بررسی جارو برقی رباتیک ILIFE X5: تکنولوژی بدون توقف!

جارو کردن از دیرباز در رده کارهای سخت خانه به شمار می‌رفت؛ البته خب وقتی از یک آقا این سوال را بپرسیم، قطعا سختی آن چند برابر بیان می‌شود. سال‌هاست که دیگر جاروهای دستی در خانه‌ها وجود نداشته و یا اینکه کارکردشان به حداقل حالت ممکن رسیده است. پس از ظهور جاروهای برقی، جاروی خانه، محل کار یا هر جایی که فکرش را بکنید ساده و ساده‌تر شده است. اما هنوز یک جای کار می‌لنگد و آن‌هم این است که شما مجبور به حرکت بوده و باید با قدرت دستان خود جاروبرقی را نیز به دنبال‌تان بکشید.

بله، بشر همیشه رو به جلو حرکت می‌کند، پس طبیعی است که به دنبال تولید محصولی باشد که بدون دخالت دست بتواند به راحتی کار خود را انجام دهد.

در واقع وقتی این روزها کمپانی خودرو سازی تسلا، محصولاتی را می‌سازد که قرار است به صورت کامل خودران بوده و بدون دخالت دستان بشر رانندگی کرده و شما را به مقصد برساند؛ یا گوگل که اصلا خودروهای بدون راننده تولید می‌کند؛ پس اختراع یک جارو برقی که بتواند به صورت رباتیک عمل کرده و خانه شما را تمیز کند، نباید کار سختی باشد!

کمپانی iLIFE را حتما می‌شناسید، شرکتی که هنوز محصولاتش اعم از تبلت‌های ارزان قیمت در بازار داخلی ما حضور دارند. یکی از محصولات جالب این کمپانی چینی، جاروبرقی رباتیک BUMBEE است که از طریق آنلاین و فروشگاه Gearbest.com به فروش می‌رسد. در این مطلب قصد داریم تا یکی از این جارو برقی‌های جالب با نام Bumbee X5 را برای شما بررسی کنیم، پس با ما باشید (در انتهای مقاله، لینک و روش خرید این جارو برقی نیز عنوان شده است).

طراحی

برخی تولیدات به دلیل اینکه رقیب خاصی ندارند، نمی‌شود ظاهرشان را با محصول دیگری سنجید و نسبت به دیگری از آن ایراد گرفت یا حتی برتری آن را توضیح داد. البته کمپانی آی لایف خود مدل‌های دیگری نیز از این محصول دارد؛ این جاروبرقی رباتیک ظاهری گرد و بسیار جالب دارد. ابعاد X5 دقیقا ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر بوده و ارتفاع آن تنها ۷.۷ سانتی متر است. وزن تقریبی X5 نیز حدود ۲ کیلوگرم است.

ilife

این محصول در قسمت رویی از یک نمایشگر مستطیل شکل بهره می‌برد که حالت لمسی داشته و میزبان دستورات کاربر است. کمی پایین تراز لوگوی ILIFE کلمه PUSH حضور دارد که با فشار دادن آن، درب محصول باز می‌شود.

push

شاید این باز شدن ابتدا شما را به یاد CD Playerهای قدیمی بی‌اندازد! در زیر این درب گرد، محفظه‌ای وجود دارد که مربوط به باکس جمع آوری زباله و آشغال‌هاست. این جعبه کوچک توسط دستگیره تعبیه شده به راحتی جهت شست و شو و پاک سازی فیلتر تعبیه شده بر روی آن خارج می‌شود.

Box

در قسمت جلویی این ربات بامزه، سه ردیف شیشه‌ای شکل وجود دارد که به نظر چشمی‌های این ربات می‌رسند. البته زیر این چشمی‌های زیبا نیز یک ردیف پیوسته لاستیک وجود دارد که حکم ضربه‌گیر برای هنگام برخورد این ربات با اشیای سطح خانه را دارد.

front

در سمت راست این ربات نیز پورت شارژ باتری و دکمه خاموش و روشن کردن آن تعبیه شده است.

power

یک عدد چشمی کوچک نیز پشت این ربات به چشم می‌خورد.

sensor

اگر ربات را به پشت برگردانیم، با فضایی کاملا شلوغ روبرو می‌شویم. دو قطعه گردان همانند جارو در سمت راست و چپ قرار داشته و زیر آن نیز چرخ‌های ربات کاملا مشخص هستند. قسمت کشنده این جارو نیز با ظاهری زرد رنگ از دیگر قسمت‌ها متمایز شده است.

kafi

به طور کلی ظاهر این ربات بسیار جالب و بامزه است و حقیقتا شما را به یاد ربات‌هایی که در فیلم‌های تخیلی و یا فضایی دیده‌اید، می‌اندازد. کیفیت ساخت این محصول در نوع خود بالا بوده و شما با یک محصول چینی بی‌کیفیت روبرو نیستید.

قدرت و عملکرد

این جاروبرقی رباتیک از یک موتور ۱۹ واتی با قدرت کشندگی ۵۵۰ الی ۸۵۰ پاسکال استفاده می‌کند. اگر خیلی نمی‌دانید که این اعداد چه چیزی را نشان می‌دهند، کافی است بگویم که قدرت کشندگی این ربات کوچک تقریبا ۸۰ درصد بیشتر از سایر جاروبرقی‌های رباتیک تولید شده تاکنون است.

صدای تولید شده توسط این محصول توسط کمپانی آی لایف حدود ۴۰ دسی‌بل عنوان شده است. اما با بررسی‌های دقیق‌تر این عدد چیزی نزدیک به ۵۲ دسی‌بل است. به نظر می‌رسد که این میزان صدا برای یک دستگاه به این کوچکی کمی زیاد باشد!

این دستگاه می‌تواند برای شما وظیفه تِی کشیدن محیط را نیز بر عهده بگیرد. البته باید توجه داشته باشید که عمل تی کشیدن و جارو کردن با هم امکان پذیر نیست. پس پیشنهاد می‌شود که پس از جارو کردن و برداشتن فیزیکی زباله‌ها، محفظه مربوط به آب را پر نموده و پس از نصب حوله مخصوص جهت تمیز کردن محیط در قسمت زیرین X5، تمیز شدن سرامیک‌ها را نظاره کنید.

در واقع این دستگاه هم می‌تواند به صورت خشک فعالیت کند و هم تر! وجود یک محفظه ۳۰۰ میلی‌لیتری آب و موتوری برای پاک کردن محیط خود نشان از قدرت آن دارد.

قسمت دیگر جذاب این محصول حالت‌های در نظر گرفته شده برای پاک‌سازی است. این ربات می‌تواند در حالت‌های اتوماتیک، از قبل مشخص شده، متمرکز بر روی قسمتی خاص و ساعت بندی شده فعالیت کند.

display

موتور این محصول در حالت Mute Modes با قدرت ۵۵۰pa فعالیت می‌کند و این عدد در حالت Relative Mute Mode به عدد ۸۵۰pa می‌رسد. ضخامت بسیار کم این محصول، به شما کمک می‌کند تا آن را به راحتی به زیر مبل و برخی از محیط‌هایی که دسترسی سختی به آنجا دارید، هدایت کنید. لازم به ذکر است که چشمی‌هایی که دورتادور محصول وجود دارند، به طور دقیق مواظب هستند که این محصول در هنگام مواجه با پله‌ها و… سقوط نکند.

ربات ایکس ۵ با وجود داشتن دو چرخ قدرتمند در زیر خود، می‌تواند محیط‌هایی تا شیب ۱۵ درجه را نیز بدون هیچ مشکی به راحتی طی کند.

باتری

ربات X5 از یک باتری لیتیوم یونی ۲۶۰۰ میلی‌آمپری بهره‌مند است. این باتری می‌تواند به خوبی حدود ۹۰ دقیقه تا ۲ ساعت برای شما کار کند. البته زمانی که باید برای شارژ باتری این محصول در نظر بگیرید چیزی نزدیک به ۴ الی ۵ ساعت خواهد بود.

charger

اما نکته جالبی که X5 دارد، نحوه شارژ شدن آن است. شما می‌توانید شارژر مربوط را به برق وصل کرده و آن را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید؛ این ربات کوچک و هوشمند به طور اتوماتیک در هنگام اتمام شارژ به سمت دستگاه رفته و به شارژر متصل می‌شود و خودش را شارژ می‌کند.

دیوار مجازی

همراه با این محصول قطعه‌ای وجود دارد که می‌تواند حکم یک دیوار مجازی را برای ربات X5 بازی کند. بدین منظور شما در هر نقطه‌ای که این قطعه را قرار داده و آن را روشن کنید، جاروبرقی رباتیک شما از آن محدوده عبور نمی‌کند. این دستگاه می‌تواند برای جلوگیری از برخورد ربات با پایه میز، کودکان و یا حیوانات خانگی بسیار مفید باشد.

wall

ظرفیت جمع آوری گرد و غبار و …

این محصول همراه با ۲ ظرف مخصوص زباله عرضه می‌شود که هر کدام حدود ۱۰oz یا ۲۹۵ میلی لیتر فضا دارند. یکی از آن‌ها جهت جمع آوری زباله‌ها هنگام جارو کردن بوده و دیگری مخصوص پر شدن توسط آب برای پاک سازی و تِی کشیدن است. البته باید پذیرفت که خالی کردن هر دو جعبه قرار داده شده کمی سخت است!

charkh

جهت‌یابی

این محصول می‌تواند در ۳ جهت مختلف حرکت کند که در حالت پاک سازی اتوماتیک یا Auto Cleaning بیشترین استفاده را دارد. شما در قسمت تنظیمات می‌توانید انتخاب کنید که ربات شما به طور خودکار شروع به تمیزکاری کرده و هرگاه باتری آن رو به اتمام بود به سمت شارژر خود حرکت کند و پس از شارژ، مجددا به کار خود ادامه دهد. البته تمامی عملکرد دستگاه با یک عدد ریموت کنترل کوچک نیز قابل نظارت است.

Remote

این نوع جهت‌یابی و جنبش در کنار دقت نسبی‌اش، به صورت تصادفی و رندوم نیز عمل می‌کند. البته این عملکرد به لطف سنسور مجاورت در نظر گرفته شده بر روی X5 بسیار نرم و دقیق‌تر شده است. جالب است بدانید که این ربات به هیچ وجه به طور محکم با دیوار برخورد نمی‌کند و در واقع بیش از برخورد با هر مانعی ابتدا سرعت خود را کاهش می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به ربات خود برنامه تمیزکاری جهت ساعت معینی را نیز بدهید. این کار می‌تواند برای افرادی که برنامه ریزی دقیقی دارند بسیار مفید باشد.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، سنسورهای این دستگاه به خوبی عمل کرده و با بهره گیری از یک سیستم ضد سقوط، ربات شما هیچ گاه از ارتفاع‌هایی مانند پله‌ها سقوط نخواهد کرد. در نهایت سنسور IR موجود نیز کمک می‌کند تا به راحتی X5 پس از اتمام شارژ به طور خودکار به سمت شارژر حرکت کرده و در جای خود قرار بگیرد.

فیلترها

این محصول از یک فیلتر خوب و مناسب HEPA بهره‌مند است. البته آی لایف یک فیلتر اضافی نیز برای شما درون جعبه قرار داده است. در واقع شما هر ۱۲ ماه یک بار می‌بایست فیلتر موجود را تعویض نمایید.

under-box

اما بگذارید ببینیم iLIFE برای شما درون جعبه این ربات چه چیزهایی قرار داده است:

  • یک دستگاه ربات X5
  • پایه شارژر
  • یک فیلتر اضافی
  • یک حوله اضافی
  • ریموت کنترل
  • دیوار مجازی همراه با باتری
  • برس گرد و غبار
  • ۲ برس جانبی اضافی
  • باکس مخصوص آب
  • راهنمای کاربری

display-on

کلام آخر

این ربات جذاب و حقیقتا بامزه می‌تواند به زودی یکی از اعضای خانواده‌ها باشد. با توجه به هوشمند بودن و کاربرد آسان و ساده آن، خرید این دستگاه می‌تواند به اندازه کافی جذاب و البته مفید باشد. شما می‌توانید ویدیو اختصاصی مربوط به این مدل را در ادامه تماشا کنید:


چگونه بخریم؟

iLIFE X5 با قیمتی در حدود ۱۳۰ دلار و در سایت Gearbest.com به فروش می‌رسد. شاید تصور کنید که خرید از یک سایت خارجی امری نشدنی یا سخت باشد، اما این سایت به‌راحتی محصول انتخاب شده را برای شما پست کرده و درب منزل آن را تحویل می‌گیرید (روشی که خود ما دریافتش کردیم). روش‌های گوناگونی نیز برای پرداخت، اعم از پی‌پال، وسترن یونیون، مستر کارت، حواله‌های مستقیم بانکی و… نیز وجود دارد. از لینک‌های زیر می‌توانید جهت خرید این جارو برقی رباتیک و جذاب استفاده کنید.

خرید جاروی برقی رباتیک ILIFE X5

خرید جارو برقی‌های رباتیک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH