چیپست‌های اسنپدراگون به حفظ منابع در ورزشگاه Petco Park سان‌دیگو کمک می‌کنند

کوالکام اعلام کرده که با همکاری OSIsoft در Petco Park زیرساخت‌هایی برای بازرسی و مانیتور کردن منابع نصب خواهد کرد. رندی مک ویلیامز، مدیر این مجموعه گفته که انتظار دارد تا پنج سال آینده، ۲۵ درصد از هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد.

ممکن است باور آن سخت باشد، اما بسیاری از مکان‌ها در یک شهر با خانه شما مشابه هستند: صاحبان نمی‌دانند که چه قسمتی چه مقدار آب یا برق مصرف می‌کند. به عنوان مثال، در یک استادیوم گردانندگان نمی‌دانستند که سقف‌های تاشو چه میزان هزینه دارد، پس از آن استفاده نمی‌کردند. پس از آنکه فهمیدند که هزینه‌های آن کم است، تصمیم گرفتند برای راحتی تماشاگران از آن استفاده کنند.

استادیوم‌ها و پارک‌های بیس‌بال، کنتراست زیادی از نظر عملیاتی دارند: تعداد افراد در عرض چند ساعت از چند نفر به هزاران نفر تماشاگر تغییر می‌کند. حتی آنهایی که ۱۵ سال پیش ساخته شده‌اند، سنسورها و منابع کنترل مصرف ندارند. این به این دلیل بود که هنور اسمارت‌ فون‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط چندان پیشرفت نکرده بودند و بعلاوه، قیمت سخت‌افزار نیز بسیار بالا بود. کوالکام با گردانندگان این مجتمع همکاری کرده و ابزارهای سخت افزاری و نرم‌افزاری در اختیار آنان قرار داده تا بتوانند هدر رفتن منابع را کنترل کنند.

این سیستم این گونه کار می‌کند که در مکان‌های مختلف، سنسورهایی برای نظارت بر منابع به صورت پیوسته نصب می‌شود. در گذشته ممکن بود که برای هر نقطه در طول چند روز و یا حتی چند هفته فقط یک داده وجود داشته باشد. اما الان با این سیستم، منابع به صورت دائم کنترل می‌شوند. با این سیستم جدید، حتی می‌توان تست‌هایی انجام داد تا مطمئن شد که منابع به درستی مصرف می‌شوند بدون اینکه بازدهی کار پایین بیاید. همه این سنسورها وایرلس هستند، چون استفاده از سنسورهای با سیم هزینه زیادی داشته و سردرگمی زیادی ایجاد می‌کند. در هر شبکه، جعبه‌هایی وجود دارد که با پردازنده‌های اسنپدراگون کار می‌کنند. رندی مک‌ویلیامز، مدیر مجموعه می‌گوید:

ما می‌توانیم ببینیم که هر جا چه مقدار آب، برق و گاز مصرف می‌کند. حال می‌توانیم با همکارانمان مصرف را مدیریت کرده و عملکرد مجموعه را افزایش دهیم.

انتظار می‌رود که این سیستم با پیش‌بینی و جلوگیری از خاموشی، خرابی پمپ‌ها و خرابی توربین‌ها و نظارت بر منابع، هزینه‌ها را کاهش دهد. نرم‌افزار این مجموعه را OSIsoft توسعه داده است. این نرم افزار قادر است داده‌های دیجیتال و آنالوگ را دریافت کند.

کیوا آلگوود، یکی از مدیران کوالکام، می‌گوید که این سیستم را می‌توان در مجموعه‌های دیگر نیز بکار گرفت. این سیستم در خود کوالکام نیز به کار می‌رود. او می‌گوید:

ما حالا قادریم که در گزارش پایداری خود، عبارت‌های جسورانه بنویسیم، چون به اندازه کافی داده داریم که بتوان بر اساس آن عمل کرد. به جای پرداخت قبض در آخر ماه، ما قادریم که منابع را نظارت کرده تا بتوانیم مصرف خود را کنترل کنیم. این سیستم را می‌توان در هر ساختمانی بکار برد.

اضافه کردن سیستم‌های هوشمند به ساختمان‌های کنونی از ساختن ساختمان‌های هوشمند جدید صرفه اقتصادی بیشتری دارد. ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار باعث می‌شود که با هزینه کم بتوان اینترنت اشیا را به شهرها آورد. البته واضح است که استفاده از سنسورها در یک ورزشگاه، بسیار آسانتر از استفاده از آنها در یک شهر است. اما نرم‌افزار ساخته شده برای مکان‌های مختلف نیز کار می‌کند. یکی از مشتریان OSIsoft توانسته در ۶ سال گذشته ۴۶ میلیون دلار صرفه‌جویی کند.

qualcomm-qis-diagram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH