مشکلات اصلی گلکسی S7 و S7 Edge به همراه راه‌حل رفع آن‌ها

پرچمداران سری S سامسونگ، یعنی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge، بی‌شک یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار هستند. ولی همان‌طور که می‌دانیم، هیچ محصولی ایده‌آل نیست و نقطه ضعف‌هایی دارد. با اینکه در این دو گوشی، سعی شده اشکالاتی که در خصوص ۲ پرچمدار قبلی کمپانی وجود داشته، تا حد زیادی برطرف گردد، اما باز هم شاهد ضعف‌هایی مخصوصا در زمینه‌های طراحی و نرم افزاری S7 و S7 Edge هستیم. در این مقاله سعی داریم اصلی‌ترین این مشکلات را به شما معرفی کرده و راه کارهایی برای حل آن‌ها ارایه دهیم.

مشکلات صفحه نمایشAndroidPIT Samsung galaxy s7 edge 13

یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند، فعال شدن نمایشگر به صورت خودکار و بدون وارد شدن هیچ گونه نوتیفیکیشنی است. شاید مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن این امر، حساسیت بالا سنسور نزدیکی است.

راه‌حل: برای حل کردن مشکل روشن شدن غیر عمدی صفحه نمایش، می‌توانید قابلیت روشن شدن خودکار صفحه نمایش را غیر فعال کنید. علاوه بر آن، می‌توانید نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها را طوری مدیریت کنید که به هنگام دریافت اعلان، صفحه نمایش روشن نشود.

مشکلات کارت حافظه جانبیAndroidPIT-Samsung-galaxy-s7-REVIEW-6-w782

سامسونگ، در گوشی‌های S7 و S7 Edge، یکی از قابلیت‌هایی که کاربران در گلکسی S6 از آن بی‌بهره بوده‌اند را، بار دیگر استفاده کرده است. پشتیبانی نکردن از کارت حافظه جانبی، در کنار عدم ارایه اندروید مارشملو در ابتدا برای S6، برای خیلی از طرفداران سامسونگ خبر خوشایندی نبود. اما آن طور که به نظر می‌رسد، بسیاری از خریداران، با مشکلاتی در خصوص کارایی کارت حافظه در پرچمداران جدید مواجه شده‌اند. طبق گفته‌های کاربران، هنگام وارد کردن کارت حافظه، پیغام خطا نمایش داده شده و دستگاه، قادر به شناسایی آن نیست.

راه حل: اگر با پیغامی مبنی بر عدم شناسایی کارت حافطه توسط دستگاه رو‌به‌رو می‌شوید، در ابتدا اطمینان حاصل نمایید که کارت حافظه‌ای که از آن استفاده می‌نمایید، به درستی فرمت شده باشد. با استفاده از برنامه‌هایی مانند SD Formatter قادر خواهید بود کارت حافظه را به فایل سیستم‌های گوناگون فرمت کنید. اگر پس از انجام این کار، باز هم با پیغام خطا مواجه شدید، بهتر است قبل از اینکه اطلاعات‌تان را از دست دهید، اقدام به خرید یک حافظه جانبی جدید کنید.

مشکلات دوربینGalaxy-S7-rear-cam

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی S7، یکی از پیشرفته‌ترین و با کیفیت‌ترین دوربین‌هایی است که بر روی پرچمداران حال حاضر بازار قرار گرفته است. بسیاری از کاربران، با این مشکل مواجه هستند که در هنگام فعال سازی دوربین، صفحه نمایش آن‌ها به یکباره به رنگ سیاه درآمده و مدتی بعد، پیامی به نمایش در می‌آید مبنی بر این که دوربین متوقف شده است. البته که این قضیه، عمدتا در گلکسی S7 اتفاق می‌افتد و کاربرانی که مدلی با نمایشگر خمیده S7 را خریداری کردند، کمتر با این مشکل مواجه می‌شوند.

راه‌حل: این مشکل، بیشتر به دلیل فعال بودن قابلیت Smart Stay اتفاق می‌افتد. این ویژگی، با استفاده از دوربین جلو دستگاه، حرکات چشم شما را رصد می‌کند و در هر لحظه، با توجه به مکانی که مشغول نگاه کردن آن هستید، عملیات خاصی را انجام می‌دهد. به طور کلی، شما می‌توانید حالت Smart Stay را با وارد شدن به بخش تنظیمات گوشی، غیر فعال نمایید ولی برای اینکه مشکل به صورت کامل حل شود، راهی جز انتظار برای آپدیت نرم افزاری نخواهید داشت.

مشکل دکمه هوم دستگاه

بسیاری از خریداران، بر این باورند که در بسیاری از مواقع، دکمه هوم یا دکمه‌های خازنی که در کناره‌های آن قرار گرفته‌اند، عملکرد ضعیفی دارند و گاهی اوقات، حتی قادر به انجام وظیفه خود نیستند. همان‌طور که انتظار می‌رود، کاربران S7 Edge، بیشتر با این موضوع درگیر هستند. علاوه بر این، طبق تجربیات شخصی، حتی لبه‌های خمیده نمایشگر هم قادر به تشخیص لمس نیستند و به نوعی، در برخی موارد بلا استفاده هستند.

راه‌حل: عدم کارکرد مناسب دکمه‌های دستگاه (چه فیزیکی و چه خازنی) بعضا به برنامه‌هایی بستگی دارد که از آن‌ها استفاده می‌کنید. برخی اپلیکیشن‌ها به دلیل مشکلاتی که در برنامه نویسی آن‌ها وجود دارد، باعث می‌شوند که تلفن هوشمند شما نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. برای رفع این مشکل، دستگاه را خاموش کرده و سپس، آن را وارد Safe Mode نمایید. از این طریق، خواهید توانست برنامه‌ها و اطلاعات آن‌ها را مشاهده کرده و در صورتی که عملکرد نامناسبی دیدید، اقدام به پاک کردن برنامه کنید.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبارAndroidPIT-galaxy-s7-vs-galaxy-s7-edge-1-w782

یکی از قابلیت‌هایی که در پرچمدار قدیمی سامسونگ یعنی گلکسی S5 وجود داشت، مقاومت در برابر گرد و غبار و آب بود. گلکسی S7 و S7 Edge به علت باز نشدن پشت دستگاه و همچنین کیفیت مواد استفاده شده در ساخت بدنه، قادر است عملکرد به مراتب بهتری در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب یا گرد و خاک داشته باشد. علاوه بر این، گلکسی S7 و S7 Edge موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده است که خیال کاربر را از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، راحت می‌کند. اما کاربران، به خصوص افرادی که در نقاط بسیار مرطوب زندگی می‌کنند، بر این باورند که پس از مدتی استفاده، کیفیت صدای خروجی، به خصوص از هندزفری، به علت زنگ زدن بخش‌هایی از جک ۳.۵ میلی‌متری، کاهش می‌یابد.

راه‌حل: تا حد امکان، بهتر است که گوشی را در مکان‌های بدون رطوبت و خشک نگه داری کنید تا کمترین آسیب را ببیند. بیشترین جایی که می‌توانند آسیب ببینند در برابر آب، خروجی جک ۳.۵ میلی‌متری و پورت شارژر دستگاه هستند. یکی از راهکارهای خشک شدن دستگاه در هنگامی که گوشی در آب می‌افتد، قرار دادن آن در برنج است.

مشکلات ارتباطی

با وجود اینکه سامسونگ سعی کرده مشکلات ارتباطی پرچمدارانش را با ارایه آپدیت‌های نرم افزاری بهبود ببخشد، اما هنوز بسیاری از خریداران، نسبت به ارتباط از طریق بلوتوث و Wi-Fi مشکلاتی دارند که رفع نشده است.

راه‌حل: در ابتدا، باید نرم افزار دستگاه خود را به‌روزرسانی کرده تا از این بابت، نگرانی نداشته باشید. علاوه بر این، برنامه‌هایی که از Wi-Fi و بلوتوث استفاده می‌کنند نیز تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه خواهند داشت. برای اینکه کم‌ترین مشکل متوجه شما شود، بهتر است نرم افزارهایی که استفاده زیادی از Wi-Fi دارند را همیشه به روز نگه دارید. همان‌طور که می‌دانید، آنتن Wi-Fi گلکسی S7، از هر دو حالت ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. در زمان‌هایی که در ارتباط با شبکه‌های محلی با مشکل مواجه شدید، بهتر است آن را بر روی حالت ۲.۴ گیگاهرتزی تنظیم نمایید تا میزان تاخیر یا قطعی ارتباط را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

9 در مورد “مشکلات اصلی گلکسی S7 و S7 Edge به همراه راه‌حل رفع آن‌ها”

  1. یه نکته رو اشتباهی نوشتم ترکیدن باتری تنها مختص به اس ۷ و اس ۷ اج نیست. تو خیلی از گوشی های دیگه هم اتفاق افتاده به دلیل “عدم استفاده ی اصولی”

  2. دوستان من نزدیک یه ماهه اس ۷ اج خریدم خیلی راضیم قبل این گلکسی نوت ۳ و آیفون ۵اس و ۶ هم داشتم جدا از تعصب هم شیکه هم کاربردی ارزش خرید رو داره
    من تا الان هیچ مشکلی باهاش نداشتم.نکته مهم در خصوص باتری اینه که وقتی به شارژر وصله مخصوصا fast charging فعال باشه نباید استفاده سنگین بشه مخصوصا کار با نت چون هم عمر باتری رو کاهش میده و هم باعث داغ شدن باتری میشه که اگه این روند ادامه داشته باشه موجب خرابی و بعضی مواقع ترکیدن باتری میشه که این مورد مختص به اس ۷ اج نیست! کسایی که قصد خرید این گوشی رو دارن پیشنهاد میکنم حتما به بررسی تخصصی این گوشی نگاهی بکنن و کلام آخر اینه که ارزش خرید رو داره

  3. بهترین راه حل خرید گوشی است که مشکلات کمتری. داشته باشه.این طور که به نظر میرسه خرید p9 plus بهتر باشه.چون باتری گوشی هم،یکم نگران کننده شده با آتش گرفتن های پیاپی محصولات سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH