغاتی برای کمپانی مایکروسافت است، چرا که اگر این نوتیفیکیشن‌ها همواره در معرض دید کاربران باشد، افراد بیشتری اقدام به دریافت محصولات خواهند کرد. البته به تازگی شایعه شده است که در این آپدیت، فعلا مشکلی با غیر فعال کردن این گزینه (نمایش نوتیفیکیشن‌ها) نخواهید داشت. به هر حال طبق اخباری که از آپدیت جدید منتشر شده، اگر این گزینه فعال نباشد، بنرهای One Drive (سرویس حافظه مجازی مایکروسافت) هم به نمایش در نخواهند آمد. حال سوال اینجاست که بنرهای مخصوص به این نرم افزار، دقیقا چه کاربردی خواهند داشت و غیر فعال بودن آن‌ها، چه امتیازاتی را از کاربران سلب خواهد کرد؟ آپدیت جدید مایکروسافت، امکانات زیادی را در دل خود دارد که می‌تواند ویندوز را به یکی از کار آمدترین و در عین حال بهینه‌ترین سیستم عامل‌های موجود در بازار تبدیل کند. بالاخره تا انتشار آپدیت نهایی به صورت فراگیر، همچنان بازار اخبار در این خصوص داغ است و باید منتظر انتشار خبرهای جنجالی باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH