انتشار مشخصات دو گوشی اندرویدی نوکیا

نوکیا قطعا تا پایان سال گوشی هوشمند با سیستم‌عامل اندروید معرفی خواهد کرد، اما امروز نوکیا کمی با شرکتی که زمانی بر صنعت تلفن‌های همراه حکومت می‌کرد، دچار اشتراک بود. برای شروع باید اعلام کنیم که این دو دستگاه امسال یا سال آینده معرفی خواهند شد و وظیفه تولید آن‌ها برعهده شرکت دیگری است، نوکیا دیگر گوشی نخواهد ساخت و به احتمال زیاد مدیریتی بر روی شیوه فروش آن‌ها از طریق خرده‌فروش‌ها نیز ندارد.

هفته پیش در مقاله‌ای اعلام کردیم که این شرکت فنلاندی تا پایان امسال یا اوایل سال آینده از چند گوشی رونمایی خواهد کرد. این دو مدل معرفی نشده بنچمارک GeekBench را گذرانده و مشخصات فنی آن‌ها مشخص شده است، البته امکان تغییر آن برای محصول نهایی وجود دارد. میان این دو، دستگاه نوکیا ۵۳۲۰ مجهز به مشخصات فنی بالاتری شامل پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت رم است و اگرچه فرکانس بالا پردازنده، این مدل را در رده دستگاه‌های بالارده قرار می‌دهد ولی استفاده از رم پایین یک اقدام عجیب محسوب می‌شود. با این حال، دستگاه مورد نظر نمونه اولیه بوده و احتمال افزایش میزان رم در آن وجود دارد و همچنین سیستم‌عامل آن، اندروید قدیمی ۴.۴.۴ است.

دستگاه دوم با نام نوکیا RM-1490 از پردازنده تک‌هسته‌ای AMD A8-5545M با فرکانس ۵۰۰ مگاهرتز و ۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند و سیستم‌عامل آن اندروید ۴.۲.۲ است. از این نتایج بنچمارک هدف نوکیا مبنی بر تولید گوشی هوشمندی اندرویدی را متوجه شدیم ولی مشخصات فنی این دو دستگاه هنوز مبهم است، امیدواریم در آینده اطلاعات دقیق‌تری از آن‌ها منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH